23 januari 2018 om 00:00
iBOOD

NiteCore TM15 Zaklamp | ‘Tiny Monster’

Nitecore Brute zaklamp

De Tiny Monster is de kleinste zaklamp ter wereld met 2650 Lumen lichtopbrengst en een bereik van 465 meter. Een heuse schijnwerper.

Specificaties

Merk: Nitecore
Type: TM15
Garantie: 2 jaar

• Schijnt tot 465 meter
  • Uniek batterijoplaadsysteem
  • Ongelooflijke lichtopbrengt (2650 Lumen)

Lees hier de handleiding.

Wereld’s kleinste zaklamp met 2650 Lumen lichtopbrengst
Drie CREE XM-L2 LED-lichten
Thermale bescherming tegen oververhitting

5 verschillende standen (Turbo, High, Mid, Low, Lower)
Schijnt tot 465 meter
Valbestendig tot 1,5 meter
IPX8 Waterbestendig (regenbestendig, met water te reinigen)
Gecoat mineraalglas
Roestvaststalen delen beschermen de belangrijkste onderdelen van de lamp
Vliegtuigaluminium houdt de lamp licht
Lichtopbrengst: 2650 Lumen

Batterijen
Werkt op 4x 18650-batterijen of 8x CR123-batterijen
Werkt in noodgevallen ook op 1x 18650 batterij of 2x CR123 batterijen
Geïntegreerde batterijoplader (laadt batterijen op terwijl ze in de TM15 zitten)
Geïntegreerde batterijstatusindicator

Afmetingen en gewicht
Totale lengte: 158 mm
Diameter lichtkop: 60 mm
Diameter achterkant: 50 mm
Gewicht: 447 gram

23 januari 2018 om 00:24
emilej Gebruiker

Goede aanbieding! Kan iemand van iBood aangeven welke maatregelen er zijn getroffen om er zeker van te zijn dat dit een originele Nitecore is?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:15
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit is (uiteraard) een originele Nitecore.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 00:33
blackfin Gebruiker

De TM15 is een verouderd model, betreft dit de upgrade versie? Overigens is de TM03 kleiner en heeft deze een hogere lichtopbrengst.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:28

Dit betreft de nieuwe versie. De oudere versie heeft 2450 lumen, wij bieden de nieuwe variant met 2650 lumen aan.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 00:35
Martob Gebruiker

Hij wordt dus zonder batterijen geleverd…

Beantwoorden

23 januari 2018 om 00:36
jawkuijk Gebruiker

Worden de batterijen meegeleverd en zijn deze dan oplaadbaar?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:15

Er worden geen batterijen meegeleverd.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 00:36
motormuis001 Gebruiker

Ik heb een lamp, waarin ook 3 van die Cree XM-L2’s zitten, de wat kleinere ‘Maelstrom MMU-X3R’. Van stroom voorzien door één 26650 batterij komen daar ‘maar’ 2000 lumen uit. Maar als ik die aanzet moet ik al een paar maal met de ogen knipperen. Dan zullen de 2650 lumen van deze wel helemaal een feest zijn. :-)

Beantwoorden

23 januari 2018 om 01:32
techno2004 Gebruiker

Ben nu ook wel iemand dat soms centjes uitgeeft aan gadgets…. maar een mini zaklamp dat al dan niet een halve km ver schijnt … alsof het oog dan toeslaat om te zien wat er op die afstand ligt etc…

Alle  gekheid op een stokje…. maak maar iemand of je vrouw wijs dat je een ledlamp gekocht hebt van deze prijs…:)

Beantwoorden

23 januari 2018 om 07:20
razor911 Gebruiker

Dat is in perfecte condities. In een bos zal het een meter of 75 zijn. Dat is wel handig weer. Maar die prijs is nog te stevig om mijn maglite te vervangen.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 08:33
Wing Gebruiker

Samen met Fenix maakt Nitecore een van de beste zaklampen. Al die lampen schijnen gemakkelijk de helft van de opgegeven meters. Het is op die afstand natuurlijk niet meer de volle lichtsterkte.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 08:44
Greenpumpkin Gebruiker

Prijs valt toch juist enorm mee? Ik heb net de BLF GT binnen gekregen (Google it) en dat is weer andere koek. Schijnt dan ook wel weer daadwerkelijk 2 km ver met nog nuttig licht :)

Hoe dan ook, na maanden heeft Ibood weer eens een leuke aanbieding. Mocht je nog geen zaklamp hebben ter grote van een colablik en inclusief batterijen het gewicht van een te vroeg geboren baby dan kan ik deze Nitecore zeker aanraden. Kwalitatief zeer goed (beter dan die achterhaalde prutslampjes van Maglite die ze hier wel eens aanbieden)

Bij stroomuitval ben je de held van het gezin cq de straat en mochten de kids een lampionnenoptocht hebben van school dan hebben ze het een week later nog over je lamp.

