4 februari 2018 om 00:01
iBOOD

ThermoSmart Advanced | Zelflerende Thermostaat

Product expert aanwezig

ThermoSmart Zelflerende Thermostaat

Wat nu als je huis eens met je meedacht? Dat het precies wist wanneer je iets nodig hebt en hoe? Met de ThermoSmart kan dit.

Specificaties

Merk: ThermoSmart
Type: Advanced thermostaat
Garantie: 2 jaar

• Zelflerend & met gratis app
  • Gemakkelijk te installeren
  • Aan te passen vormgeving

Afmetingen: 77 x 123 x 22.5 mm
Verbinding: Wifi (zie set-up)
Voeding: CV-ketel interface

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Vanaf 11:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @ThermoSmart-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

4 februari 2018 om 01:00
wjay_r Gebruiker

Om welke versie gaat dit?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 01:07
Moderator Paul Moderator

Het type is Advanced. Daar is maar één versie van. De V3 is een ander type.
https://www.thermosmart.nl/thermosmart/

Beantwoorden

4 februari 2018 om 01:29
Neopikkie Gebruiker

Is deze ook geschikt icm een weersafhankelijke regeling zoals een Cenvax?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:40
Official Product Expert ThermoSmart-Expert Official Product Expert

Als je op de Cenvax een aan/uit thermostaat kan aansluiten kan dat ook een ThermoSmart zijn.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:09
RonaldM01 Gebruiker

Nog even voor de zekerheid, op jullie site staat de ThermoSmart V3, is dat ook het artikel in deze aanbieding?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:24
Neopikkie Gebruiker

Ok dan gaat het dus niet. Er is tot op heden nog geen enkele (slimme) thermostaat die kan werken met een weersafhankelijke regeling van cenvax. Dit betekent oa dat je iedere kamer middels de thermostaat knop kan verwarmen. Met deze en andere thermostaten kan dat dus niet.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:27

Nee, het gaat hier om de Advanced.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 03:01
Brie297 Gebruiker

Kan hij in combinatie met elke ketel? (AWB Thermoelegance)

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:51
spin2 Gebruiker
4 februari 2018 om 06:46
edjemx5hotmailcom Gebruiker

Kan ik de opbrengst van mijn zonnepanelen aflezen?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:58

Als je een slimme meter hebt wel. Je moet dan de ThermoSmart wel toestemming geven deze gegevens te lezen. Dat kan je hier doen: https://www.thermosmart.nl/product/energie-rapporten/

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:36
jenniferxp Gebruiker

is deze mogelijk met stadsverwarming in combinatie met vloerverwarming en radiotoren + zonnepanelen

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:50
wbree Gebruiker

Zou geschikt zijn voor stadverwarming volgens de website. Ben benieuwd.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:59

Jazeker, mits je nu ook een thermostaat hebt. Deze kan je dan vervangen door de ThermoSmart.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:05
wbree Gebruiker

Welke verwarming heeft geen thermostaat? Ik heb een thermostaat hangen in de woonkamer en die schakelt in als de temperatuur onder de ingestelde temperatuur komt en visa versie. Is dat voldoende?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:06
AdjePatatje1984 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik heb een Samsung Smartthings UK hub. Deze is compatible met een hele berg apparaten, en ik kan manueel devices aanleren.

Deze hub is in NL nog niet te koop, maar ik vroeg me af of deze thermostaat er ook op werkt.

Zo ja dan schaf ik hem meteen aan.

Gr.

Aad

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:02

Nee, helaas niet. We kunnen wel samenwerken met o.a. IFTTT, Alexa, Olisto (Triggy), Domoticz, Homey en Smartalarm.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:11
wbree Gebruiker

@ThermoSmart-Expert

Ik heb stadsverwarming (gelukkig géén gas!), maar met een Heimmeier klepmechanisme aangesloten op de toegangspijp van het warme water. Daarheen loopt een draad die met een steker in een stopcontact zit. In de woonkamer hangt een thermostaat die met twee draden verbonden is (220V).

Is de ThermoSmart voor mijn situatie geschikt?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:42

Als je nu een thermostaat hebt dan kan je de ThermoSmart gebruiken. Onze installatie instructie heeft ook specifieke uitleg voor stadsverwarming.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:13
wbree Gebruiker

Welke verwarming heeft geen thermostaat? Bij mij hangt deze in de woonkamer en schakelt de verwarming in (opent klep) als de kamertemperatuur onder de ingestelde temperatuur komt en visa versa.

