22 juli 2019 om 00:00
iBOOD

Sanmedi Circumani Elektronisch Bidetsysteem | Uspa 4000+

Product expert aanwezig

Sanmedi Elektronisch Bidetsysteem

Doe ook het toiletpapier in de ban en ga voor een fris gevoel na elke grote boodschap, met een elektronisch bidetsysteem van Sanmedi. :)

Specificaties

Merk: Sanmedi
Type: Circumani Elektronisch Bidetsysteem | Uspa 4000+
Garantie: 2 jaar

• Past op nagenoeg elke closetpot
  • Uitgebreid instelbaar
  • Eenvoudige installatie

Technische gegegevens

• Bediening: via het zijpaneel
  • Voeding: 220 ~ 240 V – 50 Hz
  • Maximaal stroomverbruik: 1660 ~ 1975 W
  • Waterdruk toevoer (aansluiting op het apparaat): 0.5 – 7.4 Bar
  • Watertemperatuur: 3 standen: 34°C - 40°C

• Kracht van de straal: 5 standen Max 0.75 l/min
  • Stroomverbruik: 1600 ~ 1905 W
  • Lengte stroomkabel: 150 cm
  • Waterdichtheid: IP24

Afmetingen & gewicht

• Afmetingen: 50.4 (L) x 45.7 (B) x 15.5 (H) cm
  • Gewicht: 4.4 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sanmedi Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 juli 2019 om 01:38
Pvdvenis Gebruiker

Deze is hier al eens eerder langs gekomen… Iemand die ervaringen wil delen?

22 juli 2019 om 10:09
sparkipuss Gebruiker

Ik heb enkele jaren geleden via iBood een vergelijkbaar systeem gekocht. Als je op hygiëne gesteld bent dan is dit een must!

22 juli 2019 om 02:08
06freddy Gebruiker

Best duur spul.  Denk er wel eens over na maar volgens mij heb je bij het schoonmaken ook een soort wrijving nodig, net als bij papier. Anders krijg je het denk ik niet goed schoon omdat stront ook wat vettig is. Dus stel ik me zo voor dat je met je hand, terwijl er gesproeid wordt, bewegingen over je kont moet maken?

Maar misschien zijn er kenners die weten hoe het zit.

22 juli 2019 om 04:50
Charrels Gebruiker

Heb nooit zo’n ding gebruikt, maar wel een bidet handdouche (soort losse knijpslang voor naast het toilet, aangesloten op de waterleiding). Nee je moet zeker geen bewegingen met je hand over je kont maken, het water reinigt over het  algemeen prima. Alleen moet je met zo’n knijpding over het algemeen je kont een klein beetje bewegen (de handdouche bewegen geeft een waterballet) en in dit geval beweegt het apparaat een beetje lees ik. Alleen papier om droog te deppen is nog nodig erna.

22 juli 2019 om 08:28
Official Product Expert Sanmedi Expert Official Product Expert

Beste,

De douche-wc beschikt over een douchearm die een oscillerende beweging kan maken.

Het is hierdoor zeker niet nodig om bewegingen te moeten maken!

22 juli 2019 om 13:47
Nukhem Gebruiker

In Japan gebruiken ze zowat overal al zo’n wc brillen. Ik kan je verzekeren dat je geen papier meer nodig hebt. De druk waarmee die straal spuit is meer dan genoeg om de ’smerigste plakkers’ te verwijderen :)

22 juli 2019 om 06:15
Nightscope Gebruiker

Je hebt goedkopere bidetten die je onder je toiletbril kan installeren. Heb er zelf nu een geïnstalleerd en ik zou nooit meer anders willen. Persoonlijk vind ik het veel hygiënischer dan droog papier over je reet vegen haha.

Zoek eens op Ali of Google eens. Ik heb de mijne voor 35 euro.

Wat ik wel altijd apart vind aan het bidet wat aangeboden wordt, is dat je hiervoor elektriciteit en warm water leiding voor nodig hebt? Dit heb je niet standaard in een Nederlands toilet.

