7 december 2018 om 00:00
iBOOD

FERM Garage Tools

Product expert aanwezig

FERM Garage Tools
Van alle markten thuis

Bij FERM zijn ze van alle (doe-het-zelf) markten thuis. Van powertools, naar steek- en transportwagens richting compressoren. Het is in hun assortiment terug te vinden. Deze Flash Sale kun je dus beschouwen als dwarsdoorsnede van hun assortiment. Van alles wat, en voor ieder wat wils. Kijk zelf maar.

FERM-Expert

De FERM-Expert is overdag van 8.30 tot 16.00 online om al je vragen over deze producten te beantwoorden. Tevens is de expert in het weekend sporadisch online.

7 december 2018 om 00:55
Susantigoon Gebruiker

Slagmoersleutel – 18V/4Ah –> Past hier een standaard 10mm 6-kantdop (ratelsleutel) op?

Met die max 380 Nm heb je tenminste wat te vertellen.

Zou wel heel mooi zijn als we straks in ‘t voorjaar zo’n 2500+ RVS houtfretten moeten verwerken op de jachthaven.

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:29
Official Product Expert FERM Expert Official Product Expert

Goedemorgen Susantigoon,

Bedankt voor je bericht. 
Bij de 18V Slagmoersleutel (CDM1127) wordt deze set bijgeleverd:

De afmetingen zijn: 9/10/11/13/14/17/19/22/24/27 mm

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:30
Susantigoon Gebruiker

Gesnopen! Merci.

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:22
Jerommeke23 Gebruiker

IBood jullie zeggen dat je met deze compressor luchtgereedschap kan gebruiken, maar dat is zou ik niemand adviseren. 400 liter heb je echt wel minimaal nodig.

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:30
hvoorvelt Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:34
hvoorvelt Gebruiker

Voor de expert. Wat is de minimale capaciteit van de compressor, noodzakelijk om de slagmoer sleutel te gebruiken?

Beantwoorden

7 december 2018 om 08:50
hvoorvelt Gebruiker

Expert al wakker??

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:16
Susantigoon Gebruiker

Ik zie ‘m niet…

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:44

Goedemorgen hvoorvelt,

Ik ben wakker hoor! :-)

Het is ook niet niks door de regen naar kantoor. Gelukkig kan ik nu je vraag beantwoorden.

Pneumatische slagmoersleutels hebben een hoog luchtverbruik. Het luchtverbruik van de ATM1043 pneumatische slagmoersleutel is 228L/min. Wanneer de compressor een theoretische aanzuigcapaciteit heeft van 155 Liter per minuut heeft  (daadwerkelijke afgifte capaciteit ligt meestal ongeveer 30% lager) en een 24L tank heeft zal deze naar enkele bouten geen genoeg lucht meer kunnen leveren voor de pneumatische slagmoersleutel. In het algemeen gebruik je de slagmoersleutel voor een aantal bouten en dan zit er tijd tussen zodat de compressor weer bijgevuld kan worden. Wij raden minimaal een 50/100L compressor aan bij een pneumatische slagmoersleutel die vergelijkbaar is met de Ferm ATM1043. Wanneer je continu achter elkaar gebruik wil maken van het gereedschap raden wij een nog zwaardere capaciteit compressor aan met een grotere tankinhoud.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 december 2018 om 10:34
hvoorvelt Gebruiker

Maar wat gebeurt er, als het compressortje maar 145 liter per minuut kan leveren, onafhankelijk van tank inhoud? Wel met 8 bar

Beantwoorden

7 december 2018 om 11:35

Hallo hvoorvelt,

Het is niet onafhankelijk van de tankinhoud. De tankinhoud is wel degelijk van belang. Wanneer u een compressor heeft die 145 liter per minuut levert en geen tank heeft dan kunt u deze niet gebruiken in combinatie met een pneumatische slagmoersleutel die een verbruik heeft van 228 liter per minuut.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

8 december 2018 om 00:26
broervanbente Gebruiker

Dus met de CRM1045 kan je niet in één keer de wielen van een auto verwisselen? Dus 20 bouten los en 20 bouten weer vast.

