9 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Grohe Sense Watermelder

Product expert aanwezig

Grohe Sense Watermelder

Kamp jij af en toe met lekkage in huis?  Deze watermelder is via wifi gekoppeld aan je telefoon, zodat je een melding krijgt wanneer hij nattigheid detecteert.

Specificaties

Merk: Grohe
Type: Sense watermelder 22505LN0
Garantie: 2 jaar

• Melding op je telefoon
  • Werkt via app
  • Statusindicatie d.m.v. ledverlichting

Werkt via Wifi netwerk
Batterij gevoed (3x AAA batterijen, worden meegeleverd)
Onmiddelijk overstromingsalarm
Detecteert omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid
Ontvang een keer per dag informatie over de omgevingstemperatuur en de luchtvochtigheidinstellingen aanpasbaar via GROHE Ondus App voor iOS en Android
Statusindicatie dmv ledverlichting, akoestisch signaal en app
Toepasbaar op een vlakke nietgeleidende ondergrond
LongLife Battery, verwachte levensduur batterij tot 4 jaar afhankelijk van gebruik van de sensor

Inclusief:
1x watersensor
3x AAA batterijen
CE-keurmerk

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Grohe-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

9 januari 2018 om 00:14
Pvdvenis Gebruiker

Kan me echt niet voorstellen dat iemand hiervan denkt: ‘JA!! Dat heb ik altijd al gemist in m’n leven’.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 00:41
Basker Gebruiker

Haha, grappige opmerking. Maar ik vond het eigenlijk wel interessant. Al kom ik dagelijks in mijn kelder, welke soms onder water komt te staan, kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die niet dagelijks in hun kelder komen. Of zoiets..? Niet dat ik het product zou kopen, je moet toch bijblijven, hè. In ‘53 hadden ze hier wel baat bij gehad, ook. :P

Beantwoorden

9 januari 2018 om 01:31
DestroBan Gebruiker

En wat zou je dan doen als dat ding af gaat terwijl je op je werk zit? Heel de dag stressen, maar het eindresultaat is hetzelfde? Indien je last hebt van zoiets, is enkel een structurele aanpak de oplossing vrees ik :) In tegenstelling tot een rookmelder, waar het je leven kan redden :o

Beantwoorden

9 januari 2018 om 02:09
tomverbinnen Gebruiker

Wat een negatieve instelling zeg. Jezus. Als je op je werk zit dan weet je het toch maar en kan je iemand bellen om te checken. Niet overal is een structurele oplossing onmiddellijk mogelijk voor welke reden dan ook. Dus jij wil niet op de hoogte zijn van een probleem en er alleen mee geconfronteerd worden op het moment dat jij dat wil?! OMG

Beantwoorden

9 januari 2018 om 07:48
Philipvda Gebruiker

En vervolgens zelf een negatieve reactie plaatsen op iemand die negatief is? ;)

Ik kan het mij voorstellen dat ik ook onrustig zit op mijn werk als die melder mij een bericht stuurt. Jij dus niet, ook prima toch? Dat iemand anders reageert dan de ander wil dit niet per se zo negatief zijn.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:48
nepdance Gebruiker

@tomverbinnen vraag me werkelijk af wat Jezus en God met deze aanbieding te maken hebben…. Beetje jammer

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:01
dragon2 Gebruiker

Na 2 keer een lek aquarium te hebben gehad, waarvan 1 keer echt heel veel water over de vloer (ca. 150 liter) zit ik toch met de aanschaf van zo’n ding in mijn achterhoofd… Met puur geluk hebben alle vissen het overleefd, maar een eerdere waarschuwing kan alleen maar beter zijn, ook voor de inboedel.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:40
hvwittel Gebruiker

Hahaha, briljant!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 01:07
tupacpsp Gebruiker

Is dit compatible met Google home?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:20
Official Product Expert Grohe-Expert Official Product Expert

De GROHE Sense is niet compatible met Google Home. We hebben onze eigen GROHE Ondus app om de sense mee te verbinden.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:21
Mythx Gebruiker

Dan sla ik ‘m over. Als dit apparaat alleen compatibel is met jullie app en niet met andere diensten (Domoticz oid), dan wacht ik wel tot dat wel het geval is.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 03:39
blufner Gebruiker

Volgens mij heeft Piet Paulusma ook z’n ding

Beantwoorden

9 januari 2018 om 07:21
Scalle1980 Gebruiker

Kan deze ook aangesloten worden op de grohe sense guard?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:24

Je kunt de GROHE Sense verbinden met de Guard. Op het moment dat de Sense een lekkage waarneemt kan deze een signaal sturen naar de Guard. De Guard sluit dan de watertoevoer af.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 07:55
Sorbos Gebruiker

Tot dat je een keer waterschade hebt gehad….zoals ik en je er over gaat lezen…..80% van de inboedelschade is waterschade.

