19 december 2017 om 00:00
iBOOD

Ultrabatt UltraBooster+ Jumpstarter en Powerbank

Ultrabatt Jumpstarter / Powerbank

Houd je auto aan de gang en laad tot twee USB apparaten tegelijk op met een van deze Ultrabatt UltraBoosters+.

Specificaties

Merk: Ultrabatt
Type: UltraBooster+ Jumpstarter en Powerbank
Kleur: zwart / rood
Garantie: 2 jaar

• Krachtig 2-in-1 accessoire
  • 400 A aan startkracht
  • Schok-, stof- en IP65 waterbestendig!

Download de specsheet

UL gecertificeerde cellen met extreme hoge capaciteit
Laadefficiëntie loopt op tot 92%,
Twee 5V 2.4A USB poorten (DUS NIET 1A, 2A of 2.1A!), genoeg om twee iPads tegelijk op te laden
5V 2A Quick-charge input voor sneller laden
400A > echte ampères (tot 5L V8 onder normale omstandigheden)
Automatische bescherming tegen kortsluiting
Bescherming tegen omgekeerde polariteit
Bescherming tegen laag voltage
Bescherming tegen hoge temperaturen
Bescherming tegen overladen en ontladen
Vonkbestendig
Extreem robuust, schok-, stof- en waterbestendig design (IP65)
(Er kan een SUV overheen rijden en er is niks aan de hand)
Brandbestendig: de gehele behuizing is gemaakt van brandwerend materiaal
Digitaal LED display toont de capaciteit in percentages
110 lumen LED lamp
Sterke accuklemmen

In de doos: UB-4000 Ultrabatt UltraBooster+, UB4010SC Smartkabel, Beschermhoes , USB Kabel van 1 meter, Auto USB lader en een gebruiksaanwijzing

Afmetingen: 175 x 94 x 40 mm
Gewicht: 565 gram

19 december 2017 om 00:11
hdibani Gebruiker

Hoeveel mah ?

Beantwoorden

19 december 2017 om 00:46
Moderator Niek Moderator

Goedenacht hdibani,

De capaciteit van de Ultrabatt Ultrabooster+ is 12.000 mah :-)

Beantwoorden

19 december 2017 om 10:19
motormuis001 Gebruiker

Bij 5 Volt, of bij 12?

Beantwoorden

19 december 2017 om 10:21
motormuis001 Gebruiker

Beneden lees ik dat het 12 is.

Beantwoorden

19 december 2017 om 11:02
Official Product Expert Ultrabatt-Expert Official Product Expert

Totale capaciteit is 12000mAh en 133,2Wh

Beantwoorden

19 december 2017 om 00:11
Frankcoo Gebruiker

nee, ik heb deze jumper paar jaar gelden gekocht daarna in de auto bewaard. Jumper ontlaadt zich elke keer na paar maanden tot 0 %. Gemaild naar leverancier, geen reactie. niks aan.

Beantwoorden

19 december 2017 om 09:20

Beste Frankcoo,

De UltraBooster+ heeft een enorm lage zelfontlading. De zelfontlading is zo laag dat na 3 jaar de jump starter nog steeds vol genoeg is om een voertuig te starten.

Wanneer bij u de jump starter na slechts enkele maanden al ontladen is dient u de iBood support te contacteren.

Beantwoorden

19 december 2017 om 00:21
motormuis001 Gebruiker

“Twee 5V 2.4A USB poorten (DUS NIET 1A, 2A of 2.1A!), genoeg om twee iPads tegelijk op te laden”.

O, is dat zo? In de spec sheet staat: “The dual USB outputs have a combined output of 5V/3A”. Dat lijkt me toch wel even wat anders dan jullie suggereren.

Beantwoorden

19 december 2017 om 00:35
Moderator Niek Moderator

Goedenacht motormuis001,

Het stukje dat je bedoelt gaat over de gecombineerde output. Direct daarna wordt beschreven wat de output per USB is en dat is de 5V/2.4A. :-)

Beantwoorden

19 december 2017 om 00:44
speedy8805 Gebruiker

Wat is capaciteit van Battery in boodter ?

