24 januari 2018 om 00:00
iBOOD

König Plug ‘n Play Alarmsysteem

Product expert aanwezig

König  Alarmsysteem

Je hebt geen wifi en geen netstroom nodig. Het systeem werkt volledig op batterijen en via de eigen frequentie (433 Hz). 

Specificaties

Merk: König
Type: SAS-ALARM120
Garantie: 2 jaar

• Volledig draadloos systeem
  • 6 verschillende sensoren
  • 2 afstandsbedieningen (sleutelhangers)

Bekijk hier de handleiding.

Alarmunit (x1)
Voeding: 4.5VDC (3x batterij AA, niet meegeleverd)
Alarmvolume: 100dB (0.5m)
Belvolume: 90dB (0.5m)
Schakelaar: alarm/chime/off
In-/uitlooptijd: 20~25s
LED indicator: 6
Frequentie: 433MHz
Afmetingen: 5.7(B) x 3.9(D) x 10.9(H)cm

Afstandsbediening (x2)
Voeding: 12VDC (1x batterij 23A, inclusief)
Bereik: +/- 30m (open veld)
Toetsen: on/off
LED indicator: 1
Afmetingen: 3.5(B) x 1.3(D) x 5.2(H)cm

Deur-/raamsensor (x3)
Voeding: 4.5VDC (3x batterij LR44, inclusief)
Bereik: +/- 60m (open veld)
Alarmvolume: 95dB (0.5m)
Schakelaar: RF + alarm/RF/off
Afmetingen met magneetstrip: 6(B) x 1(D) x 9.9(H)cm

PIR (x3)
Voeding: 4.5VDC (3x batterij AAA, niet meegeleverd)
Bereik: +/- 60m (open veld)
Detectiebereik: 5~8m
Detectiehoek: 100° (horizontaal) / 80° (verticaal)
Installatiehoogte: 1.5m (aanbevolen)

Afmetingen: 6(B) x 5(D) x 9.8(H)cm

In de verpakking
3x draadloze deur/raam sensor
3x passieve infrarood bewegingsmelder (PIR)
1 centrale alarmunit
2 afstandsbedieningen om systeem in- en uit te schakelen

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Konig-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 januari 2018 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

We ervaren momenteel problemen met het gebruiken van kortingscoupons. We werken aan een oplossing.

Mocht je besluiten om een bestelling te plaatsen zonder het gebruik van een coupon om zo de deal niet mis te lopen, houd er dan rekening mee dat we deze coupon achteraf niet kunnen verrekenen. Als het probleem is opgelost en de deal is nog niet afgelopen/uitverkocht, dan kun je uiteraard jouw bestelling opnieuw plaatsen (met coupon) en vervolgens jouw eerste bestelling (zonder coupon) kosteloos annuleren.

Onze excuses voor het ongemak.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 01:26
emailnummer Gebruiker

@Konig-Expert

Hoe lang houden de batterijen in de PIR’s het uit, hoe lang de batterijen in de deur/raamsensoren en hoe lang in de alarmeenheid zelf?

Blijft het alarm afgaan totdat je het reset of stopt het na een aantal minuten?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 09:45
Official Product Expert Konig-Expert Official Product Expert

Hallo,

De verwachte levensduur van de batterij is afhankelijk van veel factoren zoals type batterij en mate van gebruik.Ik zal jullie later vandaag een inschatting geven van het stroomverbruik.

Deze set heeft 2 standen:

1. Alarm: na het inschakelen van het alarm heeft u 20 seconden voordat het alarm geactiveerd wordt.

Bij binnenkomst heeft u 10 seconden om het alarm uit te schakelen.

Na deze 10 seconden zal de sirene klinken welke stopt na uitschakelen van het alarm (op de alarmunit zelf of middels afstandsbediening) of na 30 seconden.