Is dit toereikend? Ik zou het jammer vinden als het toch niet gaat werken en ik tegen verzendkosten het apparaat weer moet terugsturen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:34

Er zijn systemen denkbaar zonder thermostaat. Zo zijn er stadsverwarmingen zonder thermostaat. Die kan je enkel met radiator knoppen uit zetten. Schandalig maar waar. Ook is het mogelijk om geheel weersafhankelijk te stoken met thermostatische radiator kranen.

Bij jouw zal dat zeker werken, mits er nu al een 2 draad verbinding tussen klep en thermostaat aanwezig is.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:12
sinpie Gebruiker

Is de ketel interface inbegrepen? Misschien toepasbaar in mijn situatie, Beneden vloerverwarming en boven radiatoren met als gevolg dat het boven koud word als de vloerverwarming beneden op temperatuur is en blijft.

Misschien dat de expert een andere oplossing ziet om bovenstaand probleem te verhelpen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:28
AdjePatatje1984 Gebruiker

Ik had hetzelfde probleem! Bij mij hingen er 2 thermostaten. 1 in de woonkamer welke dus zogenaamd de vloerverwarming regelde (lees de pomp aan zette om het water te circuleren).

De thermostaat boven moest ik dus zorgen dat die dan wel om warmte vroeg zodat deze de ketel aanstuurde om te gaan stoken.

Die heb ik weg laten halen, en de klep er beneden uit gehaald, zodat als ik nu beneden warmte vraag, de ketel gaat verwarmen en meteen het water door de vloer heen pompt.

Mijn gasverbruik is hierdoor gehalveerd.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:04

Toch was je oude opstelling de manier om dit probleem op te lossen. Nu kan je boven niet meer apart van beneden regelen. Als dat geen probleem is is je huidige opzet natuurlijk ook prima.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:05

De ketel interface is inbegrepen. Sterker, de ThermoSmart heeft een ketel interface nodig om de thermostaat van stroom te voorzien. Of je nu aan/uit of OpenTherm gebruikt, de ketel interface blijft noodzakelijk.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:09
blackphoenix Gebruiker

Is deze compatibel met Apple HomeKit?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:44

Nee, de ThermoSmart is wel te gebruiken met o.a. IFTTT, Alexa, Olisto (Triggy), Domoticz, Homey en Smartalarm.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:21
Oisterwijk Gebruiker

Ik heb een verwarming die werkt met een keramische plaat die ’s nachts met nachtstroom wordt opgeladen. Een foto van de huidige thermostaat staat op: https://www.dropbox.com/s/x39s2kklnpmivzh/thermostaat_Bluche_IMG_0412%20%282%29.JPG?dl=0 en ook  https://www.dropbox.com/s/5bcf0h6ow69wuvw/thermostaat_Bluche_IMG_0412%20%281%29.JPG?dl=0

Kan ik deze thermostaat vervangen door de ThermoFast Advanced en dan alle functies gebruiken?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:07

Lastig te zeggen. De ThermoSmart kan maximaal 230V/3A schakelen. Als het goed is staat op je ketel of huidige thermostaat wat er maximaal aan stroom getrokken wordt. Als dat minder is dan 3A zou je de ThermoSmart moeten kunnen gebruiken.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:26
pete318 Gebruiker

Heb nog een oude chappee xr1 met aparte boiler ????

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:02

Als je nu een thermostaat in de woonkamer hebt, is de kans groot dat je die kan vervangen voor een ThermoSmart. Ik kan geen Frans lezen dus de online manuals zijn voor mij acacadabra. Mocht je over een Nederlands talige variant beschikken dan wil ik daar graag naar kijken.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:48
ivo Gebruiker

Werkt deze (los van evt. mobiele app functie) geheel zelfstandig zonder cloudfunctionaliteit? Dus als themosmart het model niet meer ondersteunt of over de kop gaat dat ik hem nog steeds kan gebruiken? Dat als m’n internet down is m’n verwarming het wel doet? Dat bij een thermosmart hack niet m’n gegevens op straat liggen? Helaas is dit nogal een dingetje de laatste tijd en voor mij een reden om een apparaat af te wijzen

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:25
ivo Gebruiker

https://thermosmart.freshdesk.com/nl/support/solutions/articles/6000061418-wat-gebeurt-er-als-thermosmart-failliet-gaat-

Als ThermoSmart onverhoopt stopt te bestaan, stopt ook de server voor de thermostaten. Dat betekent dat je ThermoSmart onbruikbaar wordt. Terecht maken veel mensen zich daarover zorgen.

