20 juli 2018 om 00:00
iBOOD

All-in-One Click Rail Schilderijophangsysteem | 4x twee meter rail

Product expert aanwezig

Schilderijophangsysteem (4x 2 meter rail)

Met dit ophangsysteem hangt iedereen uiterst netjes een schilderij op. Wil je even iets anders? Dan vervang je heel eenvoudig een schilderij of je past gewoon de indeling aan, en dat alles zonder gaatjes achter te laten in de muur.

Specificaties

Merk: Arti Teq
Type: All-in-One Click Rail Schilderijophangsysteem | 4 rails van 2 meter
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 10 jaar via Arti Teq

• Eenmalige montage
  • Onopvallende wandbevestiging
  • Gemakkelijk schilderijen wisselen

• Flexibel ophangsysteem
  • Eenmalige montage van de hangrail
  • Gebruiksvriendelijk
  • Draagkracht van de rail: Tot maximaal 30 kg per meter
  • Onopvallende wandmontage (tegen plafond)

In de doos

• 2 sets van 2x Click Rail van 2 meter (wit: RAL 9016)
  • Bevestigingsmateriaal (schroeven, pluggen, 24 clips en 4x een eindkap)
  • 6x perlon ophangdraad
  • 6x haak met een draagkracht van 4 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Tot 15:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Arti Teq Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

20 juli 2018 om 00:53
stoet004 Gebruiker

Hallo product expert, ik heb de volgende vraag.
Ik ben voor ons wijkcentrum, op zoek naar een systeem, waar mee wij vlaggen, kunnen ophangen aan het plafond en dan niet zo als het nu gaat, met DuctTape.

Het gaat om een schuin dak, dus als wij dat strak willen hebben, zal er een onder en boven rail moeten komen.
Maar het ophangen van de zaken, is dat alleen een haakje, of zit er een ander iets aan?

Beantwoorden

20 juli 2018 om 08:49
Official Product Expert Arti Teq Expert Official Product Expert

Beste Stoet004,

Het aangeboden systeem is hiervoor niet geschikt. Wij kunnen je hiervoor geen oplossing aanbieden met onze ophangsystemen.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 01:08
EricVG Gebruiker

@Arti Teq Expert: Hallo

Wat kan verstaan worden onder ‘bevestigingsmateriaal’? Is dit de hele ‘Montageset nr. 4065′ van de catalogus met per 200cm: 6x click&connect, 6x schroef, 6x plug, 2x eindkap, 1x hoekverbinder, 1x instructie?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 01:32
EricVG Gebruiker

Meer informatie m.b.t. product & catalogus: https://www.artiteq.com/producten/wandsystemen/click-rail/

Dit systeem is in ‘overschilderbare versie’, voor ‘huis, tuin en keuken’ lakken op latex, acryl en alkyd basis. Zie ook FAQ: https://www.artiteq.com/faq/

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:17

Beste EricVG,

Deze Artiteq set wordt geleverd met in het totaal 24x clips, schroeven, pluggen en 4x een eindkap. Instructies over de montage staan op de verpakking vermeld. Deze zijn ook terug te vinden op onze website met video: 
https://www.artiteq.com/producten/wandsystemen/click-rail/

Beantwoorden

20 juli 2018 om 06:38
Archer82 Gebruiker

Geachte Artiteq expert,

Gaat deze aanbieding over de rail die op de muur tegen het plafond gemonteerd wordt, of blijft een afstand van ca 2 cm zichtbaar van de muur boven de rail?

Onze dank voor uw antwoord.

Mvg Archer

Beantwoorden

20 juli 2018 om 07:03
JAHoutsma Gebruiker

Ik heb dit systeem al jaren. De rails wordt dmv geschroefde kunststof blokjes aan de muur bevestigd.

Het is zeker mogelijk de rails daarbij strak tegen het plafond te plaatsen, zonder zichtbare kier. Zo hebben ze bij mij jaren gehangen.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 08:53

Beste Archer82,

Deze rail kan plafond aansluitend gemonteerd worden.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 07:25
ijmuidense Gebruiker

Dus in totaal 8m rails met 6 haken? Kun je losse haken bijbestellen?