Beantwoorden

19 december 2017 om 01:14
Moderator Niek Moderator

Goedenacht speedy8805,

De capaciteit van de Ultrabooster+ is 12V / 400A / 12.000 mAh :-)

Beantwoorden

19 december 2017 om 07:28
wkwakernaak Gebruiker

Wat voor type accu zit hierin? Loodcel, Ni-Mh, Li-ion?

Beantwoorden

19 december 2017 om 08:17
mosselman Gebruiker

li-ion

Beantwoorden

19 december 2017 om 09:37
Ringetje Gebruiker

Ik heb deze vorig jaar via iBood gekocht en volgens de Ultrabooster-Expert heeft dit apparaat zo’n geringe zelfontlading dat je na 3 jaar er nog een auto mee kunt starten. Dat haalt hij bij lange na niet. Ik las het verhaal van Frankcoo en dacht laat ik die van mij ook maar eens controleren en tot mijn verbazing was die ook al leeg. Toen ik vorig jaar het apparaat gekocht had heb ik eerst getest of dat hij mijn auto kon starten als de accu leeg was en dat lukte prima. Daarna heb ik hem weer opgeladen wat eigenlijk niet nodig was want volgens het apparaat was hij nog vol en thuis in de kast gelegd. Hij is nu echter compleet leeg en dat al na 1 jaar en 8 maanden maar waarschijnlijk dus nog eerder. Dit valt mij dan ook erg tegen. Ik wil dan eigenlijk van iBood ook wel eens weten wat ze hier aan gaan doen. Graag hierover wat meer informatie.

Beantwoorden

19 december 2017 om 09:45

De UltraBooster+ heeft een hele lage zelfontlading. Alleen de jumpstarter moet dan wel helemaal vol geladen zijn om na zo’n lange periode nog een auto te kunnen starten.
Ik zou wel even minstens 1x per jaar controleren of de UltraBooster+ nog vol genoeg is. Met een druk op de knop is de status af te lezen.

Als zo’n jumpstarter al na een paar maanden ontladen is terwijl hij helemaal vol geladen was en ondertussen niet gebruikt is dan klopt dat niet.

Dan dient de support gecontacteerd te worden.

Beantwoorden

19 december 2017 om 10:59
Ringetje Gebruiker

Hartelijk dank voor uw antwoord. Hij is helemaal vol weggelegd en daarna ben ik vergeten om hem jaarlijks te controleren. Ik heb hem simpelweg ook niet nodig gehad, gelukkig maar.

Hoe kom ik in contact met de support? Gaat dat rechtstreeks via Ultrabooster of moet ik dit via iBood regelen?

Beantwoorden

19 december 2017 om 23:03
Frankcoo Gebruiker

vergeet het maar, ik heb al geprobeerd om contact te leggen, maar kreeg helemaal geen reactie terug. Deze jumper heeft bij mij de 100% lading niet langer dan 3 maanden vastgehouden. Stop verkoop!

Beantwoorden

19 december 2017 om 23:26
Moderator Paul Moderator

Beste Frankcoo,

Heb je contact proberen te leggen met UltraBatt of met iBOOD? In beide gevallen kan het trouwens zijn dat je niet binnen een dag al een antwoord krijgt.

Om nu meteen te gaan roepen dat de verkoop moet stoppen is overtrokken, al heb ik wel begrip voor de frustratie.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

19 december 2017 om 10:30
motormuis001 Gebruiker

@Ultrabatt-Expert Official Product Expert:

a. Hoeveel stroom kunnen de USB-poorten per stuk leveren als ze gelijktijdig maximaal belast worden? En hoe lang?
b. Wat is de totale capaciteit van de accu in Wh, of voor mijn part in Ah als je er bij vermeldt bij welke spanning? Het aantal mAh zegt helemaal niets als je de bijbehorende spanning niet weet.

Beantwoorden

19 december 2017 om 11:01

a. De spanning wordt automatisch geoptimaliseerd en gebalanceerd over de 2 poorten en betreft 3A/5V. Beide poorten kunnen 2.4A leveren, alleen niet beide 2.4A gelijktijdig.

b. Totale capaciteit is 12000mAh en 133,2Wh. Deze capaciteit van 12000mAh zegt bijvoorbeeld alleen iets over hoeveel telefoons je kunt opladen of hoe vaak je achterelkaar kunt starten maar zegt niks over de startkracht. De UltraBooster+ beschikt over extreem krachtige cellen en heeft 400A startstroom. Dus wij geven niet 500A op, terwijl het 250A is met een 500A piekstroom. Nee… de UltraBooster+ is écht heel compact en krachtig en daarom proberen wij ook duidelijk te maken dat bij ons 400A ook écht 400A startkracht is.

