4 maart 2021 om 00:00
iBOOD

Grohe Grohtherm 1000 Performance Thermostatische Douchemengkraan

Grohe Thermostatische Douchemengkraan

Geen gegil meer onder de douche met deze thermostatische mengkraan van Grohe. Wakker worden is toch fijner onder een constant warme douche.

Specificaties

Merk: Grohe
Type: Grohtherm 1000 Performance Thermostatische Douchemengkraan | 34 777 000
Garantie: 2 jaar

• Meer controle en veiligheid
  • Twee SafeStops en EcoButton
  • Contante watertoevoer en temperatuur

Kenmerken

• Wandmontage
  • Ingebouwde terugslagkleppen
  • Vuilfilters
  • Beveiligd tegen terugstroming
  • Zonder koppelingen
  • Geïntegreerde afsluiter
  • Keramisch-bovendeel 1/2", 180°
  • 1/2" douche-aansluiting

Functies

• CoolTouch voorkomt dat het kraanhuis te warm wordt
  • SafeStop bij 38°C
  • SafeStop Plus optionele temperatuurbegrenzer bij 43°C inbegrepen
  • TurboStat thermostaat kardoes
  • ProGrip met een kartelstructuur
  • Volumegreep met EcoButton voor waterbesparing
  • EcoJoy voor perfecte straal met minder water

Onderdelen

• Bekijk de onderdelentekening
  • 1: GRT 1000 Perf. afsluitknop (Bestel-nr 49160000)
  • 2: Carbodur Rechtssluitend Bovendeel (Bestel-nr 45346000)
  • 2.1: O-ring (Bestel-nr 0392400M)
  • 3: Bevestigingsring (Bestel-nr 47743000)
  • 4: Thermostaat cartouche 1/2" (Bestel-nr 47439000)
  • 5: Waterloop (Bestel-nr 47975000)
  • 6: Terugslagklep (Bestel-nr 47189000)
  • 6.1: Zeef (Bestel-nr 0726400M)
  • 6.2: Terugslagklep (Bestel-nr 08565000)
  • 6.3: O-ring (Bestel-nr 0305500M)
  • 7: Verlenging 3/4" (Bestel-nr 0713000M)*
  • 8: Speciale Sleutel (Bestel-nr 19377000)*
  • 9: Pijpsleutel 32+34mm (Bestel-nr 19332000)*
  • 10: Thermostaat Cartouche Omgekeerd 1/2" (Bestel-nr 47175000)*

Afmetingen

(i) Wordt geleverd zonder rozet.

4 maart 2021 om 00:06
DidierShaun Gebruiker

Kan deze kraan ook helemaal koud?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 01:21
foxathome Gebruiker

Welke kraan kan dat niet?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 08:58
puurpindakaas Gebruiker

Een thermostaatkraa kan dat niet. De kraan is ontwikkeld om te mengen en doet dat dus ook. Het koude water uit een thermostaatkraan is dus warmer dan die uit een normale mengkraan

Vraag is hoe erg dat is omdat de gemiddelde mens doucht tussen de 35 een 45 graden Celcius.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:43
foxathome Gebruiker

Ik kan mijn Grohe mengkraan gewoon ijskoud water laten bezorgen hoor… Je zet dan met terugdraaien de warme kant dicht.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:38
puurpindakaas Gebruiker

Ik vind het ook niet zo duidelijk. In een forum lees ik dat Grohe op navraag aangeeft dat er sowieso menging is. Dat is ook mijn ervaring in het verleden (het water wordt heel koud maar niet zo koud als met een gewone mengkraan). Ik vind alleen nergens een expert die het hier over heeft.