Beantwoorden

20 juli 2018 om 07:45
Fotoderoodt Gebruiker

Het hier aangeboden systeem is gelijk zo goed als gelijk aan de Ikea, op zich een prima systeem, ik zie op de website wel dat dit merk allerlei opties heeft voor haken en andere rails… maar waar dit te koop is? Geen idee….

Beantwoorden

20 juli 2018 om 07:48
Fotoderoodt Gebruiker

Zie hier op de website 
https://www.schilderijophangsysteem.nu/ophangrails/artiteq-clickrail-wit

Twister Perlonkoord 150 cm + Palhaak 15 kg
€ 5,92

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:04

Beste Ijmuidense,

Dit systeem wordt inderdaad geleverd met 6x een haak + perlon draad.
Losse haken (zie voor meer info: https://www.artiteq.com/producten/ophangdraden-en-haken/)
zijn bij te bestellen bij een Artiteq verkooppunt bijvoorbeeld: 
https://www.ophangsystemen.nl/accessoires

Beantwoorden

20 juli 2018 om 19:28
Smullie Gebruiker

Bij gamma en karwei te koop onder andere. Wel iets duurder zelfs na 25% korting.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 07:54
Fotoderoodt Gebruiker

@Arti Teq Expert

Het aangeboden product spreekt over palhaken tot 4 kg. Maar op de website zijn de palhaken tot 15 kg? Wat is het nu?

Als die tot 4 kg lost te koop zijn waar vind ik die?  Link?

Wel een beetje raar dat er maar 2 eindkappen worden geleverd… als je de 2 rails los op hangt heb je er toch 4 nodig? Dan moet je veel extra kosten maken om een paar kapjes te kopen.

En als dit de overschilderbare versie is, is deze geprimed…dus niet geverft? en loet je die nog eerst verven?

Het  is een beetje onduidelijk….

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:32

Beste Fotoderoodt,

Deze set wordt geleverd met palhaken met een maximaal gewicht tot 4 kg. Deze haken zijn los te koop bij onze Artiteq dealers.
Bijvoorbeeld: https://www.schilderijophangsysteem.nu/haken-en-koorden/ophanghaken-4-kg-tot-100-kg/minihaak-4-kg

De set bevat in het totaal 4x een eindkap.

De kleur van deze set is Wit Primer (ral 9016) en kan worden overschilderd indien gewenst.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:40
Fotoderoodt Gebruiker

Kunt u nog even oplijsten wat er exact in de set zit?

Wat de beschrijving zegt ook

6x perlon ophangdraad
6x haak met een draagkracht van 4 kg

Is dat dan per rails? Of per set van 2 dus in totaal 12x + 12x voor de 2 sets???

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:54

Wanneer u deze set via iBood besteld ontvangt u:

4x rails met 2m lengte
24x bevestigingsmateriaal (bijstaande uit schroeven, pluggen en clips)
4x Eindkap
6x Haak tot 4 kg met 2mm perlon draad. 

Beantwoorden

20 juli 2018 om 10:24
Fotoderoodt Gebruiker

Bedankt, dan heb ik dus 1.5 haakje per rails ;-) dat is heeeel erg weinig. Je verwacht minimaal 3a4 per rails.

Dan moet je dus flink bijbestellen en loopt de prijs heel hard op.

Ik vind die haak idd wel terug maar nergens incm  twister perlonkoord 2 mm

Ook het twister perlonkoord 2 mm is niet los te vinden enkel 500cm..

Wat een klucht

Beantwoorden

20 juli 2018 om 10:38

Een extra perlonkoord zoals in de set is online te vinden bij: https://www.schilderijophangsysteem.nu/haken-en-koorden/ophangkoorden-en-stangen/classic-perlonkoord-met-glijder

Het perlonkoord met twister kan u hier vinden: https://www.schilderijophangsysteem.nu/haken-en-koorden/ophangkoorden-en-stangen/twister-perlonkoord

Beantwoorden

20 juli 2018 om 10:43
Fotoderoodt Gebruiker

Is er geen link waar het koord + haak te vinden zijn? Deze link geeft heel veel resultaten maar niks dat ik nodig heb ;-(

