22 april 2019 om 00:00
iBOOD

Chuango Beveiliging

Product expert aanwezig

Chuango Beveiliging
Bewaker van het thuisfront

Vertrek altijd met een veilig gevoel dankzij de alarmsystemen van Chuango. Zo weet je op elk moment wat er zich thuis afspeelt en kan je ingrijpen wanneer dat nodig is.

In deze Flash Sale vind je een uitgebreid assortiment van alarmsystemen en accessoires. Samen met Chuango maak je van je huis een veilig thuis!

22 april 2019 om 08:11
sausmaster Gebruiker

Goedemorgen,

Dit keer niet zoals normaal een accessoire kit met combi aantal keer beweging/raamdeur contact en afstandsbediening?? Jammer zeg. Dat had ik nodig. Kunnen jullie dat niet nog toevoegen?

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:49
Moderator Jim Moderator

Hi Sausmaster!

Helaas is iBOOD ivm 2e paasdag niet aanwezig, dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken!
Je mag natuurlijk altijd een tip achterlaten in het tipforum voor de volgende keer!

Groet,

Jim

Beantwoorden

22 april 2019 om 09:18
Fredskie Gebruiker

Hallo Productexpert. Is de buitensirene wanneer deze verbonden is met een detector eventueel ook via de app als alarm te activeren bij nood? Ik heb een aantal buitencams waarbij ik het alarm eventueel bij verdachte situaties zou willen activeren.

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:47
Official Product Expert Chuango Expert Official Product Expert

Hallo Fredskie,

De buitensirene kan als een zelfstandig systeem werken maar is dan alleen via een afstandsbediening (RC-80) te bedienen).

Als hij aan een Chuango alarm systeem gekoppeld is, kan hij als systeem bedient worden via de App.

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:33
Fredskie Gebruiker

Dag Expert,

Kan het alarm dan via het chuango systeem middels de app worden geactiveerd zodat deze ook werkelijk afgaat?

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:30

Via de App kunt u het hele systeem instellen en bedienen (ook in/uit schakelen).

Wanneer de sirene gekoppeld is dan wordt deze ook mee in of uit geschakeld.

Beantwoorden

23 april 2019 om 15:35
Fredskie Gebruiker

Hi Chuango expert,

Kan je de sirene dan daadwerkelijk laten afgaan via d e app als noodknop zeg maar en werkt dit dan ook samen met het chuango on site alarmsysteem of anders met welk akarmsysteem dan wel?

Beantwoorden

23 april 2019 om 18:46

Ja. Er is een SOS-knop op de app die kan worden gebruikt om het alarm handmatig in te schakelen zolang de sirene is gekoppeld aan een Chuango-alarmsysteem.

Beantwoorden

22 april 2019 om 09:32
Perconte Gebruiker

Is de camera weet de gewone versie of nu eindelijk de plus uitvoering?

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:50

Hallo Perconte,

De camera (IP116) is niet de “plus” versie.

Hij kan overigens wel met elk systeem gekoppeld worden.

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:37

Herstel, sorry voor mijn eerste antwoord.

Het gaat hier dus WEL om de IP116 Plus camera.

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:03
foxathome Gebruiker

Ik heb hier een Smanos systeem in huis, zelfde, maar ander merk, vanaf de koop tot nu toe alleen maar problemen. Ontkenningsfase bij Chuango/Smanos over het FEIT dat als er auto’s voorrijden en de deur met de afstandsbediening open of dicht doen dat daarmee héél soms ook het alarm wordt ge(de)activeerd.
Ik heb al meerdere keren alles moeten resetten en opnieuw in moeten stellen. Ik ben er klaar mee omdat het nu al een tijd niet meer werkt, afstandsbediening werkt de ene keer wel, de andere keer niet, nieuwe batterijen helpt niet, alles weer resetten helpt niet :-(
Binnen de garantie al vaak genoeg geklaagd, waarschijnlijk heb ik zelfs nog garantie, dus Chuango , kom gerust met een blijvende oplossing…

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:05
foxathome Gebruiker

Smanos X300 + S105
Bewegingsmelders nooit gebruikt, verder alleen afstandsbedieningen en deur/raam contacten in gebruik.