Fijn dat ze daar helder in zijn (al mag zoiets van mij standaard in de productomschrijving vermeld worden, kan me voorstellen dat mensen hierom het product binnen de zichttermijn terug gaan sturen)

Voor mij dus niet interessant.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:12

Beste Ivo, de ThermoSmart doet het ook als kortstondig internet wegvalt. Er zit geen goede klok in de thermostaat. Als internet lang wegvalt zal de timing dus niet meer kloppen.

Je gegevens zitten in de cloud. Bij een hack zouden die gestolen kunnen worden. Wij zijn echter door meerdere bedrijven getest op veiligheid en als veiligste thermostaat naar voren gekomen.

ThermoSmart heeft wel je programma gegevens maar niet je adres of bankgegevens (Wel loginnaam, woonplaats en het versleutelde wachtwoord). Het is dus, mocht een hacker toegang krijgen, erg lastig om de gegevens aan een persoon te koppelen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:48
Bramvdvoort Gebruiker

Vraag: Morgen krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning met Intergas HR kombi. Ik heb drie thermostaten in huis, op iedere verdieping 1 en overal alleen vloerverwarming. Als ik deze thermostaat aansluit op de beganegrond, werken de andere twee verdiepingen dan nog gewoon met de reeds bestaande thermostaten? (Bij de slaapkamers hoeft het niet zo warm als beneden.)

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:32
Bramvdvoort Gebruiker

@ThermoSmart-Expert ??

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:43
Bramvdvoort Gebruiker

Voor de duidelijkheid: ik wil dus alleen beneden een nieuwe thermostaat, die twee boven wil ik gewoon laten zitten. Daar kan je met een knipje de temperatuur mee regelen, That’s it.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:46

Ja, dat kan prima! Je kan je thermostaat beneden gewoon vervangen en de andere 2 laten hangen. Waarschijnlijk is de thermostaat beneden via OpenTherm met je Intergas ketel verbonden en de andere 2 via aan/uit. De ThermoSmart heeft (naast aan/uit) ook OpenTherm.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:27
Bramvdvoort Gebruiker
4 februari 2018 om 13:33
Bramvdvoort Gebruiker

Heb ‘m besteld.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:55
Bramvdvoort Gebruiker

Nog 1 vraagje, als beneden inderdaad al via opentherm is aangesloten, heb ik dan die interfase voor naast de ketel niet nodig?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:02

De interface heb je altijd nodig en zit bij de prijs inbegrepen. De interface voorziet de thermostaat van stroom. Er zitten dus geen batterijen in de thermostaat, wel zo handig.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:31
Bramvdvoort Gebruiker

????????

Beantwoorden

Bramvdvoort Gebruiker

Was een duim omhoog. Ha ha, dank je wel.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:36

Geen dank. Jij bedankt voor je bestelling en veel plezier met de ThermoSmart!

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:56
Pjetro77 Gebruiker

Is de thermostaat draadloos te verbinden met de ketel of middels een draad? Dat kan ik namelijk nergens echt vinden.

Wat ik wel vind is dat je een draadje van de cv moet doorknippen. Maar niet dat er weer iets moet worden aangesloten.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:13

Ja, er zit een draad tussen de thermostaat en ketel interface. De ketel interface is op zijn beurt weer met een draad verbonden met de ketel.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:02
boukehj Gebruiker

Wat voor een businessmodel zit hierachter, als je al moet betalen voor een achtergrondje? Alleen de eerste is gratis…

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:48

Ja, inderdaad. Mocht je een 2e willen dan moet je die betalen. Daarmee is het wel de enige thermostaat met deze service. Het hoeft niet, de thermostaat werk prima zonder ThermoArt. Dan is het front gewoon wit, ook mooi!

