12 januari 2018 om 00:00
iBOOD

8x Osram LED Buis | 60 cm | 8 W | 3000 of 4000 K

Product expert aanwezig

8x Osram LED Buis | 8 W

Ideaal voor magazijnen, koude opslag, voorraadkamers, gangen en andere toepassingen met veel operationele uren.

Specificaties

Merk: Osram
Type: ST8S-0.6m-8W-830-EM (8-pack) Keuze uit 8x 3000 K of 8x 4000 K
Garantie: 2 jaar

• Verbruikt tot 68% minder energie dan een T8-TL
  • Tot 30.000 uur levensduur
  • Direct Retrofit voor CCG armaturen

Lengte: 60 cm
Voltage: 220 -240 V, 50 / 60 Hz, 36 mA
Vermogen: 8 W
Stralingshoek: 220°
Kleurtemperatuur: Keuze uit 3000 K (warm wit) of 4000 K (koud wit) 
Lumen: 720

LED-lamp in T8 vorm met G13 fitting
Body van glas
Gewicht: 110g
Om te werken met magnetische ballast zonder herbedrading
Direct Retrofit voor CCG armaturen; vervanging van de lamp en starter inbegrepen
Powerfactor> 0.9
Tot 30.000 uur levensduur
Schakelcycli> 200.000
Color Rendering Index (CRI)> 80
Hoge kleurhomogeniteit
RoHS-conformiteit, geen kwik
Niet geschikt voor gebruik met ECG, niet dimbaar
Energie-efficiëntie klasse: A +

Klik hier voor de installatieinstructie
Klik hier voor de aanwijzing voor de bedrading

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Osram-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 januari 2018 om 00:14
Risquons Gebruiker

Begrijp ik het nu goed, dat deze lampen worden geleverd met een vervangende “starter” zodat deze lampen in gewone huis tuin en keuken TL armaturen kunnen worden gebruikt wanneer die “starter” wordt vervangen?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:20
techno2004 Gebruiker

Ja dat klopt Risquons!!! Ik heb deze tijdje geleden aangeschaft hier…. gewoon oude starter eruit en de bijgeleverde erin… is eigenlijk een nepstarter …die gewoon doorgeeft…maw oude normale armaturen met balast etc.. kan je deze voor vervangen… 1 tip… ik had alleen de keuze voor daglicht buizen… ik zou voor het warme licht gaan… ik ben wel even kwijt welk type dit is

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:22
techno2004 Gebruiker

zag net specificaties… 3000 warm 4000 dag… als het (zoals mijn geval voor keuken is bv is daglicht net iets te blauwachtig licht anders kan ik het niet beschrijven)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:33
spru_jac Gebruiker

Daglicht is 6500K, dit is gewoon cool white. Ook zie ik nergens in de omschrijving dat er een starter bijgeleverd wordt.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:29
DPV2 Gebruiker

Ik wel:

Direct Retrofit voor CCG armaturen; vervanging van de lamp en starter inbegrepen

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:05
Official Product Expert Osram-Expert Official Product Expert

Dat klopt. Bij elke buis leveren wij standaard een starter mee.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:19
Ford3600 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik heb in mijn badkamer een spiegelarmatuur en daar zitten nu Philips buizen in de TL5 1350 Lm 56cm en diameter 16mm in de kleur cool white. Kan ik deze vervangen door deze Osram LED buizen en zijn de vervangende starters ook bij de levering inbegrepen?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:20
Ford3600 Gebruiker

O ja, 14W

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:04

Dit is een vervanger voor een T8 conventioneel. De lamp die u heeft is een TL5 en is en HF lamp. Deze kan du niet worden vervangen door deze lamp.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:46
Ford3600 Gebruiker

Dank voor uw duidelijke antwoord.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:38
kijkduin Gebruiker

Ik heb van die nooduitgangbordjes waar 8wat tl inzit,

Kun je die ook vervangen met deze? Het betreft die bordjes dat aks de stroom uitvalt deze dmv een batterij aangaan!

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:05

Deze LED tubes zijn hier helaas niet voor geschikt

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:21
kirstenbosch Gebruiker

Kan ik ook Osram tls type HO 49W/840 vervangen door dergelijke LEDs, deze zitten in een Weber en Decrez systeem ingebouwd.?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:45

De TL5 HO49W is een ander type lamp. Deze werkt op een elktronische ballast en heeft geen starter

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:27
woetsie Gebruiker

Als ik het goed begrijp zijn deze ledbuis alleen geschikt voor vervanging van een TL armatuur waar nog een starter inzit.

Ik heb een TL armatuur in de garage  maar deze heeft geen starter meer de latere versies wat je tegenwoordig in bouwmarkten vind.

Maar zijn deze ledbuis zijn dus niet geschikt voor TL armatuur zonder starter.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:46

Klopt deze buis is alleen geschikt voor armaturen op een conventionele ballast. Deze armaturen hebben ook altijd een starter

Beantwoorden

12 januari 2018 om 14:43
mdrongelen Gebruiker

Je kan ook als je een klein beetje handig bent gewoon 220 op de pinnetjes aan de zijkant aansluiten.

Klaar

Beantwoorden

16 januari 2018 om 16:36
martijnvangeenen Gebruiker

Kleine lettertjes in de gebruiksaanwijzing: niet geschikt voor tandemschakeling. ????

Ik wist ‘t niet. Kon het ook niet vinden bij de aanbieding.

2 buizen in 1 bak delen vaak het voorschakelapparaat. Dit werkt niet met deze led buizen. Even bedrading aanpassen, schema is makkelijk te vinden met Google en staat ook hier op het forum.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.