26 februari 2021 om 00:00
iBOOD

Artiteq Click Rail Foto- en Schilderijophangsysteem | 16 meter aan Rails

Product expert aanwezig

Artiteq Foto- en Schilderijophangsysteem

Hang foto's en schilderijen waar je maar wil en verplaats of verwijder ze weer. Het gaat snel en simpel zonder gaten achter te laten. Wie hang jij op?

Specificaties

Merk: Artiteq
Type: Click Rail foto- en schilderijophangsysteem
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 10 jaar via Artiteq

• 10 jaar garantie
  • 8x rail van 2 meter en 12 haken
  • Discreet ophangsysteem voor 12 wanddecoraties

Kenmerken

• Materiaal rail: Aluminium
  • Rails zijn op maat te zagen met een ijzerzaag
  • Eenmalige installatie
  • Flexibel ophangsysteem
  • Verplaatsen en verwijderen zonder beschadiging
  • Transparante perlonkoorden voor discreet ophangen
  • Koorden op elke plek in de rail te plaatsen 
  • Rails over de gehele lengte van de muur te plaatsen
  • White Primer (RAL 9016) is direct overschilderbaar
  • Ook beschikbaar: aluminium geborsteld

Draagkracht

• Max. draagkracht Click Rail: 30 kg/meter
  • Max. draagkracht perlondraad (2.0 mm) met glijder: 15 kg
  • Max. draagkracht meegeleverde minihaken: 4 kg

Installatie

• Download hier de bouwtekening
  • Download hier de installatiehandleiding

Dit ontvang je

• 8x Click Rail van 2 meter
  • 8x eindkap Click Rail (grijs)
  • 12x perlondraad van 150 cm lang en 2 mm dik
  • 12x glijder (zeskantnippel)
  • 12x minihaak (ophanghaak)
  • 48x Click & Connect bevestigingsclip
  • 48x schroef (3,5 x 4,5 mm pvk PZ 2)
  • 48x plug (6 mm universeel)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Artiteq Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 februari 2021 om 00:18
Proto Gebruiker

Deze destijds besteld als ‘wit’ (9010) versie, hangt mooi aan de muur en zou deze zeker nog een keer willen bestellen.

Jammer dat deze er weer niet bij zit. (White primer versie overschilderen sla ik helaas over).

Beantwoorden

26 februari 2021 om 07:03
MCabri Gebruiker

Ik sluit me daarbij aan. Als ik nu de primer versie koop en dan met RAL 9010 ga schilderen wordt hij nooit zo mooi als degene die ik al heb.

Beantwoorden

26 februari 2021 om 08:12
Quetzal Gebruiker

Idem. Wilde bestellen maar zag dat de kleur wit niet beschikbaar is. Dus einde oefening.

Beantwoorden

26 februari 2021 om 11:52
Sorb0 Gebruiker

Het zijn telkens rails van 2 meter, dus bij een muur van langer dan 2 meter moet je ze aan elkaar koppelen. Is dat mogelijk? Hoe zichtbaar blijven de naden? En zijn de koorden dan door te trekken over de verbinding heen?

Beantwoorden

26 februari 2021 om 13:49
Official Product Expert Artiteq Expert Official Product Expert

De rails is eenvoudig te koppelen met de meegeleverde Click & Connect bevestigingsmaterialen. Er blijft wel een minimale naad bestaan, maar die is, als je dat wil, eenvoudig weg te werken met een beetje kit. Dat kun je overigens ook zo doen als er eventueel een klein naadje is ontstaan tussen het plafond en je rail na plaatsing van je ophangrail.

Als je de kleur wit- primer neemt en de rails ook in een bepaalde kleur wil overschilderen, dan schilder je de naden eenvoudig in de door jouw gewenste kleur mee en je ziet ze totaal niet meer. Er ontstaat zo een mooi geheel met de wand.

Tenslotte is het advies om de koorden niet door de rails te trekken. Dus ook niet over de naden. Neem de decoratie altijd eerst even van de draad/ haak af en neem vervolgens ook het koord uit de rails. Plaats het koord daarna op de door jouw gewenste nieuwe plaats in de rail en hang je decoratie weer op. Op deze manier hang je altijd veilig jouw kostbare decoratie op elke gewenste plaats in het ophangprofiel. Succes!

Beantwoorden

26 februari 2021 om 13:58
martijnnos Gebruiker

Je klikt de rails op blokjes als je die voor de helft op het einde en het begin van de rail doet klikken ze op dezelfde plek vast.

Hoe beter de uitlijning, hoe mooier het resultaat lijk mij. Bij mij zie ik het wel, maar moest wel even kijken of dat zo was.

Beantwoorden

26 februari 2021 om 14:03
martijnnos Gebruiker

Nog vergeten de koorden kan je er gewoon doorheen trekken.

De expert geeft aan dat je dit beter niet kan doen, maar met de koorden die meegeleverd waren had ik geen keus volgens mij.

Beantwoorden

26 februari 2021 om 14:24

Ik wil inderdaad mijn eerdere reactie iets corrigeren. Want de zeskantnippel die in deze set wordt meegeleverd is makkelijk te schuiven door de rail. Let er wel op dat je vooraf de decoratie even van de draad afhaalt, verschuif de draad vervolgens naar elke gewenste plaats in de rail en hang ‘em weer terug. Wel zo veilig :-)

Beantwoorden

26 februari 2021 om 17:14
Superschaap Gebruiker

Zijn de eindkapjes (die hier in het grijs geleverd worden) goed over te schilderen?

Beantwoorden

26 februari 2021 om 19:52

De eindkappen zijn van kunststof en ik zou je willen adviseren om die niet te schilderen. Je krijgt grijze als je de aluminium geborstelde rail koopt en witte bij de kleir ‘white primer’

Beantwoorden

26 februari 2021 om 22:36
chantienu Gebruiker

Is de Grijze eventueel te overschilderen? Zo ja waarmee? Wil wel heel graag een rail maar nu nog niet zeker welke kleur en of de geborsteld aluminium mooi staat bij het geheel.. Dus twijfel twijfel

Beantwoorden

27 februari 2021 om 12:30
Moderator Jelle Moderator

Hi Chantienu,

De expert zal hier niet meer op reageren dus doe ik het even. Ik verwacht niet dat het heel mooi wordt om deze over te schilderen tenzij je het met iets van aluminium verf doet.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.