26 september 2018 om 00:00
iBOOD

Autostoeltjes

Product expert aanwezig

Autostoeltjes
Kid on board!

Het allerdierbaarste is je (klein)kind. Dus als jij je kind meeneemt in de auto, dan zorg je ervoor dat het altijd veilig en comfortabel zit. Gebruiksgemak is daarbij ook van belang. Je wilt niet dat de veiligheid in gevaar komt door haastige spoed. Daarom kies je een autostoeltje/-zitje van een betrouwbaar merk als Carkids.

Al deze stoeltjes en zitjes zijn veilig, comfortabel, gebruiksvriendelijk en voorzien van de vereiste keurmerken. Let bij je keuze op dat je een zitje kiest die past bij het gewicht en de lengte van je kind.  

26 september 2018 om 09:29
Fidelis89 Gebruiker

Kan de isofix stoel ook wat gekanteld worden zodat het kind in een goede houding ligt als het in slaap valt?

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:41
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Fidelis89,

Dit heb ik zo niet kunnen achterhalen, maar deze vraag kan de product expert wel voor je beantwoorden.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:58
Official Product Expert CarKids-Expert Official Product Expert

beste Fidelis, de rugleuning kan versteld worden

Beantwoorden

26 september 2018 om 14:31
tufacs Gebruiker

Zijn er ook test resultaten bekend van deze stoeltjes?

Kan de Isofix stoel ook in de lighouding gezet worden? Het lijkt er niet op, maar wellicht zie ik iets over het hoofd

Beantwoorden

26 september 2018 om 15:27

Rugleuning kan versteld worden echter niet geheel plat.

Deze stoelen hebben nog geen testresultaten bij een consumenten test. Uiteraard hebben all stoelen wel de benodigde keuringen.

Beantwoorden

27 september 2018 om 08:10
rickvandermey Gebruiker

Kunnen de isofix stoelen direct op de bank geplaatst worden, of hebben ze een plateau nodig?

Beantwoorden

27 september 2018 om 08:34
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen rickvandermey,

In de beschrijving staat het volgende:

Deze autostoel is voorzien van ISOFIX en “top tether”-bevestigingssysteem. Hij is dus geschikt voor auto’s met ISOFIX-bevestigingspunten. Hiermee wordt de autostoel direct op het chassis van de auto bevestigd.

Hopelijk heb je dan genoeg informatie.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

27 september 2018 om 09:05

Dank Jelle, stoel staat gewoon op de zitting van de achterbank en wordt bevestigd aan de ISO fix haken die tussen rugleuning en zitting zitten. Dus de stoel staat níet op het chassis

Hoop dat Rick hiermee geholpen is

Beantwoorden

27 september 2018 om 09:41
wwbeelen Gebruiker

Begin vorige maand een carpoint/kids isofix autostoel besteld. Helaas bleek dat bij aflevering dat de driepuntssluiting defect was.

Voor reparatie verwees iBOOD naar de leverancier (ServiceBest), welke mij weer terugverwees naar iBOOD. Uiteindelijk via het reparatieformulier teruggestuurd naar iBOOD. Nu kreeg ik van de week een mail van iBOOD dat ik mijn geld minus initiele verzendkosten teruggestort zal krijgen ipv van de gevraagde reparatie/vervangend exemplaar. Initiele bestelling waren twee producten, maar heb daarvoor toch extra verzendkosten moeten betalen.

Ik zie dat deze isofix autostoel nu weer wordt aangeboden voor dezelfde prijs. Als ik hem alsnog wil moet ik dan weer verzendkosten betalen iBOOD?

Beantwoorden

27 september 2018 om 11:13
Moderator iBOOD Webcare Moderator

Beste wwbeelen, 

Zojuist heb je per email een antwoord van ons ontvangen op deze vraag. Als er nog iets onduidelijk is, kun je op dat bericht reageren. 

Een fijne dag toegewenst! 

Met vriendelijke groeten, 
iBOOD Webcare Team

Beantwoorden

27 september 2018 om 10:15
wimke_b Gebruiker

Hallo product expert,

Een vraag over de “Carkids Autostoel | ISOFIX | 9 – 36 kg”.

Ik neem aan dat het harnas en de driepuntsgordel eruit gehaald kunnen worden (wanneer het kind ouder wordt). Klopt dat?

En de stoel kan dus een beetje onderuit geschoven worden, zodat de kleine wat meer kan liggen?