22 juli 2019 om 08:30

Bij dit systeem is er geen warm water leiding nodig.

Het systeem verwarmt zelf het water.

elektriciteit is inderdaad wel nodig!

22 juli 2019 om 06:53
debieder Gebruiker

Beste product expert, is er warmwater toevoer nodig of zit er een doorstroom heater in de bril om het water tot “kont”-temeratuur op te warmen?

Verder voor de twijfelaars: er gaat niets maar dan ook echt niets boven een bidet-reiniging. schoon-fris-hygiënisch. honderden euri per jaar aan papier. en voor de natte-tissue gebruikers, geen verstoppingen en als je ze al in de prullenbak gooide, een hele grote besparing. en al niet te spreken van de chemische rommel op die doekjes die je sterretje irriteren.

22 juli 2019 om 08:31

Beste, het systeem beschikt inderdaad over een doorstroom heater! Onbeperkt warm water dus en geen warm watertoevoer nodig!

22 juli 2019 om 08:50
genkli Gebruiker

Hoeveel ruimte is er nodig op de zitplaats (afstand van Monteer moeren tot waterbak/muur) om deze te kunnen monteren? Want de achterstuk ziet er wel tamelijk groot uit.

Ook al wordt gezegd “Past op nagenoeg elke closetpot”, betwijfel ik het me een beetje of dezen uberhoupt past op meeste wc’s met een waterbak, vooral als je denkt dat ‘tactisch’ alle foto’s van inbouwtoiletten zijn.

22 juli 2019 om 08:58

Deze afstand moet minimaal 40mm zijn!

22 juli 2019 om 09:37
abooboozoomoomookaloo Gebruiker

Zo ver ik het weet zijn er twee warmte systemen.

1. Reservoir warm water systeem.

Het water reservoir wordt vooraf verwarmd en bij gebruik wordt het water uit het reservoir gebruikt. Nadeel van deze systeem is als het water reservoir leeg is dat het water lauw/koud water uitkomt. Het warm water systeem kan het aanvoer van water niet tijdig opwarmen.

2. Constante warm water systeem.

Het water wordt bij gebruik direct opgewarmd in de leidingen. Voordeel is dat je constante en ongelimiteerde aanvoer hebt van warm water. (Is een duurdere systeem)

Welke systeem heeft deze?

Is er een lijst van toiletten potten (merk, type) die compatible zijn met het aangeboden bidet systeem?

Mocht het niet passen, kan ik het systeem kosteloos terugsturen?

Met vriendelijke groet,

C.K. Tse

22 juli 2019 om 10:49

Beste,

Het gaat hier om optie 2 die je benoemt!

Er is geen specifieke lijst met potten die passen, wel heb ik een pdf’je met de maten waaraan een pot moet voldoen.

Wellicht is het handig als u een foto van uw bestaande situatie naar mij mailt (jd@sanmedi.nl) dan kan ik een inschatting maken over de passing.

Tevens stuur ik u dan het pdf’je toe!

Met vriendelijke groet.

22 juli 2019 om 20:58
Moderator Paul Moderator

Als het niet blijkt te passen, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Maar je krijgt de verzendkosten wel vergoed (tenzij je in dezelfde bestelling ook andere producten hebt aangeschaft die je niet terugstuurt).

22 juli 2019 om 09:41
Janetrani Gebruiker

Droogt dit systeem ook?

22 juli 2019 om 09:55

Dit systeem beschikt niet over een fohn functie.

Even een papiertje er langs halen om te drogen dus ;)

22 juli 2019 om 09:46
crackdown Gebruiker

@Sanmedi Expert

In mijn situatie is een renovatie nodig: dit betekent dan toch altijd dat ik mijn inbouw toilet, de achterwand tegels op moet offeren voor het maken van de aansluitingen?

22 juli 2019 om 09:58

Dit hoeft niet altijd!

Er zijn meerdere manieren om een wateraansluiting vanuit een inbouwreservoir te realiseren.