Lijkt mij overigens makkelijk te testen. Laat iemand zijn douchekraan 2 minuten aanzetten. Als er menging is moet de CV ketel binnen die tijd aanslaan. Kan niet anders. Helaas heb ik zelf geen thermostaatkraan om dat te testen.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 12:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

De minimale temperatuur is 14 graden, hij mengt dan altijd nog een klein beetje.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 13:33
woetsie Gebruiker

Dan laat ik deze kraan achterwege een thermostaatkraan moet bij mij koud water kunnen leveren en niet anders en geen 14 graden niet zuinig in verbruik en heeft weer energie nodig van een CV ketel of warmtepomp als je alleen koud water nodig hebt.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 14:35
puurpindakaas Gebruiker

Tja, lastig vind ik. Het gaat hier om de kraan van een douche. Hoeveel procent van de Nederlanders doucht met water onder de 14 graden? Dus voor de meeste mensen niet zo’n probleem lijkt mij.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 18:14
foxathome Gebruiker

Sterkte joh, doet pijn die 5 Euro per jaar aan super weinig warm water dat hij verbuikt bij 14 graden :-(
Als je even nadenkt, het water dat zonder warm water er uit komt is meestal al warmer, dus stel je niet zo aan…

Beantwoorden

4 maart 2021 om 20:35
DidierShaun Gebruiker

Ik douche graag zo koud mogelijk de laatste minuten. Liefst ijskoud :)

Beantwoorden

4 maart 2021 om 04:11
Silvestersheila Gebruiker

Daar heb je geen thermostaat kraan voor nodig

Beantwoorden

4 maart 2021 om 05:18
hupkedupke Gebruiker

Heb dezelfde, alleen zit daar de open/dicht knop links en temperatuur rechts. Op deze is dat andersom. Nooit geweten dat dat ook nog kan.

@DidierShaun: zeker kan dat: gewoon de thermostaatknop helemaal naar blauw terugdraaien, dan wordt er geen warm bijgemengd.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 20:32
DidierShaun Gebruiker

Dank. Is wel tegenstrijdig met wat moderator aangeeft. Maar ik ga het denk ik proberen. Ik douche altijd koud af. De kraan die ik nou heb (geplaatst omdat vorige kapot was gegaan,) kan niet helemaal koud.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 06:51
jan.verhoeven Gebruiker

Zijn de aansluitpunten voor warm en koud water altijd hetzelfde (links – rechts) en universeel tov huidige afmetingen? Heb nu nog ouderwetse kraan.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:01

Hoi Jan,

Dat lijkt me wel, maar ga ik even checken!

De hart-op-hartafstand is sowieso belangrijk, deze is bij deze kraan 15 centimeter.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:43
puurpindakaas Gebruiker

Volgens mij wel. Maar je kunt het bijna altijd zien omdat de warme leiding vaak dunner is dan de koude.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 12:14

Dat klopt inderdaad.

De aansluiting voor warm water zit gewoon links, voor koud water rechts.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 07:32
tuningfriekske Gebruiker

Wat is de afstand tussen de twee aansluitpunten?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 07:53
Donald53 Gebruiker

Zie tekening

Beantwoorden

4 maart 2021 om 08:38
luukkikkert Gebruiker

15 cm. Maar dit had best even vermeld kunnen worden in de specificaties.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 08:39
BoodCase Gebruiker

De afstand is verschillend, bij de ene mengkraan is de afstand tussen de aansluitingen 12cm en bij de andere 15cm. Dit kan je aanpassen door de S koppelingen te verstellen.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:45
foxathome Gebruiker

Gewoon 15cm dus

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:58
tuningfriekske Gebruiker

Ok tnx

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:14
jebbenho Gebruiker

Ik heb zelf ook 12 cm en je kan inderdaad S koppelingen gebruiken. De vorige eigenaar van mijn woning had dat gedaan. Dat ding was er dus snel uit. S koppelingen hebben 2 effecten. 1: Het is lelijk. 2: de kraan komt meteen een paar cm extra van de muur (je stoot er veel sneller tegen aan). Ieder zijn eigen keus, maar ik ben blij dat ik die S koppeling niet meer nodig heb. 
@iBood, beetje jammer dat je niet de keus tussen 12 en 15 geeft.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:14
Mario10 Gebruiker

Zijn de aansluitingen standaard (warm-rechts /koud-links)?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:00

Hoi Mario,

Dat lijkt me wel, ik ga dit even verifiëren!

