5 maart 2021 om 00:00
iBOOD

Ledvance

Ledvance
Omdat het altijd slimmer kan.

De lampen zijn te bedienen via de App en een Switch+. Maar wat stel je dan zoal in? Nou, bijvoorbeeld de lichtkleur; de meeste lampen zijn namelijk instelbaar van warm tot koel wit. Ook zijn de lampen dimbaar.

En hadden we al slim gezegd? Want ook heel slim. De lampen werken met Zigbee, waardoor je ook scenario's kan maken. 

5 maart 2021 om 07:44
Emil1978 Gebruiker

Ik heb sinds een paar weken de ledstrip bt versie hiervan geïnstalleerd maar de bijbehorende BT app werkt echt dramatisch. Hopelijk werken de zigbee producten beter icm met een app.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 23:46
marcieb5 Gebruiker

Hier dezelfde ervaring. En het schakelen via Google home werkt vaker niet dan wel… Eerder frustrerend dan smart

Beantwoorden

5 maart 2021 om 08:08
wbree Gebruiker

Is er ook bekend welk type Zigbee deze lampen werken? Schijnt dat daar meerdere versies van zijn.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 10:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi wbree,

Dat ga ik even uitzoeken!

Beantwoorden

5 maart 2021 om 11:59
wbree Gebruiker

Ik deze namelijk koppelen aan de ICS-2000 van Kaku. Die gebruikt Zigbee HA/LL.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 12:10

Hoi wbree,

Hij heeft Zigbee 3.0.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 08:20
rheenenr01 Gebruiker

In de specs staat Zigbee.

Vraag: welke Zigbee versie (3.x?). Versies kleiner dan 3.x zijn niet van nieuwe versies firmware te voorzien (als deze al komen…), anders dan via de OSRAM Smart+ hub, welke niet meer verkrijgbaar is (uitgefaseerd bij OSRAM, niet verkrijgbaar bij Ledvance).

Beantwoorden

5 maart 2021 om 10:13

Hoi rheenenr01,

De Zigbee versie is Zigbee 3.0.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 11:37
kaassie Gebruiker

Ik wil dit ook graag weten, als de versie Zigbee 3.0 is is het goed. Aanvullend daarop hoor ik graag of de lampen, met name de E27 kleurenlampen, ook geschikt zijn voor een Homey.

Beantwoorden

5 maart 2021 om 17:13
Heb-ik-dit-echt-nodig Gebruiker

Werken deze lampen ook samen met Philips Hue?

Beantwoorden

6 maart 2021 om 07:07
whoeipingo Gebruiker

Staat in de specs… Ja, werkt met de Hue.

Beantwoorden

6 maart 2021 om 23:40
gjs Gebruiker

dank je wel pingo! :)

Beantwoorden

7 maart 2021 om 13:38
wim.slagboom Gebruiker

De Ledvance Smart+ Zigbee Ledlamp | Tunable White | E27 -> kun je  via de App deze lampen én dimmen én van lichtkleur/warmte veranderen? Of alleen de warmte?

Beantwoorden

7 maart 2021 om 19:35
Moderator Maartje Moderator

Hoi wim.slagboom. Bedankt voor je vraag. Volgens de website van Ledvance is het product zowel dimbaar als dat je de lichtkleur kunnen aanpassen via Tunable White: Warm White tot daglicht. Zie de ”productkenmerken en voordelen” via de eerder genoemde link. Verder staat er bij dat voor een volledige functionaliteit een verbinding met een compatibel smart home systeem (gateway en app) vereist is. Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Fijne avond!

Beantwoorden

7 maart 2021 om 20:54
wim.slagboom Gebruiker

Dankjewel!

Beantwoorden

12 maart 2021 om 13:42
kinespitte Gebruiker
12 maart 2021 om 14:39
Jaapie1976 Gebruiker

Moet ik nou wel of niet een hub aanschaffen voor deze lampen? Zo ja dan stuur ik ze graag retour.

Beantwoorden

13 maart 2021 om 15:43
Avado Gebruiker

Heb de spotjes binnen, helaas is een van de vier met geen mogelijkheid te verbinden met de Hue Bridge. Bij iBOOD gemeld en krijg maandag reactie.

De spots kunnen trouwens niet bijgewerkt worden met nieuwe software via de Hue Bridge. Kan dit op een andere manier?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.