25 januari 2018 om 00:00
iBOOD

3x OSRAM LED-Lamp met daglichtsensor

Product expert aanwezig

3x OSRAM Daglichtsensorlamp

Deze slimme OSRAM ledlamp springt automatisch aan zodra het donker wordt en schakelt uit zodra de zon weer opkomt.

Specificaties

Merk: Osram
Type: ST CLAS A 60 8.5 W/827 E27
Aantal: 3 stuks
Garantie: 2 jaar

• Met daglichtsensor
  • Laag energieverbruik
  • 2700 K warm wit licht

Let op: alleen buiten te gebruik in geschikte armaturen.

Elektrotechnische gegevens
Nominaal vermogen: 8,50 W
Nominale vermogen: 8,50 W
Nominale spanning: 220…240 V
Werk frequentie: 50…60 Hz

Fotometrische data
Nominale lichtstroom: 806 lm
Lichtstroom: 806 lm
Rated color temperature: 2700 K

Kleurweergave-index Ra: ≥80
Lichtstroom einde nominale leven [calc.]: 0,70
Lichtkleur: Warm White

Afmetingen
Totale lengte: 120,0 mm

Levensduur
Nominale levensduur lamp: 25000 h
Gemiddelde levensduur van de lamp: 25000 h
Aantal schakelcycli: 100000

Aanvullende product data
Lampvoet: E27
Kwik vrij: Ja

Vermogen
Dimbaar: Nee

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Osram-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

25 januari 2018 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

De storing met de couponcodes is verholpen. Je kunt dus weer bestellingen plaatsen met een couponcode (indien je deze in je bezit hebt).

De foutmelding kwam bij onze payment service provider vandaan. In samenwerking met onze ICT-afdeling is het probleem inmiddels verholpen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 00:11
jorikc Gebruiker

In de omschrijving staat:

“De lamp heeft een vermogen van 60 W en heeft een E27-fitting.”

Dat klopt natuurlijk niet, het is een LED lamp geen gloeilamp. Ik neem aan dat bedoeld wordt dat hij evenveel licht geeft als een 60W gloeilamp?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 00:18
Moderator Niek Moderator

Hallo jorikc,

Scherp opgemerkt, dat staat er inderdaad verkeerd en moet 8,5W zijn. Ik geef het even door zodat het aangepast kan worden.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:27
Mathijs67 Gebruiker

8.5W, nog steeds veel vermogen voor een ledlamp
Voor de rest is dit een no-brainer voor mij, gelijk een aantal setjes bestellen, dan kunnen de foeilelijke spaarlampen-met-sensor eruit.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 00:15
Aficior Gebruiker

Elektrotechnische gegevens
Nominaal vermogen: 8,50 W
Nominale vermogen: 8,50 W

Beantwoorden

25 januari 2018 om 00:21
redhot17 Gebruiker

Gaan deze lampen knipperen als t schemert? Dan ben je snel door die schakelcycli heen

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:25
Official Product Expert Osram-Expert Official Product Expert

Nee de lamp gaat niet knipperen.

De lamp springt pas aan onder de 10 Lux en daar zit een kleine vertraging in zodat deze ook niet reageert op de koplamp van een auto.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 08:31
tomaat85 Gebruiker

Wat wordt er bedoeld met “geschikt armatuur”?  Ik neem aan dat bij buiten gebruik het armatuur een buitenarmatuur moet zijn? Werkt de sensor ook “achter glas”? (Je leest op internet soms “werkt ook achter glas”. Opnieuw een aanname, maar die opmerking heeft dan betrekking op de bewegingssensor?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:26

Hiermee wordt bedoeld een geschikt buiten armatuur. De sensor werkt ook achter transparant glas. Achter ondoorzichtig kunststof kan het gebeuren dat de sensor niet goed werkt

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:24
Schredder Gebruiker

@Osram-Expert

Wat zijn “geschikte armaturen” voor buiten?