….en geloof me, dit aanschafbedrag staat in geen relatie tot mijn schade.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:52
sanook.nl Gebruiker

ik snap je punt niet, dit apparaat voorkomt toch geen waterschade ?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:58
Fre Thomese Gebruiker

Dat voorkomt hij juist wel.

Stel je hebt een kelder met wat rekken waarin je allemaal spullen hebt liggen. Als de kelder dan vol begint te lopen met water en je hebt een watermelder, dan krijg je direct een berichtje. Je kunt dan het vollopen stoppen óf je kunt de spullen de rekken “redden” door ze er weg te halen.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 07:58
roderickz Gebruiker

Exact! Sindsdien slaap ik een stuk rustiger.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:13
van_esch Gebruiker

Is hij zelf waterdicht ? Wat gebeurt er als je kelder onderloopt en de sensor zelf onder water komt te staan ?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:48
tang Gebruiker

Wat gebeurt er met je brandmelder bij brand? Brandje blussen, roet van de melder vegen, resetten en weer ophangen.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:25

De GROHE Sense is beschermd tegen sproei- en spatwater (IPX3).

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:56
wj4ibood Gebruiker

Logisch IP-waarde voor een watermelder, loopt ie vol, meld ie zich niet meer en weet het systeem dat ie onder water staat.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:24
Spippo Gebruiker

Jammer dat we de extra’s niet kunnen meebestellen.

Zoals tupacpsp al vroeg, is het compatibel met andere producten. Zoals Google Home (Of Amazon Echo in mijn geval), iFTTT, … heeft het een SDK, of kan het bepaalde triggers uitsturen?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:28
JanDDeken Gebruiker

Zou ik ook graag willen weten.

- Compatibel met IFTTT?
- Compatibel met Homey?
- Compatibel met Google Home?

zou leuk zijn om hem in de douche te plaatsen en te linken aan een Sonos speaker die automatisch de afspeellijst “shower” begint af te spelen via Spotify bij detectie van water ;-).

nee ik ben niet lui, ik ben gewoon energie-efficiënt ;-)

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:27

De Sense is op dit moment alleen compatibel met onze eigen GROHE Ondus app.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:51
devale Gebruiker

Er staat dat deze verbonden is met de WIFI.

Krijg ik ook een melding op mijn telefoon als ik niet thuis ben, maar bijvoorbeeld op mijn werk ?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:58
Spippo Gebruiker

Als je op je werk verbonden bent met WiFi of via mobile data (4G/3G) dan waarschijnlijk wel.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:29

GROHE Sense stuurt je een melding via de GROHE Odus app als de sensor een lekkage detecteert. De melding ontvang je ook als je niet thuis bent.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:05
aarttss Gebruiker

Kunnen we de Extention set 22 506 LNO ook mee bestellen?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:46

Het is niet mogelijk om de verlengset mee te bestellen.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:26
cavadino Gebruiker

Ik vind dit een geweldig apparaat. Hij meet ook temperatuur en  mooi design. Ik heb wel eens een klein beetje lekkage op de badkamervloer wat zichtbaar wordt op het plafond in de huiskamer. Natuurlijk heb ik alles gekit, maar het geeft me een gerust gevoel dat ik het kan detecteren.

Mijn vraag is aan @Grohe-Expert: kan ik de losse watersensor ook aan het plafond bevestigen? Met een plakstrip of schroefje?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:49

De Sense is niet gemaakt om te bevestigen aan het plafond. We hebben wel een verlengset voor bescherming tegen water in de moeilijk te bereiken plekjes.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:52
Zplus Gebruiker

Keer een slang binnen in mijn wasmachine kapot gegaan alles liep onder. Heb toen eem sensor bij Conrad aangeschaft die waterafvoer killed maar deze is voor het geld natuurlijk super handig.