2. Deurbel: het geluid klinkt onmiddellijk na detectie (1 maal bij PIR bewegingssensor en 2 maal bij deur sensor)

De PIR bewegingssensor zal minimaal 30 seconden wachten voor deze opnieuw de deurbel triggert.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 10:57
Franswoldberg Gebruiker

Wanneer het alarm automatisch na 30 seconden uitgaat (en dat is prima) wordt het systeem dan weer in de detectivemodus gezet en gaat het alarm dan weer af zodra het getrieerd wordt?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:02
Franswoldberg Gebruiker

Ik bedoel uiteraard detectiemodus en getriggerd

Beantwoorden

24 januari 2018 om 12:05

Hallo Franswoldberg,

Uiteraard blijft het alarm ingeschakeld na deze 30 seconden.

Dus, mocht er dan opnieuw beweging gedetecteerd worden, dan zal na 10 seconden (inlooptijd) de sirene opnieuw klinken.

Tevens blijft een LED branden bij het nummer van de laatst getriggerde sensor.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 06:11
denisdm Gebruiker

@Expert, Is het alarm uitbreidbaar ?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 07:53
emailnummer Gebruiker

Nee, max 6 sensoren. Zie handleiding.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 09:25
henkieroe Gebruiker

Lijkt me prima om een schuurtje of garage mee te beveiligen. Lekker goedkoop!

Beantwoorden

24 januari 2018 om 07:48
wbree Gebruiker

@Konig-Expert

Is er een instelling zodat bij het triggeren van het alarm deze direct afgaat? En dus niet meerdere seconden alleen maar piept om de tijd te hebben het systeem uit te schakelen.

Deze instelling is van belang als jezelf thuis bent en bv ’s nachts het systeem wil inschakelen en bij inbraak direct alarmeert.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 09:10
masterdenk Gebruiker

Er moet altijd een trigger tijd zijn, anders gaat hij direct af als je thuis komt en kan je hem niet uitzetten.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 10:19

Het alarm heeft geen mogelijkheid om de in-/uitlooptijd aan te passen.

inlooptijd is +/- 10 seconden

uitlooptijd is +/- 20 seconden

Beantwoorden

24 januari 2018 om 16:31
wbree Gebruiker

Dan sla ik deze over. Ik wil moet dat als er ingebroken wordt terwijl iedereen thuis is men binnen 10 seconden het alarm onklaar kan maken.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 16:46

De sensore wachten uiteraard niet met het versturen van het signaal, maar de main unit wacht 10 seconden tussen het ontvangen van het signaal en het luiedn van ed sirene.

Zodra de sensor zijn signaal heeft verstuurd kan het alarm enkel uitgeschakeld worden bij de main unit of met één van de twee afstandsbedieningen.

Door de main unit buiten beriek en uit het zicht te plaaten zal een inbreker niet voldoende hebben aan 10 seconden.

Een alternatief is om de set op deurbel-modus te zetten, deze is ook luid en duidelijk en klink onmiddellijk na het triggeren van een van de sensoren.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 08:42
Franswoldberg Gebruiker

Ik ben ook benieuwd hoe lang de batterijen in de alarmunit ongeveer meegaan. Daarnaast wil ik graag weten hoelang het alarm blijft klinken voordat dit stopt. Nadat het is gestopt blijft de status dan uit of schakelt het zich daarna weer in?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 09:12
masterdenk Gebruiker

Ik zie niks staan over meldingen bij inbraak alarm. Hoe werkt dat zijn er abonnement kosten aan verbonden? Is er een App? Moet er een simkaart in?
Aangezien deze niet met internet is verbonden.

Beetje weinig info…

Beantwoorden

24 januari 2018 om 09:24
dragon2 Gebruiker

@masterdenk er zit geen simkaart in, er is geen app. Dit ding maakt dus gewoon herrie als hij denkt dat er ingebroken wordt, verder niets. Dus verder ook geen kosten aan verbonden.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:34
masterdenk Gebruiker

Lekker systeem dan, heb je dus niks aan.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:46
salty Gebruiker

Ik denk dat de inbrekers niet rustig blijven inbreken als er een alarm gaat piepen. Dus volgens mij werkt dit systeem prima om inbrekers af te schrikken. M.i. het voornaamste doel..

