19 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Einhell Pompen

Einhell Pompen
Daar gaat het water

Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt. Bijvoorbeeld dat er veel regen valt en de tuin blank staat. Of de kelder. Hoe het scenario zich ook ontvouwt: met een vuilwaterpomp of tuinpomp van Einhell is dat overtollige water zo weggepompt en/of is je tuin zo geïrrigeerd. Iets voor jou? :)

19 oktober 2018 om 01:06
Daan4489 Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van de pompen? Ik ben met name geïnteresseerd in de maximale breedte.

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 08:27
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Daan4489,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 09:50
Moderator Niek Moderator

Helaas hebben we niet de exacte afmetingen kunnen achterhalen, maar wel de afmetingen van de verpakking. Dit geeft misschien een goede indicatie van de breedte.

GC-DP 7826 L=220mm B=180mm H=380mm
GC-DP 1020N L=235mm B=170mm H=420mm
GC-AW 6333 L=475mm B=360mm H= 260mm

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 09:10
Fred9681 Gebruiker

Als ik wil bestellen krijg ik de melding dat deze enkel naar een adres in Nederland kan worden verstuurd?

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 09:20
Moderator Jelle Moderator

Dan zit je waarschijnlijk op de verkeerde pagina Fred:

http://www.ibood.com/diy-be/nl/flash-sales/42543/4696/einhell-pompen/

Groet,

Jelle

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 09:41
Fred9681 Gebruiker

Inderdaad. Is gelukt

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 13:25
Susantigoon Gebruiker

Fantastische pompen om in een droge zomer je gazonnetje etc. op en top te houden (als je tenminste open water in de buurt hebt).

Ook geinig voor een knots van een fontein…

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 15:50
Fotoderoodt Gebruiker

Ik heb nu de 6333 zonder “automaat” klopt het dat deze versie automatisch aanslaat als er water gevraagd wordt?

Ook goed voor en toilet aan te hangen of dan beter met een voorraad tank?

Thks!

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 16:01
Official Product Expert Einhell Expert Official Product Expert

Hallo Fotoderoodt,

Het klopt dat deze automatisch aangaat als er water gevraagd wordt.

Het is mogelijk om voor toiletspoeling te gebruiken. Een alternatief daarvoor is een hydrofoorpomp. Deze heeft een voorvat van 20liter.

Mvg

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 19:38
klass Gebruiker

Hallo,

Vraag over de GC-AW 6333 tuinpomp:

Ik vraag me af wat je verder nog nodig hebt voor het besproeien van de tuin, behalve buitenwater en een verlengsnoer voor de stroom.

Gaan deze zaken nog in de papieren lopen?

Edited by: Paul fixed typo

Beantwoorden

19 oktober 2018 om 20:53

Beste Klass,

Een sproeisysteem kun je zo duur maken als je wilt.

Dit is ook helemaal afhankelijk hoe groot de oppervlakte is welke je wilt besproeien.

Uiteraard kun je ook gewoon een tuinslang erop aansluiten.

Mvg

Beantwoorden

20 oktober 2018 om 08:12
dirkjumpertz Gebruiker

Ik heb wat weinig druk op mijn waterleiding om goed te sproeien in de tuin. Zeker achteraan de tuin is het wat problematisch. Kan ik een pomp zoals de GC-AW 6333 hiervoor gebruiken (door die gewoon aan te sluiten op de kraan) of heb ik eerder een klein drukverhogingsstationnetje nodig hiervoor?

Beantwoorden

20 oktober 2018 om 09:56

Hallo Dirkjumpertz,

Ik weet niet hoe groot de tuin is, maar als je deze pomp rechtstreeks aansluit op je waterkraan zul je je probleem niet oplossen. De pomp gaat water vragen maar blijkbaar is de toevoer al niet voldoende. Toevoer met een tuinslang naar deze pomp is ook te weinig.

Ik zou de voorkeur dan geven aan een hydrofoorpomp. Hier zit een voorvat van 20lt op waardoor je wat reserve hebt.

Aan de andere kant zul je moeten kijken hoeveel druk je daadwerkelijk op de kraan hebt zitten. Normaal gesproken is dat 2 tot 3 bar begane grond situatie. Gemiddelde tuinslang is 20 meter en daarvoor is het voldoende. Uit eigen ervaring weet ik dat met 40mtr tuinslang het ook nog wel gaat maar uiteraard de druk wat minder is.

Maar zoals gezegd, weet ik niet de oppervlakte van de tuin.

Mvg

Beantwoorden

21 oktober 2018 om 18:50
Phaeton1979 Gebruiker

Zit er bij deze tuinpomp ook een aanzuigslang bij de leveromvang of is dat afzonderlijk te bestellen?

Beantwoorden

21 oktober 2018 om 21:20
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Phaeton1979,

Zelf heb ik al veel verschillende pompen gehad en er zat eigenlijk nooit een aanzuigslang bij, dus ik vermoed dat dat bij deze er ook niet bij zit. Slangen zijn wel makkelijk te verkrijgen zowel online als bij een bouwmarkt in de buurt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.