Vraag: er staan dat er 3 x AA in moeten maar verderop staat Longlife gaat 4 jaar mee. Welke is van toepassing?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:59
Torrentus Gebruiker

Euh, beiden? ;-) Er zitten 3 AA Longlife batterijen bij die naar verwachting 4 jaar mee gaan? :-)

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:00

Het zijn 3 AAA batterijen ipv AA batterijen. De Sense heeft een duurzaam batterijgebruik zodat je deze tot vier jaar kunt gebruiken.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:00
Torrentus Gebruiker

Jammer dat er geen bijbehorende flash-sale is met de rest van de Sense-familie; deze sensoren worden juist krachtig als de Guard ook aanwezig is om na detectie van water de hoofdleiding af te sluiten..

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:45
Torrentus Gebruiker

Mocht je trouwens een uitbreiding naar Sense Guard overwegen dan zou ik twee keer nadenken over deze aanbieding; De sense Guard is in NL enkel verkrijgbaar in een set met 3 van deze sensoren. Dus daar zitten ze al bij. In Duitsland is de sense-guard wel gewoon los verkrijgbaar en dan is deze aanbieding wel aantrekkelijk.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:02

De Guard is in Nederland ook los verkrijgbaar.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:50
boobytube Gebruiker

Dag, kan de grohe pp ook meerdere melders aan op verschillende adressen?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:50
boobytube Gebruiker

pp moet zijn: app

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:54

Het is mogelijk om meerdere Sense melders te koppelen met de Ondus app.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:36

In de GROHE Ondus app is het mogelijk om 4 locaties toe te voegen.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:14
jfondse Gebruiker

Is het mogelijk om de app op meer dan 1 telefoon te installeren zodat de alarmmelding op meer dan 1 telefoon binnen komt?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:36

Het is mogelijk om de app op meerdere devices te zetten. Om meldingen te ontvangen moet je hetzelfde account gebruiken.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:46
Carfield Gebruiker

Kan ik deze gebruiken ter detectie van een lek waterbed? Plaatsing onder (tussen) een duo waterzak

Beantwoorden

9 januari 2018 om 13:12

Dat is mogelijk Carfield. Mijn advies is om de GROHE Sense op de grond de plaatsen.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 17:30
Rstrand Gebruiker

Ik heb een boot en in de haven is wifi van de haven.

Kan ik daar deze watermelder op aanmelden?

dank rene

Beantwoorden

9 januari 2018 om 21:53
Moderator Niek Moderator

Hallo Rstrand,

Daar kun je hem ook op aanmelden :-)

Beantwoorden

9 januari 2018 om 23:29
tang Gebruiker

Dat is te simpel gesteld. Dat kan je niet weten.

Op sommige wifinetwerken moet je je aanmelden met usernaam en wachtwoord en het is niet zeker of deze melder dat kan.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 23:33
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Tang,

Ik ben uitgegaan van de informatie in de handleiding. Daarin stonden geen beperkingen met het type netwerk en de manier van aanmelden. Meestal wordt het duidelijk aangegeven wanneer er wel bepaalde eisen aan het netwerk gesteld worden of de manier van verbinden met het netwerk.

Beantwoorden

11 januari 2018 om 09:07
Moderator Bas iBOOD Moderator

Even een kleine correcte:

Het is niet mogelijk om de Sense te gebruiken op een publiek netwerk,

Je Wifi netwerk zal moeten voldoen aan de volgende eisen: Je router moet gebruik maken van de 2.4 GHz bandmet het volgende protocol IEEE 802.11b/g/n en met WPA beveiliging, bij voorkeur WPA-2, alleen de WiFi kanalen 1-11 zijn te gebruiken

Beantwoorden

26 februari 2018 om 18:32
Freek76 Gebruiker

Ik heb mijn bevindingen even neergepend (als Perelada76) : 
https://tweakers.net/productreview/183985/grohe-sense-slimme-watersensor.html

Beantwoorden

26 februari 2018 om 22:17
singh007 Gebruiker

Echt een aanrader de Grohe Sense Sensor!!. Nu nog de Grohe Sense Guard toevoegen aan mijn installatie. lees hier mijn volledige feedback op de Grohe Sense sonsor:

https://tweakers.net/pricewatch/1149353/grohe-sense-slimme-watersensor/reviews/

Beantwoorden

9 maart 2018 om 15:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor jullie uitgebreide en leuke reviews. We hebben ze gelezen en hebben besloten dat de review van singh007 de uitgebreidste is.

We nemen contact met je op over het versturen van jouw prijs!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.