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:23
Schumi_wk Gebruiker

Ben op zoek naar zoiets maar deze sla ik toch over, de website is slecht vertaald, zinnen als ‘Jouw CV ketel heeft niet geschikt op aansluiting’ hebben bij mij een raar gevoel. Heb ook een keer gekeken naar de app en deze is op android al 7 maanden dezelfde. Ik denk dat dit een chinees is die hier vlug iets komt verkopen. Jammer maar deze zal niet voor mij zijn.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:37
danidani Gebruiker

het is juist een Nederlands product! Wel jammer dat de app op dit moment niet wordt doorontwikkeld. Ik geloof dat er een nieuwe versie van de thermostaat aankomt, mogelijk wordt de app daarna geupdate?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:01
Bramvdvoort Gebruiker

Die is er al, kijk maar op hun site.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:16

Wij zijn een Nederlands bedrijf. Soms zitten er in de database gekke zinnen. Dat komt doordat we in de database alle ketels willen onderbrengen en dan gaat er wel eens iets mis met de zinsbouw. Meestal staat er “Jouw ketel heeft OpenTherm op aansluiting x & x”.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:51

De app is in de basis zelfs al sinds 2014 gelijk. Dit komt mede omdat onze gebruikers het een erg prettig werkende app vinden. De laatste aanpassing was op 30 juni 2017.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:45
halsema2 Gebruiker

Ik heb deze thermostaat al een paar jaar en ben zeer te vreden. En de prijs die je nu betaald is de helft van wat ik er voor betaald heb. Dus een koopje vandaag. Bij mij zit de thermostaat aan gesloten op een Intergas cv systeem.

Groot voordeel is dat je geen extra kosten hebt in de vorm van een abonnement en je waar je ook bent je het systeem kunt benaderen via je smartphone.

Ik ben dus super tevreden over dit product en kan deze van harte  aan raden! Ik verbaas mij wel over sommige reacties van nog niet gebruikers van dit product, over dat je maar één gratis skin krijgt. Dit is gewoon een gratis extra en logisch dat je voor meer dan ook moet betalen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:53
tha_host Gebruiker

Product expert, is het mogelijk om de minimale en maximale cv watertemperatuur in de stellen? Met mijn huidige, niet slimme themostaat kan dit wel en dit bevalt mij prima. Een andere slimme thermostaat (een ICY van Essent) kon dit niet en werkte praktisch als een aan-uit sturing: alleen de laatste minuut werd er naar een lagere temperatuur geschakeld, niet erg efficient. Vandaar deze vraag.

Kan de thermosmart functioneren als het my.thermosmart.nl domein storing heeft? Is hij dan nog lokaal te bedienen?

Tot slot: ik heb geen slimme meter, dus het stroomverbruik zal niet uitgelezen kunnen worden. Kan het gasverbruik wel uitgelezen worden door middel van de OpenTherm informatie? Of is dit beperkt tot “gasverbruik” en “geen gasverbruik”?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:22

Nee, de minimale en maximale temperatuur stel je in op de ketel. De ThermoSmart neemt deze temperatuur over in de regeling (mits via OpenTherm aangesloten maar dat lijkt het geval gezien je vraag).

als er een storing is op de portal dan werkt de ThermoSmart gewoon door. Het enige dat dan niet kan is je programma aanpassen. Lokaal kan je altijd de temperatuur op de thermostaat aanpassen (maar niet het programma).

Zonder slimme meter kan je geen verbruik bepalen. OpenTherm geeft namelijk wel aan hoe hard de ketel brandt (in %) en wanneer. Echter, er wordt niet verteld hoe veel vermogen de ketel heeft. Alleen met het vermogen en het momentane rendement zou je een verbruik kunnen berekenen. Veel te omslagtig en foutgevoelig. Die slimme meter ga je wel krijgen. Voor 2020 hebben alle huishoudens er een hangen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:17
R.vdBergh Gebruiker

Waar haalt ie zijn voeding vandaan? Mijn stadsverwarming heeft twee draden om de klep te openen en sluiten dus levert geen stroom voor de thermostaat

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:23

de voeding komt uit de meegeleverde ketel interface. Bij jou zou dat dan stadsverwarmingsklepinterface moeten heten :-)

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:23
danidani Gebruiker

Is er al een oplossing bedacht voor het geval dat thermoSmart als bedrijf ophoud te bestaan? Of kan hij dan worden weggegooid?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:54