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:16
pieter154 Gebruiker

Smanos is niet chuango. Dus met chuango heb jij 0 van doen. Hetzelfde als dit systeem onder Eminent en nog een merk verkocht wordt (tip eminent sensoren zijn vaak erg goedkoop!).

Dat je alarm zou reageren op je auto afstandsbediening zou wel erg raar zijn. Dit alarm is een 433mhz systeem wat onbeveiligd is. Ik mag hopen dat je auto fabrikant niet zomaar op 433mhz zend. Ik kan er geen één opnoemen die in de bandbreedte zit met een sleutel. Daarnaast zend een auto sleutel een gecodeerd signaal. Aangezien dit in een heel andere frequentie band zit is het technisch niet mogelijk. Misschien een andere boosdoener in de omgeving die op 433mhz zend??

Hier draait een Chuango versie al een jaar of 5. Nul problemen. het enige lastige is dat ik erop tijd aan moet denken de prepaid kaart op te waarden. Alleen om die reden zou ik nu een wifi versie kiezen heb je ook alles direct app gestuurd.

Beantwoorden

22 april 2019 om 16:22
foxathome Gebruiker

Die 2 merken vallen wel degelijk onder dezelfde noemer, daarom heeft iBOOD ze al vaker tegelijk aangeboden.
En tja, kan er niets aan doen, maar het is toch echt, auto’s die de deuren op slot doen of openen reageren soms op mijn Smanos alarm, snap niet dat je er tegen in gaat, want ik heb die ervaring nou eenmaal… Ook bij Smanos aangekaart, maar ze doen er niets mee, het enige dat ze blijven zeggen is keer op keer alles opnieuw resetten, word er doodziek van, kost steeds een hoop tijd aangezien ik zéér veel deur/raam contacten gebruik!

Beantwoorden

22 april 2019 om 19:28
Moderator Paul Moderator

Hallo foxathome,

Ik kan me voorstellen dat dat erg irritant is. Ondanks dat de klacht opmerkelijk kan klinken, moet het wel serieus opgepakt worden. De merken Chuango en Smanos vallen inderdaad onder hetzelfde bedrijf.

Wellicht overbodig om te vragen, maar heb je al contact met hen gehad via: techsupport@getsmanos.nl ?

Beantwoorden

23 april 2019 om 00:09
elianmars Gebruiker

Ons Chuango G5 plus alarm geeft regelmatig vanuit het niets een of meerdere piepjes. Ik heb het idee dat er op dat moment een of ander signaal wordt opgepikt. Het alarm wordt dan niet aan- of uitgeschakeld, gelukkig.

Zelfs de extra sirene geeft wel een ongevraagd geluid.

Het werkt verder prima, op de geheimzinnige piepjes na :-)

Ook zeer tevreden over de ip116 plus camera’s.

Beantwoorden

23 april 2019 om 00:10
elianmars Gebruiker

Zelfs de extra sirene geeft wel eens ongevraagd geluid.

Er was een letter weggevallen…

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:38
foxathome Gebruiker

Daar heb ik ook allemaal last van, zelfs midden in de nacht :-(

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:40
foxathome Gebruiker

Jazeker, steeds maar weer resetten is de oplossing voor korte tijd…
Om gek van te worden omdat het steeds zo veel tijd kost om weer in te stellen.

Ik heb liever een omruiling naar iets dat werkt en waar de raam/deur contacten op kunnen werken, want die zijn allemaal vastgeplakt.

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:00

Hallo Foxathome,

Ik snap dat een random pieptoon best vervelend is. Het is echter een soort test toon om aan te geven dat het systeem een zelftest doet.

Deze pieptoon kunnen we aan de hand van een firmware update uitzetten, waardoor hij dus niet meer hoorbaar is. Die firmware update is echter alleen bij ons service center uit te voeren. Als u hiervoor kiest, kunt u via iBood altijd een verzoek indienen zodat wij hem kunnen updaten.