Er kan gekozen worden om naast het keramiek een water aansluiting te maken (dan moet er inderdaad een gaatje geboord worden in de tegels).

Maar er kan ook voor gekozen worden om alles heel te houden en de wateraansluiting te realiseren achter het bedieningspaneel van het reservoir.

Dan kan de waterleiding vanuit het bedieningspaneel voor de tegels langs lopen (dit is een flexibele witte en dunne leiding).

Alle aansluitmaterialen voor deze opties worden er bijgeleverd!

22 juli 2019 om 11:56
ronaldaerts Gebruiker

beste,

als ik mijn wc bril nu meet dan is die 370mm breed en 450mm lang,

er is nog 45 mm ruimte tussen de spoelbak en de bril, dit is volgens mij ook de afstand tot het midden van de bevestigingspunten,

en de afstand tussen de bevestigingspunten hart/hart is ongeveer 164mm.

Zou deze dan passen op mijn toilet?

En nog een vraag je, waarom kan ik dit model niet terugvinden op de site van Sanmedi.nl?

Alvast bedankt.

22 juli 2019 om 12:38

Beste, Volgens mijn gegevens moet het systeem dan gewoon passen!

Dit model staat inderdaad niet op onze site omdat wij deze niet standaard in ons assortiment hebben.

Mocht u in de gelegenheid zijn om een foto te maken van uw huidige toiletpot en deze te mailen naar: jd@sanmedi.nl, dan zal ik voor alle zekerheid met u meekijken.

Groet.

22 juli 2019 om 14:16
GM-Firebird Gebruiker

Hallo

Zelf heb ik 2 van die toiletbrillen (zowel boven als beneden) en ben er uiterst te spreken over.

Bij mijn toiletbrillen kun je de kracht van de waterstraal ook nog instellen op sterkte.

Op de kargerstand hoef je absoluut niet bang te zijn dat er resten achter blijven

Bijkomend voordeel: na een avondje doorzakken en en braak party boven je toiletpot

kun je ook nog je waffel schoonspoelen en daarna droog fohnen ;)

22 juli 2019 om 14:17
Waarheen Gebruiker

Ik heb via iBood een vergelijkbaar systeem aangeschaft.
daar blijk je dus ontkalkingsfilters voor te moeten aanschaffen.
De aansluiting voor nieuwe filters is veranderd dus dat was het dan.
Helaas geen service van de leverancier gehad.
En nu doet-ie niks meer…

22 juli 2019 om 14:39

Beste, dat is vervelend om te horen!

Dat is bij dit systeem gelukkig niet nodig!

Daarnaast houden wij tot 15 jaar lang onderdelen van dergelijke apparaten op voorraad voor eventuele reparaties en service.

22 juli 2019 om 15:12
retested Gebruiker

Hoe schoon blijft het sproeikopje zelf?

Ik geloof namelijk heel erg in zo’n manier van schoonspoelen, maar wordt dat kopje niet vies?

22 juli 2019 om 16:22

De kopjes worden automatisch gereinigd.

Ook heeft dit systeem een functie dat ze handmatig gereinigd kunnen worden.

Daarnaast zijn de kopjes ook los te verkrijgen wanneer ze echt vervangen dienen te worden.

22 juli 2019 om 21:50
wizardofoss Gebruiker

Als veelvuldig bezoeker aan Japan ben ik maar al te bekend met dergelijke systemen, maar heb me altijd verbaasd dat ze in de meeste gevallen (zo ook deze aanbieding) niet over een blazertje beschikken om de boel ook weer droog te blazen. Dan is de hele handel wel lekker schoon en fris, maar ook drijfnat. Even een papiertje erlangs dan maar? Bedenk dan wat er met WC-papier gebeurt als het nat wordt….

(Maar gelukkig is er in Japanse (openbare) toiletten nooit een gebrek aan WC-papier! Dat is misschien nog wel indrukwekkender dan al die technische foefjes….)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.