Beantwoorden

24 januari 2018 om 12:07

Bedankt salty,

Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 10:08
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Hmm.. Interessant!
Ik denk dat een inbreker sowieso als een haas vandoor gaat zodra er een alarm afgaat. Ze zien toch niet wat voor een alarm het is en of die automatisch meldingen doorgeeft, dan pakken ze toch liever een woning zonder alarm. 100% anti-inbraak systeem bestaat niet, ongeacht de kwaliteit en functies van een alarm.

Klik, in het mandje! :-)

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:47
salty Gebruiker

Eens!

Beantwoorden

24 januari 2018 om 10:34
orco4you Gebruiker

Hallo,

Kan ik het geluid van uw alarmsysteem uitschakelen en het verder regelen met domoticz

Alvast bedankt voor je reactie

Beantwoorden

24 januari 2018 om 10:50

Hallo,

Hier hebben wij helaas geen ervaring mee, misschien weet iemand anders in dit forum of dit mogelijk is?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 23:36
dijkstra_jasper Gebruiker

Ik heb hem besteld om met domoticz en rfxcom te gaan gebruiken. Mijn plan is niet de hoofd unit te gebruiken maar wel de 6 melders en afstandsbedieningen. De signalen dan in domoticz laten opnemen en er vervolgacties aan koppelen, zoals m’n brandalarm af laten gaan en melding naar m’n telefoon te sturen. Of domoticz het signaal van deze melders herkent weet ik niet. Indien niet neem ik het signaal op en vraag ik deze aan om opgenomen te worden in rfxcim/ domoticz software. Voor dit bedrag neem ik het risico wel..

Beantwoorden

31 januari 2018 om 21:00
djeed Gebruiker

Vandaag binnen gekregen, ik heb m nog niet werkend in domoticz, heb jij al een poging gewaagd?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:56

Hierbij de geschatte levensduur van de batterijen:

Alarmunit: 3- 6 maanden (afhankelijk van het type batterijen en het gebruik)

Afstandsbediening: 2 tot 5 jaar (afhankelijk van het gebruik)

Deur-/raamsensor: 3- 6 maanden (afhankelijk van het gebruik)

PIR bewegingssensor: 6 – 24 maanden (afhankelijk van het type batterijen en het gebruik)

Beantwoorden

24 januari 2018 om 12:46
wullem1 Gebruiker

hoe weet ik dat de batterijen vervangen moeten worden ? van de afstandsbediening is dat duidelijk die zal niet meer werken . maar mbt de andere units lijkt me dat niet onbelangrijk .

Beantwoorden

24 januari 2018 om 13:57

Hallo wullem1,

De main unit geeft een pieptoon bij het in- of uitschakelen als bevestiging dat deze unit werkt.

De PIR bewegingssensor is voorzien van een LED die kort oplicht zodra beweging wordt gedetecteerd. Deze LED wordt zwakker als de batterijen op aan het raken zijn.

De deursensor zal handmatig getest moeten worden.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 13:49
pirrbe Gebruiker

Het systeem werkt op een eigen frequentie (433mhz). Stel dat je buren ook een identiek systeem installeren…  Is er een risico van interferentie en zou er dan een alarm afgaan in alle huizen of je overlapt elkaars on/off  ????  Of zijn er nog extra schakeltjes (switches) in te stellen voor ‘gepersonaliseerde’ codes ?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 14:46

Hallo pirrbe,

Elke set heeft een eigen frequentiecode.

De kans dat de buurman dezelfde frequentie-code gebruikt is kleiner dan 0,1%

Beantwoorden

24 januari 2018 om 18:00
Cenoke Gebruiker

Als ik 2 sets koop zijn die dan met elkaar koppelbaar?

Beantwoorden

24 januari 2018 om 16:47

Correctie: de deurbel klinkt 2 maal bij de eerste trigger, en nog enkel 1 maal bij elke volgende trigger.

Onafhankelijk van het type sensor.

Beantwoorden

24 januari 2018 om 19:25
Cenoke Gebruiker

graag antwoord op mijn vraag voor de aanbieding afloopt

Beantwoorden

24 januari 2018 om 21:09
Moderator Paul Moderator

Ondanks dat diverse aanbieders deze set verkopen, wordt er geen duidelijkheid gegeven of 2 sets aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Ook in de handleiding (link, zie Specificaties) komt dit onderwerp niet aan bod.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.