26 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Bosch GSB 18-2-Li Accuklopboor/-schroevendraaier

Bosch Accuklopboor/-schroevendraaier

Met deze boor van Bosch wordt boren, schroeven en klopboren in hout, metaal en zelfs metselwerk kinderlijk eenvoudig.

Specificaties

Merk: Bosch
Type: GSB 18-2 Li Professional Accuklopboorschroevendraaier
Kleur: Blauw
Garantie: 2 jaar

• De lichtste en meest compacte boor in zijn klasse
  • Met twee 1,5 Ah Li-ion accu's en koffertje
  • Voor hout, metaal en metselwerk

Dit product is afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk. De acculader heeft daarom een UK-stekker. Een externe EU-opzetstekker wordt meegeleverd.  

Kenmerken
Meerdere versnellingen
Klopboren
Links- en rechtsdraaiend
Elektronisch
Soft Grip
Volwaardige 10-mm-Auto-Lock-boorhouder
Lichtgewicht
Geïntegreerd LED-licht
Praktische riemclip

Technische specificaties
Draaimoment (hard zacht max.): 39/18Nm
Onbelast toerental (1e stand/2e stand): 0 – 450/1.400 min-1
Aantal slagen max.: 19.500 min-1
Boorhouderspanbereik (min/max): 1/10 mm
Schroefdraad booras: ½"
Accuspanning: 18 V
Accucapaciteit: 1,5 Ah
Draaimomentstanden: 20+1
Boordiameter hout: max. 30 mm
Boordiameter staal: max. 10 mm
Boordiameter metselwerk: max 10 mm
Schroefdiameter: max 7 mm
Lengte: 18,7 cm
Hoogte: 19,7 cm
Gewicht incl. accu: 1,4 kg

Schroeven
Trillingsemissiewaarde ah: 2,5 m/s²
Onzekerheid K: 1,5 m/s²

Klopboren in metselwerk
Trillingsemissiewaarde ah: 13,0 m/s²

Boren in metaal
Trillingsemissiewaarde ah: 3,0 m/s²

26 mei 2017 om 07:57
Janook Gebruiker

Ik heb er 1 hier gekocht , weliswaar iets duurder , maar erg tevreden meee , erg krachtig , super handig met klopfunctie , ik zou zeggen als je er 1 nodig hebt – Doen.

26 mei 2017 om 08:13
Senna007 Gebruiker

ik heb hem ook, maar dan met drie accu’s geweldig sterk en fijn machinetje accu’s gaan zeer lang mee en laden heel vlug weer op ik heb er inmiddels 3 complete kamers van steigerhout mee gemaakt heb de boormachine bijna continu in mijn handen werkelijk de beste aankoop tot nu toe

groot pluspunt is het gewicht en de afmeting

26 mei 2017 om 08:20
martinli Gebruiker

Ik had een Bosch uneo. Was ik tevreden mee totdat het apparaat niets meer deed. Dus tijd voor een nieuwe of wat anders. Is dit apparaat vergelijkbaar daarmee? Ik zie niet direct de verschillen tussen uneo, groene lijn, blauwe lijn etc. Alles lijkt op elkaar.

En hoe zit dat met de garantie aangezien die uit UK komt? Kan ik naar bosch NL/nl dealer als er wat is?

26 mei 2017 om 09:54
Moderator Wouter Moderator

Beste martinli,

Voor de garantie kan je gerust bij iBOOD aankloppen of inderdaad bij Bosch zelf.

Groet, Wouter

26 mei 2017 om 09:25
GenK Gebruiker

Is deze ook te gebruiken om in beton te boren? of is hij daar niet krachtig genoeg voor?

26 mei 2017 om 10:48
deschaker Gebruiker

ik moet de eerste accu machine die goed genoeg is voor beton nog tegen komen… nee dus

26 mei 2017 om 11:03
jaspersondervan Gebruiker

Zelf heb ik momenteel een groene bosch uneo, al een flink aantal jaar. Veel mee gedaan, waaronder een hoop in het beton (bijv. koof voor afzuigkap in plafond opgehangen, circa 15-20x 8mm in het plafond geboord/ geschroefd) en dat gaat altijd prima. Deze lijkt me nog iets krachtiger en handig dat hij een extra accu heeft (bij mijn uneo moet ik wachten totdat hij weer opgeladen is). Het lijkt mij dat beton dan ook geen probleem is (tot 8-10mm), maar ik ben geen expert ;)

26 mei 2017 om 11:43
deschaker Gebruiker

de accu machines die door beton gaan maken vaak gebruik van meerdere accus (op hetzelfde moment) en zijn vele malen duurder.  (een incidenteel gaatje voor een schilderijtje zal overigens nog wel lukken overigens)

26 mei 2017 om 12:04
Jerry85 Gebruiker

Deze is idd niet krachtig genoeg maar en zijn zat sds 36v machines op de markt waar dagen me in de bouw beton met heb lopen boren..