Ik snap je bezorgdheid maar hier is geen goede oplossing voor te bedenken. Het probleem geldt in de basis voor alle cloud diensten (google drive, dropbox, ifttt, MS drive, thermostaten als Nest en Tado, enz. Het blijft een risico, klein maar aanwezig.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:11
R.vdBergh Gebruiker

Wat is een inteface? In mijn Chronotherm zitten batterijen, anders werkt hij niet

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:14

Bij je CV-ketel moet je een (meegeleverd) kastje plaatsen. Dat kastje noemen we de ketel interface. Deze voorziet de thermostaat van stroom middels een adapter. Er zitten (dus) geen batterijen in de thermostaat.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:16
NinYes Gebruiker

Op dit probleem heb je minder kans bij gerenommeerde merken.
Voorbeeld:

Ik kocht een mooie One-For-All afstandsbediening bij Ibood. Kleurenscherm, lader, alles er op en er aan, on-line configureren.
Helaas kan ik hem weg gooien want ze hebben de stekker er uit getrokken (http://www.ez-rc.com/)
Had ik een iets duurdere Logitech gekocht, dan had ik dit probleem niet gehad.

Het mooie is dat hij op diverse plekken nog gewoon te koop is(!) Google maar op URC8603

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:29

Smart home, en speciaal slimme thermostaten, is een groeisector. ThermoSmart draait fantastisch en er is geen enkele reden om te veronderstellen dat we ermee ophouden.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:06
Joh123 Gebruiker

Zoals al in de eerste post gevraagd, om welke versie gaat het?

V3 of ouder type?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:30

De ThermoSmart Advanced, zoals boven aan de pagina vermeld wordt. De V3 is niet in deze aanbieding meegenomen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:59
DAVID-V1980 Gebruiker

@expert Ik heb nu een Theben programmeerbare thermostaat op batterijen. Is deze gemakkelijk te vervangen met deze, gezien ik geen stroom krijg voor de thermostaat nu?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:01

De thermostaat van ThermoSmart krijgt zijn stroom via 2 draden. De voeding komt uit de ketel interface, een kastje dat we meeleveren. Deze ketel interface plaats je bij de ketel. Je hebt dus wel 2 draden van de thermostaat naar je ketel nodig. Als dat het geval is kan je de Theben eenvoudig vervangen voor een ThermoSmart Advanced!

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:06
alweer-een-Henk Gebruiker

Raar dat ik hier nog nergens de vraag ben tegengekomen wat zo’n smartphone-geprogrammeerde thermostaat nou eigenlijk oplevert???

Dus, beste Thermosmart expert, hier is mijn situatie. Ik heb een gasgestookte CV ketel op zolder, met in de woonkamer een simpele handbediende thermostaat. Die draai ik elke avond bij het slapengaan omlaag op 16.5, en elke ochtend bij het opstaan weer omhoog op 19.5 graden. Als ik ’s ochtends vroeg meteen weg moet dan laat ik de thermostaat bij het opstaan gewoon in de nacht-stand staan, en dan draai ik hem pas omhoog wanneer ik later op de dag weer thuiskom. Niet zo moeilijk allemaal.

Deze programmeerbare thermostaat zou mij hier €130 plus €99 voor de installatieservice (zelf heb ik twee linkerhanden, helaas) dus in totaal €229 kosten.

De vraag ligt voor de hand! Bespaart zo’n thermostaat, mits een beetje slim geprogrammeerd natuurlijk, zoveel gas dat ik die extra investering van €229 er ooit wel weer uit krijg? Hoeveel jaar duurt het dan voor de kosten er weer uit zijn?

Graag een globale indicatie! Met alvast mijn dank voor de info.

Beantwoorden

Uit onderzoek blijkt dat mensen met een NIET programmeerbare thermostaat het minste energie (gas) gebruiken. Waarschijnlijk geldt dat ook voor jou. Mensen met een programmeerbare thermostaat verbruiken meestal meer energie. Dit komt eenvoudigweg omdat ze niet weten hoe ze, of geen zin hebben om, hun programma aan te passen indien nodig. Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat of later thuis komt van werk. De ThermoSmart laat zich heel eenvoudig programmeren. Je kan bijvoorbeeld je vakantie van komende kerst alvast ingeven. Ook spontane afwijkingen van je normale programma kan je eenvoudig aanbrengen, bijvoorbeeld als je uit eten gaat. Dit kan ook op afstand met de app.