Zijn er dan ook nadelen? Ja. Met alleen de lamp ben je er nog niet wn waag het niet er cr123 batterijen in te doen. (Alleen bij nood) Je zult vier goede 18650 batterijen moeten aanschaffen plus een geschikte lader (Nitecore D4 of budget Liitokala 500)

Mocht ik nog geen 400 zaklampen hebben zou ik zeker niet twijfelen!

Beantwoorden

23 januari 2018 om 08:56
pamsmets Gebruiker

Helemaal met je eens, maar dan is deze prijs hier nog ‘redelijk’ gezien de andere aanbieders.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:04
Globetrotter1 Gebruiker

De oplader word meegeleverd.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:38
Greenpumpkin Gebruiker

Het intern opladen raadt men niet aan al kan het wel.

Gebruik je hem af en toe dan zal het weinig uitmaken.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:08
Menzodmk Gebruiker

Ik zie dat er allerlei verschillende 18650 batterijen te koop zijn. Van 1100 tot 3400 mAh. Advies welke ik het beste kan kopen?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:17
Roeie Gebruiker

Ik gebruik zelf Eden 18650, 3400mAh, met een panasonic Li-ion cell. (Beste cell die te verkrijgen zijn!)

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:51
ekurvers Gebruiker

Ik vind de prijs inderdaad ook meevallen voor deze categorie. De BLF GT is ook erg gaaf ! Maar die vond ik zelf een beetje overdreven, zelfs als hobbyist. Voor wat betreft de kwaliteit van Nitecore ben ik het eens, prima producten en goede prijsstelling.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 08:51
saschlexi Gebruiker

Verdorie,just 5 meter te kort!

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:26
zahni2milano Gebruiker

Hahahahhaa!!! Beste reactie bedankt daarvoor

Beantwoorden

23 januari 2018 om 08:59
jowill Gebruiker

Ik heb deze zaklamp ongeveer 2 jaar en heb daar nog geen minuut spijt over gehad! Het is één van de weinige zaklampen die effectief doet wat ze beloofd: een fantastische bundel licht geven, en dit voor een lange periode voor je ze terug dient op te laden en dan ook nog zonder de accu er uit te halen.

Extra voordeel in de winter is dat na een tijdje lichten de handgreep warm wordt…

Aan deze prijs niet aarzelen… doen!

Beantwoorden

23 januari 2018 om 22:33
Frits1916 Gebruiker

Als je nog geen zaklamp met 18650 batterij hebt is het niet logisch om voor deze te kiezen. Dit is geen zaklamp maar een schijnwerper. Dat is wellicht handig als je in de jungle met een reddingsactie bezig bent en de landingsplaats voor de helicopter moet verlichten maar voor gebruik thuis en op vakantie heb je er niets aan. Te fel en te zwaar. Zelf heb ik een Nitecore en Fenix waar één 18650 batterij in gaat. Die heb ik al nooit op de hoogste stand staan. Dat doet bij deze lamp waarschijnlijk ook niemand.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:38
Janneman99 Gebruiker

Wat is het nut dat deze lamp een halve km ver schijnt, het gaat om de bundel licht: een laser schijnt verder weg en daar heb ook totaal niets aan.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:44
jowill Gebruiker

Hier is het niet alleen de midden lichtbundel die ver schijnt maar daarbij krijg je nog een breedte-lichtbundel, je zet dus werkelijk de volle omgeving in het licht.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:36
Greenpumpkin Gebruiker

Thrower: zaklamp die een smalle bundel heeft om ver te komen.

Flooder: zaklamp die een brede straal heeft om dichtbij de omgeving te verlichten.

Deze zaklamp heeft een coneshape die beide doet.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 09:53
Timsor Gebruiker

Gaan hier 18650 batterijen in die “flat” zijn of met kop?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:34
Greenpumpkin Gebruiker

Flat en buttontop

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:31
maikelbeerkens Gebruiker

De oplader die erbij zit is die voor Nederlandse stopcontacten? En niet zoals het plaatje weergeeft?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:43

Je ontvangt inderdaad ‘gewoon’ een oplader met een EU-stekker. De afbeelding toont dus inderdaad niet de meegeleverde oplader :-)

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:37
harafa Gebruiker

Ik ken er niet veel van, maar waarom is bijvoorbeeld de TM-03 zoveel goedkoper dan de TM-15 hoewel de TM-03 nog meer lumen geeft?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 12:02
monkeyzoo Gebruiker

De TM15 kan tot 465 m schijnen (289 TM-03), veel hogere run time en hogere Max Beam Intens ity .

Vergelijken kan hier:

http://flashlight.nitecore.com/product/tm15

http://flashlight.nitecore.com/product/tm03

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:41
Peter_K Gebruiker

Hele gave lamp, en een hele goede prijs. Helaas véél te groot en te zwaar voor het doel wat ik voor ogen heb.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:41
Bladerunner99 Gebruiker

Zijn er bij deze batterijen bijgeleverd ?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 10:43

Er worden geen batterijen meegeleverd.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:14
Roeie Gebruiker

Scherpe aanbieding!!!