Beantwoorden

23 april 2019 om 15:59
Schavuyt Gebruiker

Als ik nu een alarmsysteem koop, wordt deze dan meteen voorzien van de nieuwste firmware update? Of moet ik dan eerst het systeem bij het service center (waar?) laten updaten? Waarom kan je deze random pieptoon niet zelf in- of uitschakelen via de instellingen?

Is de IP camera redelijk goed beveiligd? Niet dat een slimme buurman het systeem even kan hacken en meekijken.

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:37

Die test toon is bij de laatste versie (die al een tijdje geleden geïmplementeerd is) gemute en zal dus nu ook niet meer hoorbaar zijn.

Alleen degene met de App en wachtwoord heeft toegang tot de camera. De camera heeft verder ook een “privacy mode” als deze aan staat, dan zal er ook niets te zien zijn en neemt hij ook niets op.

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:53
R.Schaller Gebruiker

CHUANGO EXPERT,

Is de bewegingssensor in de G5+ ook pir 910?.

Graag uw reactie.

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:03

Beste R.Schaller,

De bewegingsmelder in de G5+ kit is inderdaad de PIR-910

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:39
Fredskie Gebruiker

Is de Productexpert nog eieren aan het zoeken ;-)

Beantwoorden

22 april 2019 om 12:03
Moderator Jim Moderator

Hi Fredskie!

Ik ben er bang voor ;-). Ik ga even checken of hij/zij eraan komt!

Groet,

Jim

Beantwoorden

22 april 2019 om 17:26
Fredskie Gebruiker

Nou Jim, mijn hoop is gevestigd op morgen ;-)

Beantwoorden

22 april 2019 om 13:56
Marjadehaan Gebruiker

Werkt dit op 4G? Heb er 1 met een prepaid van Tmobile en die Sim gaat telkens naar 4G waardoor het systeem niet meer werkt..

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:20

Hi Marjadehaan,

De Chuango GSM alarm systemen werken inderdaad alleen op 2G, behalve het G5W alarm paneel, deze werkt op 3G.

Beantwoorden

22 april 2019 om 22:16
Pti Gebruiker

Op de afbeelding van Chuango G5+ Alarmsysteem staan naast twee RFIDs kook twee afstandsbedieningen maar deze staan niet tussen de specifiecaties. Hoe zit dat precies?

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:32

Hallo Pti,

De twee afstandsbedieningen (RC-80) op de foto zitten inderdaad wel in deze G5+ kit.

Beantwoorden

23 april 2019 om 00:19
Rolly71 Gebruiker

*knip*

Edited by: Kian

Beantwoorden

23 april 2019 om 00:21
Rolly71 Gebruiker

Oeps sorry, geen camera bij BOL

Beantwoorden

23 april 2019 om 00:23
Moderator Kian Moderator

Dag Rolly,

Geen probleem hoor!
Gezien de link niet identiek was heb ik hem wel even weggeknipt.

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:11
GodricMH Gebruiker

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een tijdje geleden op een hunt dit type alarm systeem gekocht.

Ik krijg echter mijn alarm niet aan en uit gezet met de bijgeleverde afstands bedieningen, ik heb al gezocht online hoe ik deze kan pairen, maar ik vind dit nergens. Hoe kan ik dit oplossen?

Ook is er een bewegings sensor die gepaired is maar waar je zo voorbij kan lopen zonder dat die iets detecteerd.

Kan iemand hier mij soms helpen?

Bedankt!

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:27

Hallo GodricMH,

Gaat er nog wel een lampje branden, wanneer u op de afstandsbediening drukt? en ook bij de bewegingsmelder als u er voorbij loopt (of op de test knop drukt)?

Kunt u nog aangeven welk alarm systeem u gebruikt?

Beantwoorden

26 april 2019 om 21:24
GodricMH Gebruiker

Beste,

Ik gebruik het chuango AWV Wifi Alarmsysteem.

Ik heb hierbij nog extra sensoren gekocht, waarbij ook 2 afstandsbedieningen zaten.