Beantwoorden

20 juli 2018 om 11:04
ReiBood Gebruiker

Hoi Fotoderoodt,

Alle materialen hetzij sets, hetzij losse delen zijn bij gewoon te koop bij de bouwmarkten. Formido bijv.
We hebben ons hele huis hiervan voorzien. Nergens geen gaten meer in de muur. 
Wil je een andere look of andere foto’s of schilderijen, schuiven maar zoals je het zelf wilt zonder weer gaten te boren.
Ik heb steeds de lichte kleur gekozen. Neutraal.
Kijkend naar hun site zie ik nu meer producten staan dan toen in den beginne 20 jaar terug.  :-)
Ook met spotjes. tsjonge.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 11:39
Fotoderoodt Gebruiker

Reibood,

Waarom blijft er geschreven worden niet boren? Je moet de rails wel ophangen ;-)

Ik gebruik nu het ikea systeem daar kan je helaas geen losse koorden of haken ed bij kopen maar verder bijna identiek aan dit product.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 11:41
Fotoderoodt Gebruiker

Heb zelf de juiste link gevonden  
https://www.schilderijophangsysteem.nu/haken-en-koorden/complete-sets-haken-en-koorden

De vraag is nu hoe lang zijn de meegeleverde koorden?

Als ik het bekijk moet je er nog 35 euro bij de prijs van de sets rekenen om een minimum aantal haakjes te hebben.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 11:42
Fotoderoodt Gebruiker

Ah Formido misschien, tja daar kom ik eigenlijk nooit. Ik had bij Praxis of Gamma zoiets nog nooit gezien. Vandaar de Ikea aankoop.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 12:43
ReiBood Gebruiker

Whoehaa   goeie.

Ja die bevestigingsblokje boor je helemaal bovenaan de wand.
Vervolgens klik (of met kunststof hamertje) je de strip op die blokjes en het systeem zit vast.

Het boren in de muren voor de schilderijen  en foto’s hoef je dan niet meer te doen.

Heb zelf schilderijen, foto’s, klokken, bordjes, brandmelders en whiteborden hangen.
(Whiteborden wel met de  sterkste haken)

Met feestdagen maken we ook hier gebruik van om versieringen aan te hangen.

Zo met de jaren steeds de losse koorden en haakjes gekocht en heb nu een voorraadje voor als iets extra nodig is.

Hmm…Praxis zou die wel moeten hebben want ik zag ze een keer in een uitzending van Huis & Tuin.
Ik zie op hun site bij verkooppunten ook Karwei en Gamma. Dus keuze genoeg.

Eerlijk is Eerlijk………we kunnen niet meer zonder.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:51
Bogazici Gebruiker

Is dit systeem in te korten voor een ruimte van bijv. 7 meter of 1,5 meter?

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:55
Fotoderoodt Gebruiker

Ijzerzaagje gebruiken en afzagen..

Beantwoorden

20 juli 2018 om 09:55

Beste Bogazici,

De rails is gemaakt van aluminium dus dit is eventueel mogelijk door de rails af te zagen.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 10:43
Frederick_V Gebruiker

Hi, zijn deze ook bruikbaar op een gyproc-wand aub?

Beantwoorden

20 juli 2018 om 11:45

Beste Frederick_V,

Wij raden het niet aan om deze set te gebruiken op een gyproc-wand.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 12:22
Fotoderoodt Gebruiker

Frederick, ik spreek onderstaande tegen. Je kunt deze perfect in een gyproc want gebruiken. Gebruik wel de juiste pluggen dan kan je 25 kilo er aan hangen… moeten wel bijzonder zware dingen zijn ;-)

Heb hier een gelijk systeem van Ikea en hangen aan een gyproc muur, er hangen 3 grote canvas met houten lijst aan.

Holle wand pluggen

Pluggen om voorwerpen tot 25 kg (gewicht per plug) aan Gyproc-platen op te hangen

Beantwoorden

20 juli 2018 om 13:38
koelele Gebruiker

Is dergelijke constructie geschikt voor het trapportaal, oftewel schuin aflopend.

Beantwoorden

20 juli 2018 om 13:56

Beste Koelele,

Dit is mogelijk maar daarvoor moet u wel een extra artikel aankopen. De draad zou anders naar beneden glijden. Met een schuine stopper set kan u de draad vast zetten. Meer informatie: 
https://www.schilderijophangsysteem.nu/schuine-railstopper-set

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.