Ik heb een buiten armatuur waar nu een 10w LED lamp in zit, kan ik deze lamp en aanschaffen en hiervoor gebruiken?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:27

Als u een buitenarmatuur hebt met transparant glas dan kan deze lamp daarin worden toegepast.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:30
Mathijs67 Gebruiker

Als je een “buiten armatuur’ hebt, dan is dat een geschikte armatuur.
Zit er ook nog een E27 fitting in (standaard ‘grote’ fitting), dan gaat deze lamp daar geschikt voor zijn, tenzij het natuurlijk een buitenarmatuur is die bedoeld is voor kleine ‘kogellampjes’, al hebben die meestal E14 fittingen.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:26
joesoef Gebruiker

Heb een Philips armatuur met melkglas, is dat geschikt/ ongeschikt?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:29

Melkglas kan een probleem vormen omdat het licht teruggekaatst kan worden door het melkglas. Bij kunststof weten we dat dit kan gebeuren.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 09:41
martinlaren Gebruiker

In het trappenhuis van het studentenappartement van mijn zoon staan dagelijks 4 lampen continu te branden. Deze lampen zitten in glazen bol (wit) van melkglas. Het trappenhuis is voorzien van ramen en ontvangt voldoende daglicht. Zouden de lampen daarin kunnen functioneren of raadt je het ons af?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 10:09

Melkglas blijft altijd lastig. Dit omdat dit type glas een deel van het licht weer terugkaatst het armatuur in. Hierdoor kan de sensor reageren.

Het is echter niet per definitie zo dat elk type melkglas dit veroorzaakt.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 10:14
martinlaren Gebruiker

Wat een prachtig nietszeggend antwoord. Osram-Expert; de titel hoef ik toch niet uit te leggen? Ja of nee?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 11:05
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Martin,

Ik begrijp uit het antwoord van de Expert dat een goede werking in een bol van melkglas niet gegarandeerd kan worden. In sommige gevallen zal de bol licht terugkaatsen, waarop de sensor van de Osram lamp kan reageren. Dit is echter niet bij alle soorten melkglas het geval.

Heb je wellicht meer informatie over de glazen bollen van melkglas waarin de lampen geplaatst zouden worden? Mogelijk kan de Osram-Expert dan meer informatie geven over het al-dan-niet goed werken van deze lampen in deze bollen.

Groeten,
Bas

Om het hier gezellig te houden heb ik de discussie die hier stond even verwijderd.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 16:04
martinlaren Gebruiker

Bas: we leven toch niet in Noord-Korea??? Een normale discussie verwijderen en geen passend antwoord ontvangen van de expert. Kom op zeg, het zijn geen grievende teksten. Het is opbouwende kritiek met als doel dat een expert antwoord geeft o.b.v. zijn/haar ervaring. Wat ik schreef is de spijker op z’n kop en daar kan je als expert toch antwoord op geven?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 19:38
tim99 Gebruiker

martinlaren volgens mij geeft de expert het goede antwoord maar ben jij degene die het antwoord niet begrijpt.

Het probleem van wit melkglas is niet dat er te weinig licht bij de sensor komt en de lamp daardoor al aan zou gaan voordat het donker is, maar dat hij uitgaat als het donker is en hij eigenlijk aan moet zijn, doordat het melkglas het licht van de lamp zelf terugkaatst op de sensor. En de lamp zichzelf dus telkens blijft uitzetten nadat hij door het donker is aangegaan.

Voordat je anderen ergens van beschuldigt eerst naar jezelf kijken!

Beantwoorden

25 januari 2018 om 22:22
Moderator Paul Moderator

De discussie is weggehaald omdat het gesprek afdwaalde van het oorspronkelijke onderwerp: de lampsensor en melkglas. Ook het minder vriendelijk reageren tussen forummers droeg niet bij aan het antwoord. Dat heeft niets te maken met een ander land.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 23:36
arifi Gebruiker

Wat heeft Noord-Korea hiermee te maken? Ik begrijp dat je als een schaap in de rij loopt achter wat de zionistische media je voedt, maar houd het hier gewoon fatsoenlijk. De Osram-expert probeert je gewoon feiten te geven over het produkt.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 10:12
rveerd Gebruiker

Ik lees in diverse reciews dat de lampen erg ruim voor de schemer al aanspringen. Kun je daar iets over zeggen? Wat doen de lampen op een bewolkte en/of een regenachtige dag? Zoals vandaag bijvoorbeeld. Voor mijn tuinverlichting hoeven ze alleen in het donker te branden

Beantwoorden

25 januari 2018 om 10:36

De sensor staat ingesteld dat deze pas aan mag gaan bij een licht intesiteit onder de 10Lux

Beantwoorden

25 januari 2018 om 10:30
elianmars Gebruiker

Voor dit geld ga ik het gewoon proberen. Werken ze niet, dan is het jammer.

Beantwoorden

25 januari 2018 om 13:06
gunny2 Gebruiker

@Osram-Expert kun je de sensor naar voren draaien ?

Beantwoorden

25 januari 2018 om 13:35

De sensor zit op een vaste plek op de lamp.

De kans dat deze aan de voorzijde uitkomt is dan vrij klein.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.