Nu heb ik gemerkt dat 1 van de 3 afstandsbedieningen wel werkt (vermoedelijk deze die bij het alarm systeem zelf zat) Hoe krijg ik de andere 2 gepaired met het systeem ? het lichtje brand nog op beide, dus de batterij werkt nog.

De sensor die het niet zo goed doet geeft wel licht als ik op de testknop duw, maar detecteert maar af en toe iets.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

26 april 2019 om 22:28
Moderator Niek Moderator

Goedenavond GodricMH,

Ik verwacht niet dat de product expert nog weer op dit forum zal komen, want de deals zijn inmiddels verlopen. Je kunt het beste even contact opnemen met Chuango en dan kunnen zij je vast en zeker verder helpen.

Beantwoorden

23 april 2019 om 10:23
setrop Gebruiker

Hoi Productexpert, ik heb hier al een hele tijd een GO2 alarm dat het tot voor kort perfect deed. Intussen heb ik het systeem uitgebreid met tal van sensoren, een buiten-alarm, extra keypad, … nu doet sinds kort het basis-station het niet meer. eerst gaven de toetsen nog licht maar reageerde het niet op de afstandsbediening of op touch, nu doet het gewoon niets meer.

de vraag: kan ik een basis-station apart kopen? moet ik een nieuwe set kopen? wat kan ik best doen?

alvast bedankt!

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:37

Hallo setrop,

Als het paneel helemaal niets meer doet, dan lijkt het er inderdaad op dat er iets met het paneel aan de hand is (heeft u misschien ook al met een andere universele adapter getest?).

Het is helaas niet mogelijk om een los paneel te kopen, alleen dus in combinatie met een paar sensoren.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:43
setrop Gebruiker

en als ik de H4 bestel? of heb ik dan nog steeds een basis nodig?

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:44

De H4 Plus kit komt compleet met het basis station (Hub) en ook met een aantal accessoires.

U kunt wel uw “oude sensoren” van de GO2 koppelen aan de H4 plus Hub.

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:04
daanvandewalle Gebruiker

Ik twijfel tussen de G5 en de  H4 en zie ook niet direct de grote verschillen… Kan iemand me helpen?

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:10
Willem508 Gebruiker

De G5 werkt via het telefoon netwerk en de H4 via het wifi dus voor de G5 heb je ook echt een extra simkaart nodig.

Zie bij de G5 ook tags zitten weer niet zeker of deze ook te gebuikten zijn bij de H4

Beantwoorden

23 april 2019 om 15:01

Hallo daanvandewalle,

De G5 is inderdaad een GSM alarm systeem, die bedien je dus ook via een App die SMS commando’s op de achtergrond gebruikt.

De H4 Plus is een WiFi alarm systeem, maar heeft ook een GSM als backup. Dus als het WiFi signaal weg valt, dan kunt u het alarm nog steeds bedienen via GSM en zal u dus ook een SMS ontvangen als het alarm afgaat.

Bovendien is de H4 Plus compatibel met Amazon Alexa, Google Home en ook met Nest thermostaat.

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:08
Willem508 Gebruiker

Kan ik aan de AW2 ook onderdelen koppelen van bijvoorbeeld phillips net als bij de H4 en kunnen deze dan ook worden bestuurd via de zelfde app?

En zitten er verder nog andere grote verschillen tussen?

Beantwoorden

23 april 2019 om 15:08

Hallo Willem508,

Alleen de H4 Plus is compatibel met Philips Hue.

Het grootste verschil is de extra GSM backup voor de H4 Plus, hierdoor is het mogelijk om zonder WiFi signaal toch berichten te ontvangen en het systeem te bedienen.

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:18
FritZZie Gebruiker

Goedemiddag,

Neemt de wifi webcam automatisch op bij beweging? En overschrijft hij dit automatisch als hij vol is? (uiteraard als hij voorzien is van een geheugenkaartje)

Beantwoorden

23 april 2019 om 15:18

Hallo FritZZie,

De camera neemt continu op (24/7) en als het geheugenkaartje vol is zullen de eerste opnamen weer overschreven worden.