Beantwoorden

4 maart 2021 om 11:46
Mario10 Gebruiker

Normaal gesproken zit de kraan links en de thermostaat knop rechts, vandaar de verwarring en dus vraag.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 12:14

Hoi Mario,

De aansluiting voor warm water zit gewoon links, voor koud water rechts.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 13:44
woetsie Gebruiker

Ook niet altijd waar bij mij zit warm recht en koud links er zijn geen richtlijnen aan verbonden ook bij bepaalde kranen kan de aansluiting voor warm en koud zowel links als rechts zitten.

Aan de leidingen kun je het vaak niet niet of het koud of warm is in bestaande woningen je kunt het wel voelen, maar in nieuwbouw wordt ook wel eens een leiding op kleur toegepast rood en blauw zeg maar de bescherming om de waterleiding is in  kleur aangebracht.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:46
foxathome Gebruiker

Wordt geleverd zonder roset…

Wat krijgen we nou precies niet dan?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 09:49
foxathome Gebruiker

Ik heb die dingen niet liggen, dus dat wordt alsnog weer elders shoppen…

Bij de mengkraan van de Aldi kunnen ze dat er nog bijleggen en dan kost het geheel 30 Euro incl. douchekop, bij 250 Euro lukt dat niet?

Beantwoorden

4 maart 2021 om 10:20
jebbenho Gebruiker

Dat zijn chromen or plastic sier ringen die tussen de aansluiting van de kraan en de muur komen. Ze zijn dus om de muur waar de waterleiding uitkomt mooi af te werken. Ze zijn er in hoog en laag, afhankelijk hoe ver de aansluiting van de leiding uit de muur komt.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 13:25
lexit Gebruiker

Je kan hier een gratis handdouche bij bestellen bij Grohe: https://www.grohe.nl/nl_nl/acties/handdouche-cadeau-thermostaatkraan/

Beantwoorden

4 maart 2021 om 14:13
woetsie Gebruiker

Geen standaard rozet bij de douche kraan de achterliggende strategie die bepaalde fabrikanten er op na houden en wordt verkocht als extra (accessoires) dat zie je wel vaker bij dure exclusieve sanitair.

Het zelfde als inbouw toiletten standaard een wit frontje meegeleverd wil je een grijs frontje is het een meerprijs terwijl het grijze frontje niets meer kost voor de fabrikant.

De dure prijs zie je niet aan de buitenkant de duurdere prijs die zit inwendig die je niet ziet met uitzonderingen aan het van het materiaal en kwaliteit maar dat is een beetje zwart wit kijken alleen het design doet een prijs al stijgen dan heb je nog geen kwaliteit.

Ik zeg het maar over het algemeen terwijl bij een kraan van pak weg 30 euro wel een roset als standaard word meegeleverd.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 15:17
Chadi Gebruiker

Jammer dat het niet de 34779000 is.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 15:53
Tiggytab Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek en leverbaar product.

Beantwoorden

4 maart 2021 om 16:02
Tiggytab Gebruiker

Ik heb geen prijzen vergeleken maar ok… jammer van deze IBOOD. Ergens anders krijg je de s-koppeling en het metalen rozet er wel bij!

Beantwoorden

4 maart 2021 om 19:05
foxathome Gebruiker

Ik zie dat op andere sites voor slechts 20 Euro de kraan wel gewoon meteen volledig is, incl. rozet en incl. S koppelingen.
Als je hier de verzendkosten er bij optelt, dan is dit dus geen geweldige aanbieding, maar gewoon een goede laagste prijs, maar je moet dus weer apart gaan shoppen voor die onderdelen incl. opnieuw verzendkosten.
Hierdoor kan je dus alsnog weer duurder uitkomen dan elders, waar deze incl. die spullen rond de 130 Euro onder de streep kost.
Vergelijk dus goed…
Als de rozetten er bij zouden zitten, dan had ik hem hier besteld.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.