Een programmeerbare thermostaat verbruikt ook meer energie omdat je huis al warm is op het moment dat je opstaat (en dus niet warm gestookt wordt nadat je opstaat). Effectief brandt je ketel dus meer uur. Dit kost geld maar geeft comfort.

Als jij dus nooit je kachel onnodig laat branden omdat je afwezig bent en je stelt geen prijs op een hoger comfort dan zou ik iedere programmeerbare thermostaat afraden.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:56
alweer-een-Henk Gebruiker

Beste expert, dank voor je eerlijke en duidelijke antwoord! Het gaat hier dus vooral om extra comfort en gemak (waar ik op zich ook best wel oog voor heb), maar eigenlijk dus helemaal niet om gasbesparing door efficienter stoken, als ik het goed begrijp. Verrassend, want dat had ik eerlijk gezegd anders verwacht!

In dit geval vind ik voor mezelf deze investering inderdaad niet nodig, al begrijp ik dat dit puur een kwestie is van persoonlijke prioriteiten, en dat dit voor andere gebruikers weer anders kan liggen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 15:25

De meeste mensen hebben een programmeerbare thermostaat. Als je een van voor, zeg 2010, hebt dan valt er wel degelijk veel te besparen. Voor die gebruikers gaat het gebruiksgemak omhoog en de gas-rekening naar beneden.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:48
hansgrit Gebruiker

Werkt deze ook met Google home samen?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 15:21

Nee, de ThermoSmart maar met behulp van IFTTT of Olisto (Triggy) kan je de ThermoSmart ook aansturen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 14:50
Jer53 Gebruiker

Hallo, ik heb een Netfit turbo hr van 1995. Is deze thermostaat geschikt voor mijn cvketel??

Groet Jan Roseboom

Beantwoorden

4 februari 2018 om 15:22
4 februari 2018 om 15:24
t.korff Gebruiker

Beste expert, wat Usher verschil tussen de aangeboden versie en de V3?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 16:45

De V3 is nieuwer en heeft, ten opzichte van de Advanced:

- Nieuwe “Autopauze” geofencing app

- Witte behuizing

- Gehard glazen front

Beantwoorden

4 februari 2018 om 15:31
kgloogoo Gebruiker

Beste,

Ik heb een thermostaat Junkers Fr120, en Junkers cv-ketel, een 4 jaar oud. Net even gedemonteerd en ik zie dat deze aangesloten is met twee draden. Bij de online checklist vind ik mijn cv- ketel niet terug. Mij interesseert gewoon dat ik de temeratuur online kan aansturen. Kan je achterhalen of de Thermosmart geschikt hiervoor geschikt is ?

Alvast dank.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 16:44

Om te kunnen beoordelen of je ketel geschikt is heb ik daarvan het type nodig. In principe kan de ThermoSmart alle aan/uit en OpenTherm ketels regelen. Of je ketel overweg kan met aan/uit of OpenTherm thermostaten kan je in de installatie instructie van je ketel vinden.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 15:54
Hoogreef Gebruiker

Goedendag,

Is het mogelijk om twee thermostaten voor verschillende verblijven met ieder een eigen CV ketel / Installatie afzonderlijk te bedienen via de app vanaf dezelfde telefoon, en is dit dan ook mogelijk zonder van gebruikersnaam in de app te moeten wijzigen? Bedankt.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 16:39

Helaas, dan moet je steeds de gebruikersnaam wijzigen inderdaad.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 17:25
Hilversum123456 Gebruiker

Bij Nefit staat “ 3 en 4 verbinden “ wat is dit ??

Beantwoorden

4 februari 2018 om 17:38

Zo staat het in de beschrijving  3 en 4 verbinden, is dit verbinden ergens op de Nefit ketel of op het apparaat ?

Ik hoor het graag want het is erg onduidelijk wat ze hiermee bedoelen.

Bvd

Beantwoorden

4 februari 2018 om 17:42
danidani Gebruiker

Aansluitingen 3 en 4 van de Nefit moeten verbonden worden met de thermostaat.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 17:50

Dank!! Bedoel je met 3 en 4 de twee draden die er nu aan de thermostaat in de woonkamer zitten?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 19:56

Hoe je de ThermoSmart moet aansluiten staat duidelijk beschreven in onze handleiding. Geen zorgen, op een Nefit werkt de ThermoSmart ook prima!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.