Beantwoorden

19 december 2017 om 11:42
motormuis001 Gebruiker

O.k., duidelijk, bedankt!

Beantwoorden

19 december 2017 om 13:43
NRans Gebruiker

Schakelt deze automatisch uit indien er maar een geringe stroom afname is? Ik zou deze willen gebruiken om schrikkeldraad apparaat van voeding te voorzien en tegelijkertijd een monitoringsysteem (via USB).

Probleem met de meetste USB powerbanks is dat ze automatisch uitschakelen als er niet voldoende stroom afname is, wat het voor mij onbruikbaar maakt.

Beantwoorden

19 december 2017 om 14:07

Wij hebben niet in de praktijk getest of je er ook schrikkeldraad mee van voeding kan voorzien. Ik zou het niet 1,2,3 voor adviseren.
Via de boost uitgang (12V) zou dat theoretisch mogelijk moeten zijn.

En ik weet niet hoe gering de stroom afname van de USB monitor is via USB, maar het is een normaal verschijnsel van een USB poort dat deze automatisch uitschakelt wanneer er geen of nauwelijks stroom afname is.

Ik zou het niet adviseren.

Beantwoorden

19 december 2017 om 17:15
kgijsemans Gebruiker

Ben als ik het zo lees toch al de derde die moet bevestigen dat na volledig te zijn opgeladen het toestel al na een paar maanden volledig is ontladen. Heeft na deze ontlading ook een zeer lange laadtijd nodig. Mvg

Beantwoorden

19 december 2017 om 18:26

Het opladen gaat snel mits een 2A USB lader gebruikt wordt. Dan laad hij 2x sneller op en is een UltraBooster+ in slechts enkele uren tot maximaal 6uur bezig om volledig op te laden.

En ook voor u geldt… wanneer uw jump starter al na een paar maanden uit zichzelf volledig is ontladen en ondertussen dus niet gebruikt is dan klopt er iets niet.

Dan dient de support gecontacteerd te worden en wordt het allemaal netjes voor u opgelost.

Beantwoorden

19 december 2017 om 19:41
Remco Miltenburg Gebruiker

Kan het snel leeglopen komen door kou? De mensen die dit melden hebben de accu permanent in de auto liggen. Begrijpelijk, maar Lion en LiPo kan, volgens mij niet goed tegen vorst.

Beantwoorden

20 december 2017 om 12:35
Ringetje Gebruiker

Zoals hierboven al gemeld heb ik mijn Ultrabooster 1 jaar en 8 maanden thuis in de kast laten liggen en heb hetzelfde probleem dus aan de kou zal het niet liggen.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 12:45
Bodeleski Gebruiker

Ik heb er dit jaar één ontvangen, maar als ik hem wil opladen dan geeft hij knipperend twee achten in het lcd aan. Lamp doet het gewoon, Maar USB poorten krijg ik niet aan en status accu geeft hij ook niet, na enkele druk op power knop. Doe ik iets verkeerd of is hij gewoon dead on arrival?

Beantwoorden

10 januari 2018 om 23:14
Moderator Paul Moderator

Ik raad je aan om in ieder geval een serviceverzoek in te dienen, zodat de melding tijdig geregistreerd staat. Een DOA melding kan alleen binnen 7 dagen na ontvangst ingediend worden. Als dat niet meer lukt, kun je voor Defect kiezen.

Beantwoorden

26 november 2018 om 19:37
izimaniaxx Gebruiker

Beste Ibood administrator. In december vorig jaar heb ik deze booster besteld maar het is nog steeds niet geleverd. Het schijnt beschadigt te zijn en teruggestuurs naar de afzender. Kan iemand me helpen.

Beantwoorden

26 november 2018 om 23:18
Moderator Paul Moderator

Als de bestelling retour afzender is gegaan, zul je daarna het aankoopbedrag terugbetaald hebben gekregen. Kun je dat nog nakijken? Ik zal de klantenservice vragen om er nog even in te duiken, want als je de booster niet hebt ontvangen moet je uiteraard je geld terugkrijgen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.