24 april 2018 om 00:00
iBOOD

Batavia Croc Lock Draagbare Werkbank

Product expert aanwezig

Batavia Croc Lock Draagbare Werkbank

Met deze Croc Lock werkbank kun jij altijd en overal probleemloos klussen!

Specificaties

Merk: Batavia
Type: Croc Lock Draagbare Werkbank
Garantie: 2 jaar

• Klemkracht van 1000 kg
  • Gemakkelijk mee te nemen
  • Uniek Croc Locksysteem

Max. belasting: 150 kg
Klemkracht: 1000 kg

Klembereik: 0 – 956 mm
Grootte klembek: 205 x 80 mm

Werkhoogte: 875 mm
Afmetingen (staand): 1010 x 1060 x 875 mm
Afmetingen (ingeklapt): 797 x 302 x 325 mm
Gewicht: 21 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Batavia-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 april 2018 om 00:17
SmackMyDogUp Gebruiker

Wat is de klembeweging per slag? 

Beantwoorden

24 april 2018 om 00:57
Koos.O Gebruiker

De spanbek heeft een vrijloop die je dichtschuift en nadat je de vergrendeling hebt omgezet met één trap van je voet zeer stevig vastklemt.

Youtube is je vriend!

Beantwoorden

24 april 2018 om 01:02
burgkop Gebruiker

Is eigenlijk traploos zo te zien.

Je stopt met trappen als het item vast genoeg geklemd zit.  Hier staat een filmpje: https://youtu.be/Zzwq8wQVuLE

Beantwoorden

24 april 2018 om 01:08
burgkop Gebruiker

De adviesprijs is zoals - zo vaak – weer schromelijk overdreven, kijk eerst op internet, dan zie je de going prijzen, zoals hier http://batavia.eu/producten/croc-lock-compact-draagbaar-professioneel-werk-en-klemsysteem/

Beantwoorden

24 april 2018 om 07:34
Official Product Expert Batavia-Expert Official Product Expert

Dag burgkop,

De link die je mee stuurt is van het “compacte” model. Het model dat hier aangeboden wordt is het grotere en krachtigere model: http://batavia.eu/producten/croc-lock-draagbaar-professioneel-werk-en-klemsysteem/

Beantwoorden

24 april 2018 om 08:09
tazman998 Gebruiker

Dan nog is de ibood adviesprijs €10 duurder dan de batavia adviesprijs.

Eventjes aanpassen en de korting herberekenen ibood :-)

Beantwoorden

24 april 2018 om 08:46

De Batavia adviesprijs in Nederland is € 179,99

Beantwoorden

24 april 2018 om 09:04
burgkop Gebruiker

Ik zag het later.

Die is voor onder de € 140 te koop.

Ik las in een review dat iemand al een paar keer een afgebroken/versleten onderdeel had gehad, dus het kan wel stuk.  (daar niet meer leverbaar, gaat om de review: https://www.bol.com/nl/p/batavia-croc-lock-mobiel-werk-en-klemsysteem/9200000010664510/)

Beantwoorden

24 april 2018 om 09:25

Dit verhaal kan ik mij niet in vinden en al helemaal niet 3x op rij.
Lijkt mij dat het hier gaat om extreem/verkeerd gebruik.

Bij normaal en goed gebruik gaat dit product echt heel erg lang mee.
Technische retouren van de Croc Lock hebben wij eigenlijk niet.

En in het geval dat er wel iets zou zijn kom je er met onze klantenservice altijd wel uit m.b.t. onderdelen (ook na de garantie termijn).

Beantwoorden

24 april 2018 om 01:16
burgkop Gebruiker

Aan @Batavia-Expert:

Zijn alleen het gele gedeelte en de poten van metaal en de zwarte onderdelen van kunststof?

Beantwoorden

24 april 2018 om 07:39

Dag burgkop,

Eigenlijk zijn alleen de handvaten van kunststof.

Het voetpedaal en de klembek zijn ook van metaal.

Op de klembek zelf zitten rubberen pads ter bescherming / voorkomen van schade of krassen aan het genoemde object.

Beantwoorden

24 april 2018 om 08:03
PeterVanSteen Gebruiker

Vorige keer gekocht.  Zal al lang te kijken naar de superjaws van een ander merk en dit is identiek volgens mij.  Ben er heel tevreden mee.  Je moet alleen maar opletten dat je niet “overspant”, ttz. de klembek te zwaar gaat belasten door te overdrijven met de klemdruk.  Een trap is vaak meer dan voldoende, meer en je zou het klemsysteem (twee tanden die grijpen in een reeks openingen) kunnen beschadigen.  Deze regel gaat voor alle werkmateriaal op, maar hier is de druk dermate groot dat je er sneller negatieve gevolgen zou van hebben.  Onlangs bij snoeiwerken lange takken (>3-4 meter – 10 cm diameter) aan het uiteinde vastgeklemd (laatste 1/2 meter) en de rest dan in mootjes gezaagd zonder de stam te moeten verplaatsen.  Dat kan je met niets anders.  Wieltjes waren wel handig, want het ding is zwaar (volledig van metaal en dus stevig).  Heb dan maar een plankje voorzien van 2 L-ijzers en daaraan oude fiets-zijwieltjes bevestigd.  Het plankje gaat in de bek en ik rij rond met het ding als met een caddy.  Ik vind het een aanrader voor de elke klusser.

Beantwoorden

24 april 2018 om 09:11
burgkop Gebruiker

Goed verhaal.

Ik was ook tegen gekomen dat je toch wel moet uitkijken met de spankracht. Hadden ze misschien beter een soort slipkoppeling op kunnen bedenken of zo, zoals op boormachine of momentsleutel, dan weet je tot hoever je kunt gaan. Want als die tanden na de garantie versleten zijn kun je ze mooi kopen.

Wat zou daar de prijs van zijn, handig om te weten?

Beantwoorden

24 april 2018 om 09:27

Bedankt PeterVanSteen, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Ook leuk geïmproviseerd met het plankje + wieltjes!

Beantwoorden

24 april 2018 om 10:56
ManuBlue80 Gebruiker

Verzendkosten voor 1=€8,95 voor 2=€19,95 voor 3=€19,95 voor 4=€19,95. Mocht je er twee willen dan even apart bestellen.

Beantwoorden

24 april 2018 om 11:23
PRUTSKE13 Gebruiker

juist, net den multifunctionele en de  draagbare werkbank in winkelmandje, verzending €19.95. Dus, verzending €20 te veel van het goede.

Beantwoorden

24 april 2018 om 11:24
hugobisbe Gebruiker

een vraagje over de pootjes: zijn deze metalen pootjes voorzien van een anti-slip coating? dit in verband met verschuiven en of maken van krassen

Beantwoorden

24 april 2018 om 12:43

Dag hugobisbe,

Onder de voeten zit een kunststof laag.

Beantwoorden

24 april 2018 om 16:50
hugobisbe Gebruiker

bedankt, besteld

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.