Beantwoorden

9 december 2018 om 13:14

Nee klopt het is niet mogelijk om dat achter elkaar te doen.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:35
hvoorvelt Gebruiker

De slagmoer sleutel kun je voor dezelfde prijs bij bol.com (gratis verzenden)  bestellen, als je de verzendkosten meerekent. Je kunt hem bij bol.com gratis retourneren als hij niet bevalt. En de volgende dag in huis. Ibood misschien ook gratis verzenden, dan maak je misschien kans???

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:45
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen hvoorvelt,

Wanneer je met Paypal betaalt, dan heb je hier gratis verzending.

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:50
hvoorvelt Gebruiker

Is dit altijd zo, of is dit tijdelijk?

Beantwoorden

7 december 2018 om 07:51
Moderator Niek Moderator

Dat is een tijdelijke actie van Paypal. Voor meer informatie klik hier :-)

Beantwoorden

7 december 2018 om 08:04
hvoorvelt Gebruiker

Wacht nog even op het antwoord van de expert over de minimale vereiste luchtcapaciteit. Als ik het met mijn compressortje kan gebruiken, ga ik bestellen met Paypal

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:09
hvoorvelt Gebruiker

Expert nog niet wakker??

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:23
Susantigoon Gebruiker

Expert staat misschien wel met een lekke band,

heeft in z’n enthousiasme z’n kruissleutel weggedaan, want tegenwoordig natuurlijk de CDM1127 aan boord maar de krachtige 18V Lithium Ion accu blijkt leeg na 2 wielmoeren…

Beantwoorden

7 december 2018 om 09:39
Twentegirl Gebruiker

Was de batterij wel opgeladen dan? Want ik had er één cadeau gedaan aan mijn vader. Die heeft een kleine autogarage en nu het winterbanden seizoen is begonnen, doet hij met gemak 2 auto’s op een batterij. Als bouten niet gigantisch vasten zelf meer.

Beantwoorden

8 december 2018 om 06:50
G.Heck Gebruiker

Beste Niek ik heb gisteren op basis van dr actie de acculader besteld omdat dat met de paypal actie wel interessant was. Verzendkosten werden meegeteld ik dacht dat komt later goed. Echter zit ik nu te kijken en is deze acculader 19,95 ipv 20 euro. In dat geval had ik beter nog iets extra’s besteld.. Nu betaal ik vanwege die 5 cent alsnog de volle  mep aan verzendkosten. Kan je hier achteraf nog iets in betekenen? Bvd!

Beantwoorden

8 december 2018 om 08:34
Moderator Jelle Moderator

Helaas is dat niet mogelijk G.Heck.

Je zou dus meerdere producten moeten bestellen (om boven de 20 euro uit te komen) en dan via paypal betalen.

Daarna je vorige bestelling annuleren (het geld staat dan binnen een paar werkdagen terug op je paypal account)

Groet,

Jelle

Beantwoorden

8 december 2018 om 06:36
Aficior Gebruiker

Compressor CRM1045.

Ik lees dat er olie in zit. Wat voor een olie is dat? Hoe vaak moet ik dat verversen? Moet ik dat regelmatig peilen?

Verder ben ik benieuwd of het zin heeft voor het eerste gebruik om de ketel via de aftapplug te vullen met een product om roesten aan de binnenzijde te voorkomen? Wat zou dat dan moeten zijn? Dit alleen om de binnenzijde van de tank te beschermen.

Beantwoorden

9 december 2018 om 10:50

De compressor wordt geleverd met synthetische olie “SAE 10W30”. Binnen 1 jaar of na de eerste 100 werkuren is het raadzaam de olie van het pompsysteem volledig te vervangen. Dit is een eenvoudige klus die omschreven staat in de handleiding.

Bij het regelmatig aftappen van het restwater zal de tank niet snel roesten. Wij hebben geen ervaring met een antiroestmiddel en raden het daarom af.

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

8 december 2018 om 12:08
Schoot Gebruiker

@Product-expert : Betreffende de Professionele Haakse Poetsmachine, ik lees dat deze 180 mm poetsschijven gebruikt, aan te brengen met klittenband. Kan ik ervan uitgaan dat hier ook andere merken poetsschijven op passen voor het geval deze door jullie niet langer geleverd worden? Heb er namelijk geen idee van in welke mate zulke zaken universeel passen zijn …

Beantwoorden

9 december 2018 om 09:30
amnon Gebruiker

Ik kan hem van harte afraden, ik heb deze en de traploze regeling houdt geen rekening met tegendruk. Dus als je een fijne draaisnelheid hebt ingesteld en je zet hem op de auto, dan stopt ie met draaien. Voer je het toerental op dan trekt ie hem wel door die tegendruk heen, maar met een veel te hoge snelheid of je moet als een robot de druk op de auto gelijk houden, wat bij platte oppervlakte nog wel te doen is, maar alles wat afwijkt maakt dat ondoenlijk. Kort gezegd, onbruikbaar voor zijn doel. Mogelijk met een kleinere disk een ander verhaal, maar die regeling van het toerental is ondeugdelijk.