Als de bewegingsdetectie aan staat, dan krijgt u via de App een bericht bij detectie en er is een soort snelkoppeling van die beweging te zien via “Alerts” in de App (tevens zijn deze Alerts ook gemarkeerd in de “Timeline” van de App).

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:01
Schavuyt Gebruiker

Chuango Expert,

1. Ik twijfel ook tussen de G5 of de H4plus. Is er ergens een overzicht met de verschillen/vergelijking/compare te zien?

2. Als ik nu een alarmsysteem koop, wordt deze dan meteen voorzien van de nieuwste firmware update? Of moet ik dan eerst het systeem bij het service center (waar?) laten updaten? Waarom kan je deze random zelftest pieptoon niet zelf in- of uitschakelen via de instellingen?

3. Is de IP camera redelijk goed beveiligd? Niet dat een slimme buurman het systeem even eenvoudig kan hacken en meekijken.

4. Kan je de camera ook buiten gebruiken?

5. Kan je de RFID chips ook gebruiken op een extern kenpad? Of is er ook een externe unit voor de RFID chips?

Graag uw advies.

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:35
Moderator Jim Moderator

Hi Schavuyt!

Zie hieronder het uitgebreide antwoord van de Chuango-Expert!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

24 april 2019 om 09:01

Hallo Schavuyt,

1- Via de onderstaande links von de Chuango site kunt u de systemen nog eens naast elkaar zetten:

http://www.chuango.com/products/WiFiCellularAlarmSystems/H4Plus.html

http://www.chuango.com/products/GSMAlarmSystems/G5Plus.html

2- Alle panelen zijn al voorzien van deze laatste firmware.

3- Alleen degene met de App en wachtwoord heeft toegang tot de camera. De camera heeft verder ook een “privacy mode” als deze aan staat, dan zal er ook niets te zien zijn en neemt hij ook niets op.

4- Nee, het is echt een camera voor binnen.

5- De RFID tags (TAG-26) kunt u ook gebruiken op de los verkrijgbare keypad (KP-700). Het is dan echter alleen mogelijk om het alarm uit te zetten via de RFID tags (aan zetten moet dan via de code of de afstandsbediening).

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:30
Kevin1992kl Gebruiker

He  Je voor de camera meer nodig of werkt de camera zonder al die dingen ook via een app

Mvg

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:55

Hi Kevin1992kl,

Voor de losse camera heeft u alleen de App op uw telefoon nodig om hem te bedienen.

In een kit, of als u hem aan een bestaand Chuango systeem toe wil voegen, dan kunt u ook de App van het alarm systeem gebruiken om hem te bedienen (zo hoeft u dus niet twee losse Apps te gebruiken).

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:36
Charlderoy Gebruiker

Goedemorgen passen de deur/raamcontacten ook op de smanos W100. Ik zie namelijk dat Samons en Chuango het zelfde huismerksymbool hebben.

Beantwoorden

24 april 2019 om 11:03

Hallo Charlderoy,

Het logo is inderdaad hetzelfde, dat komt omdat Chuango het moederbedrijf van Smanos is. Beiden hebben echter hun eigen “taal” voor communicatie.

Chuango gebruikt RF433 signalen om met de sensoren te communiceren en Smanos gebruikt RF868 signalen, hierdoor is het dus niet mogelijk om beide systemen te “mixen”.

Beantwoorden

24 april 2019 om 13:00
Bretske Gebruiker

Is het Chuango G4 plus alarmsysteem ook in- en uit te schakelen met de RFID tags? Er staat vermeld dat het systeem hiermee uitbreidbaar is, maar ik vermoed dat het basisstation geen RFID-lezer heeft?

Beantwoorden

24 april 2019 om 13:01
Bretske Gebruiker

Excuus, dit moet natuurlijk het H4 plus systeem zijn

Beantwoorden

24 april 2019 om 15:33

Hi Bretske,

De H4 Plus zelf heeft inderdaad geen RFID-reader, maar het systeem kan wel uitgebreid worden met de KP-700 (keypad met RFID-reader).

Met de tags (TAG-26) kunt u dan het Alarm via de keypad alleen uitschakelen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.