Groet,
Wim

Beantwoorden

27 september 2018 om 13:11

hoi Wim, 2x ja

Beantwoorden

27 september 2018 om 10:46
TheKingNL-79 Gebruiker

Ik zou altijd een merk kiezen dat positief uit de test komt. Het keurmerk zegt helaas niet alles over de veiligheid in de praktijk. Zie tests van ANWB/TUV. Ook is het gebruik van een zitverhoger af te raden, helemaal voor de lengte/gewicht die er hier bij staan. Nieuwe zitverhogers voor deze lengte/gewicht mogen ook niet meer geproduceerd worden. Voor een paar tientjes meer heb je een stoel die getest is, en daar goed uit komt. Dat is bij deze stoelen maar de vraag aangezien ze nog niet getest zijn.

Beantwoorden

27 september 2018 om 11:02
ron.brouwers@outloo.com Gebruiker

Kan de stoel ook in een auto geplaatst worden die geen isofix systeem heeft?

Dus als je de stoel wil wisselen tussen twee auto’s, waarvan er een geen isofix syteem heeft.

Beantwoorden

27 september 2018 om 12:14

Beste ron.brouwers.

Deze isofix stoeltjes hebben ook een zogenaamd Top-Tehter waardoor ze dus ook gewoon in een normale auto kunnen zonder isofix aansluiting.

Voor meer informatie: https://www.anwb.nl/auto/tests/autostoeltjes/vijf-vragen-over-isofix

Groet,

Jelle

Beantwoorden

28 september 2018 om 06:11
MartVerh Gebruiker

Beste Jelle,

Misschien even nakijken of je gegeven antwoord klopt. Verwacht niet dat dit een ‘i-Size’ stoeltje is als het nergens in de tekst staat. De top tether is voor extra veiligheid om de stoel ook aan de bovenkant te bevestigen.

Maar let op: er zijn ook zitjes die alleen met Isofix bevestigd kunnen worden. Dit geldt, met een enkele uitzondering, voor ‘i-Size’ goedgekeurde zitjes. Babystoeltjes die je op een i-Sizebasis klikt, kun je vaak ook zonder basis met de autogordel bevestigen. Daarnaast zijn er ook enkele zitjes met een ECE-R44 goedkeuring die niet met de gordel bevestigd kunnen worden, zoals de Chicco Oasys 1 Isofix en de Römer Trifix.

Beantwoorden

28 september 2018 om 07:42

Dank voor de aanvulling/correctie MartVerh

Beantwoorden

27 september 2018 om 11:25
Yepyepyep Gebruiker

Het keurmerk van de Economische Commissie Europa (ECE-keurmerk) heeft een oranje kleur en draagt op dit moment het nummer R44-03 en R44-04.  Is dat bij deze stoeltjes ook het geval ? (R44-01 en R44-02 zijn niet meer toegelaten).

Beantwoorden

27 september 2018 om 12:16

Deze stoelen hebben allemaal het R44-04 keurmerk Yepyepyep.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

27 september 2018 om 21:44
IJdens Gebruiker

Goedenavond, staat dat je er max 4 mag bestellen p.s ik had aangeven drie te willen ivm voor opa en oma’s en onszelf maar kan er maar 2 bestellen!! Hoe kan dit?

Beantwoorden

27 september 2018 om 22:47
Moderator Paul Moderator

Van alle deals zijn nog steeds maximaal 4 stuks te bestellen. Had je al 2 stuks in de winkelmand waardoor je nog maar 2 kon toevoegen?
Het handigst is het om de winkelmand helemaal leeg te maken en opnieuw 3 stuks van de gewenste deal te selecteren.

Beantwoorden

28 september 2018 om 10:13
IJdens Gebruiker

Ik wil dan nog graag 1 bij bestellen. Maar moet ik dan opnieuw nu verzendkosten betalen?

Beantwoorden

28 september 2018 om 19:25

Als de bestelling nog niet verstuurd is, kan je die kosteloos annuleren en er dan 2 in je winkelmandje stoppen.

Als hij al klaar staat of al verstuurd is dan moet je inderdaad voor een 2e keer verzendkosten betalen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

28 september 2018 om 12:02
Rob-d Gebruiker

Als ik de autostoel 9 – 36 kg wil bevestigen in de auto met de gordel is dit dan een eenmalige handeling of moet ik steeds de autogordel opnieuw bevestigen ?

Beantwoorden

28 september 2018 om 17:48

dit is een eenmalige handeling

Beantwoorden

28 september 2018 om 19:05
IJdens Gebruiker

Heb er gisteren al twee gekocht als ik vandaag nog 1 koop krijg ik dan mijn verzend geld van de tweede terug?

Beantwoorden

28 september 2018 om 20:11

Als de bestelling van de 2 al verstuurd is of al aan de bezorger is afgegeven gaat het lastig worden. Als dat nog niet gebeurt is kun je de bestelling kosteloos annuleren en kun je ze opnieuw bestellen.

Het geld krijg je dan vanzelf terug gestort op je rekening.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.