Beantwoorden

9 december 2018 om 10:55

@Schoot: poetsschijven met klittenband en een diameter van 180mm zouden moeten passen. Verder hebben we de ‘AGA1023′ set in ons assortiment, deze zou je ook kunnen nabestellen.

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

9 december 2018 om 08:52
Jose.paulussen Gebruiker

Is de het opzetstuk met verfspuit geschikt voor latex?

Beantwoorden

9 december 2018 om 13:30

Het is mogelmogelijk om latex / muurverf mee te spuiten. Wel moet het de juiste dikte hebben en zijn er speciale uitvoeringen voor in de handel. Vraag de verfvakhandel waar u de verf koopt voor advies.

Wij raden wel aan om olie en waterafscheiders te gebruiken.  Deze zorgen voor schonere perslucht. Een olie en waterafscheider zorgt er voor dat olie, water, vuil en stof gescheiden worden van de perslucht waardoor u beschikt over schone perslucht. Dit is belangrijk als u de compressor wilt gebruiken voor bijvoorbeeld het spuiten van verf of het afblazen van gevoelige apparatuur.

Groet,

FERM Power Tools

Beantwoorden

9 december 2018 om 13:37

Het is mogelijk om latex / muurverf te spuiten. Wel moet het de juiste dikte hebben en zijn er speciale uitvoeringen voor in de handel. Vraag de verfvakhandel waar u de verf koopt voor advies.

Wij raden wel aan om olie en waterafscheiders te gebruiken.  Deze zorgen voor schonere perslucht. Een olie en waterafscheider zorgt er voor dat olie, water, vuil en stof gescheiden worden van de perslucht waardoor u beschikt over schone perslucht. Dit is belangrijk als u de compressor wilt gebruiken voor bijvoorbeeld het spuiten van verf of het afblazen van gevoelige apparatuur.

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

9 december 2018 om 09:46
EDWernars Gebruiker

Is de bandenpomp geschikt voor een normale fiets aansluiting?

Is de bandenpomp geschikt voor een normale auto aansluiting?

Graag apart op reageren ;) en als het niet geschikt is kun je dan een verloopje erop zetten?

Beantwoorden

9 december 2018 om 14:56
Binnenmars Gebruiker

Als je het CRM1049 draagbare gevalletje bedoelt? Ja, in het filmpje zie het Schraderventiel gebruikt worden, wat je gebruikt op auto’s schelters, kruiwagenwielen en soms mountainbikes, verder zitten er Sclaverand, race ventielen en universele ‘Dunlop’ ventielenadapters  bij volgens de handleiding. D.w.z. de normale Hollandse huis- straat- en stadsfiets (Dunlop) en de smalle racefietsventieltjes  of Franse ventieltjes zoals ze hier ook wel genoemd worden. Oftewel een auto en elke fiets pomp je ermee op. Ik heb er ook maar eentje besteld.

Beantwoorden

10 december 2018 om 09:30

@EDWernars: gaat je vraag over de ATM1036, ATM1041 of CRM1049?

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

9 december 2018 om 11:28
Mordegai Gebruiker

Dag productexpert: kan ik de losse slang als verlenging gebruiken op mijn bestaande luchtslang?

Dit is een oprolmechanisme zoals ook hier aangeboden.

Beantwoorden

9 december 2018 om 13:41

Indien deze ook een universele koppeling heeft, verwacht ik daar geen problemen mee.

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

9 december 2018 om 14:03
Christoph72 Gebruiker

Wat is de breedte van de handvaten en de breedte van de wielen van de Ferm steekwagen?

Beantwoorden

10 december 2018 om 09:37

De breedte ter hoogte van de handvatten is ca. 50 cm.
De breedte ter hoogte van de wielen is ca. 54,5 cm.

Mvg,

FERM Power Tools

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.