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:53
Eduard P Gebruiker

Mooie lamp en mooie aanbieding, echter vergeet niet dat er nog 4 batterijen bijkomen die minstens 10 euro per stuk kosten alsmede een goede oplader.

Bedenk wel dat deze lamp bijna 500 gram weegt en dat is behoorlijk zwaar, daarnaast is 2650 lumen iets wat je maar kort gebruikt en meest van tijd zal je dus rond de 1000 lumen gebruiken. De lamp is gewoon te zwaar voor dagelijks gebruik bedenk dit wel.

Zelf heb ik een lamp van Olight met een opbrengst van 10000 lumen max die nagenoeg hetzelfde kost, maar ook deze is erg zwaar, maar wel goed.

Voor het gebruiksgemak zou ik zelf de voorkeur geven aan een kleinere len lichtere lamp en die zijn er volop in deze prijsklasse. Ik mag geen voorbeelden geven hier, dus zelf zoeken.

Overigens is de prijstelling van deze lamp dik in orde en je krijgt gewoon een goede lamp, maar houdd wel rekening met behoorlijke extra kosten voor batterijen.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:59
jowill Gebruiker

Ik dacht dat de oplader bijgeleverd wordt….?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 12:03

De oplader wordt inderdaad meegeleverd.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 11:58
johnnycrash Gebruiker

Ik wacht op de hunt alhoewel zeer goede prijs – na wat gegoogle top zelfs

:)

Beantwoorden

23 januari 2018 om 14:11
Guzziman Gebruiker

Voor een euro-tje of 5 heb je al een paar goede Sony 18650 batterijen bij http://www.nkon.nl

Beantwoorden

23 januari 2018 om 14:15
naenne Gebruiker

Niet voor zaklampen staat er bij. Iemand enig idee waarom?

Beantwoorden

23 januari 2018 om 14:49
ekurvers Gebruiker

Ja, deze zijn “unprotected”. Bij de juiste 18650 zit er een veiligheids circuit (protection circuit) in die ervoor zorgt dat de accu niet overladen of te diep ontladen kan worden. Is dus een veiligheidsmechaniek. Veel kwaliteitslampen hebben dit ook geintegreerd in de lamp zelf (van deze weet ik dat niet, maar gezien de oplader waarschijnlijk wel), maar als je ze in een lader buiten de lamp laadt is dat een stuk fijner om wel te hebben.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 16:46
blackfin Gebruiker

18650 cellen zijn normaal bedoelt om accu pakketten mee te bouwen. Als losse cel beschikken ze niet over de juiste elektrische en mechanische beveiligingen om ze veilig te gebruiken. Deze cellen bevatten veel energie en als die op een ongecontroleerde manier vrijkomt kan dat gevaarlijke situaties opleveren. Je moet dan denken aan brand en explosiegevaar.

Indien je niet weet wat je doet of als je gewoon minder risico wilt nemen dan koop je beveiligde cellen.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 17:40
naenne Gebruiker

Helemaal duidelijk, bedankt voor de info!

Beantwoorden

23 januari 2018 om 16:51
Greenpumpkin Gebruiker

Als de lichtintensiteit minder gaat worden opladen, thats all.

Beantwoorden

23 januari 2018 om 22:59
killroi Gebruiker

Ben al een tijdje aan het zoeken op internet naar 18650 beschermde batterijen …. maar erg makkelijk is het niet. Veel variatie en kennelijk ook nog afwijkende maten. Iemand een tip waar ik compatible batterijen kan vinden?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 15:13
Eduard P Gebruiker

https://www.batterijenhuis.nl/nitecore-18650-li-ion-nl1834-3400mah?dfw_tracker=13805-161834&gclid=Cj0KCQiA-qDTBRD-ARIsAJ_10yJrnLVtYyRaBCbA0LINQOayfjLULCFrD9tsu1EQ1IzEsV_gLDTlFzoaAhoVEALw_wcB

Hier bijv. de batterijen van Nitecore zelf. Bij 2 stuks 21,95 per stuk. Dus 4 stuks bijna 85 euro.

Met oplader bedoelde ik een goede externe oplader, niet wat hierbij geleverd is.

Over batterijen valt veel te zeggen. Goedkoop is duurkoop en koop geen onbekende merken. Batterijen kunnen ontploffen. Indien je ze bijv in het buitenland koopt komt er altijd een waarschuwings sticker op.

Ook de capaciteit van de accu speelt een rol. 3400mhp is duurder dan bijv. 2000 mhp. Gaat dus ook langer mee. Dus let goed op wat je koopt.

Beantwoorden

21 maart 2018 om 10:36
wimbou Gebruiker

Heeft iemand deze al ontvangen? Ik wacht nog steeds op mijn bestelling, maar zou deze week verzonden worden

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.