26 mei 2017 om 10:11
tim.willer Gebruiker

Er zit een Engelse adapter bij, past deze in de koffer van Bosch? Anders weet ik nu al dat ik iedere keer dat koppelstukje kwijt ben, dus niks heb aan mijn boormachine.

26 mei 2017 om 10:47
deschaker Gebruiker

Wat ik altijd doe met de UK stuff: gewoon stekker eraf knippen en een “normale” erop zetten… gaat immers slechts om de stekker voor de oplader.

26 mei 2017 om 11:16
RiGHT Gebruiker

absoluut top apparaat. licht klopboorwerk lukt hier ook prima mee, het is natuurlijk geen hamerboor, dus stenen in beton is einde oefening, maar een van de beste aankopen die ik via iBood heb gedaan dit apparaat.

26 mei 2017 om 12:04
carlosobs Gebruiker

Is de accucapaciteit 1,5 Ah of 2,0 Ah?
Op de site van Bosch staat dat dit product met een 2,0 Ah accu geleverd word.

26 mei 2017 om 12:15
MarioBiesmans Gebruiker

Deze vraag had ik ook…

26 mei 2017 om 12:58
Tjallingbeemer Gebruiker

Zal wel de GSB 18-2-LI plus zijn

26 mei 2017 om 12:58
niceday0229 Gebruiker

Is al duidelijk of het om 1,5 of 2 Ah accu’s gaat?

26 mei 2017 om 15:16
Moderator Paul Moderator

Het gaat hier om 2 accu’s met een capaciteit van 1,5 Ah.

26 mei 2017 om 14:16
Thommie Gebruiker

Ik mag aannemen dat de verlengde garantie ook voor dit product geldt ?

https://webapp3.bosch.de/warranty/nl-NL/start.do

26 mei 2017 om 15:15
Moderator Paul Moderator

Voor zover ik kan zien kan ook voor dit product gebruik gemaakt worden van de verlengde garantie. 
Wel zorgen dat je binnen 4 weken na aankoop gaat registreren bij Bosch.

26 mei 2017 om 15:39
woc38 Gebruiker

Om welke versie gaat het hier nu precies? Is er een typenummer of link naar de site van Bosch?

Het is niet de GSB-2-LI plus. Volgens Bosch heeft die een hoger koppel namelijk.

31 mei 2017 om 20:17
mb_oke Gebruiker

Precies, de PLUS heeft ook 2Ah accu’s. Kan iemand meer duidelijkheid geven? Ik zie er wel een bij Toolmax staan met ongeveer dezelfde specs en 1,5Ah accu’s, maar die heet dan weer de LI PLUS en is ook weer zwaarder dan de specs van IBood.

@admin: Graag helderheid welk type en nummer!

26 mei 2017 om 15:49
iboodfrank Gebruiker

Was net aan nieuwe toe. Goed ding, top prijs, top garantie. Zojuist besteld via Ibood.

26 mei 2017 om 17:34
slainte Gebruiker

Hoe komt het dat het toestel niet naar Belgie kan verstuurd worden?

26 mei 2017 om 17:56
eva864 Gebruiker
26 mei 2017 om 19:17
Woeper71 Gebruiker

Heb zojuist deze Bosch besteld hopelijk gaan die accu’s langer mee dan de huidige Makita’s.

26 mei 2017 om 19:59
BartBever Gebruiker

Natuurlijk niet..

Het gaat om een 1,5 Ah batterij.

En beton boren doe je ook niet met zulke machine. Dat doe je met een Milwaukee of een Hilti.

Als je sommige opmerkingen hier leest wil ik graag eens het eindresultaat van jullie klusjes zien. Dat belooft…

Niet te min, leuke deal voor een klusser.

26 mei 2017 om 23:59
kjeldnoppen Gebruiker

Ja dat kan echt alleen met die 2 merken.

26 mei 2017 om 23:47
marcelvana Gebruiker

in de aanbieding staat Met 3 x 1,5Ah Li-ion accu. ik lees hier met 2 . dus wat is het?

31 mei 2017 om 20:13
mb_oke Gebruiker

In de hunt gekocht. Ik kan nergens de Bosch GSB 18-2-Li vinden, ook kan ik er geen specificaties van vinden op de Bosch site. Wel van de Bosch GSB 18-2-Li PLUS (die andere specs heeft dan de beschrijving). Welke is het nu?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.