9 augustus 2018 om 00:00
iBOOD

Toolland Brievenbussen

Product expert aanwezig

Toolland Brievenbussen
Keep us posted

Wie schrijft die blijft en daarom heb je ook een brievenbus nodig. In deze Flash sale vind je verschillende brievenbussen van mooie kwaliteit. De brievenbussen van Toolland zijn gemaakt van staal en zijn corrosiebestendig.

9 augustus 2018 om 10:46
ludoagten Gebruiker

In België moeten de gebruikte brievenbussen wettelijk voldoen aan postvoorschriften. De postbode-uitreikdiensten worden opgemaakt alsof iedere Belgische bus daadwerkelijk voldoet aan deze voorschriften. Iedereen mag en kan zogezegde “brievenbussen” maken en verkopen zonder te moeten voldoen aan deze voorschriften. Het gevolg; geen 5% van de gebruikte brievenbussen voldoet er aan - dus alle postuitreikers worden in ‘t zak gezet. Ook deze hele rits bussen wordt in België verkocht zonder te voldoen aan de Belgische postvoorschriften. Bedankt iBood namens alle Belgische postuitreikers om het ons nog wat meer te verzieken.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 09:56
Official Product Expert Toolland Expert Official Product Expert

Beste ludoagten,

Geen idee hoe u aan deze informatie komt maar de brievenbussen van Toolland voldoen volledig aan de Belgische  BIPT richtlijnen alsmede de richtlijnen van de Nederlandse PTT !

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 10:04
RoelofJor Gebruiker

Goedemiddag ik ben het met de Belgische postuitrijker eens.

Heb zelf de Ibiza besteld en gemonteerd maar sinds die tijd geen Brievenbuspakket meer ontvangen, blijkt dat die er gewoon niet inpassen, zelf ook getest en lukt gewoon niet zonder het pakket te beschadigen.

Na het weer ophangen van de oude brievenbus kreeg ik nog een bedankje van de folderbezorger, ook die kreeg de folders er maar met de grootst mogelijke moeite in en was blij dat de oude er weer hing.

Kan ik de brievenbus nog retour sturen ondanks dat deze gemonteerd geweest is?

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 11:12
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi RoelofJor,

Om even terug te komen op je laatste vraag:
De brievenbus mag binnen 14 dagen na ontvangst retour worden gestuurd als hij niet in gebruik genomen is.

Ik zie dat jouw bestelling al langer geleden ontvangen is, dus retour sturen is helaas niet mogelijk.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 13:46
RoelofJor Gebruiker

Ik heb het even nagekeken in de folder van post.nl (huidige PTT sinds jaar en dag) waaraan moet uw brievenbus voldoen ; bewaarruimte: de brievenbus mag niet te snel vol raken. Daarom moet de ruimte achter de inwerpopening minimaal 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog zijn.

Daaraan voldoet de Ibiza dus niet en ook de inwerpopening voldoet niet minimaal 26,5 cm lang en 3,2 cm hoog.

Dus alleen op basis van deze info moet de brievenbus retour genomen worden omdat hij niet voldoet aan de eisen voor een brievenbus

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 23:28
P-cool Gebruiker

Als je de brievenbus in gebruik neemt en monteert, ga je akkoord met de aankoop. Je had de afmetingen ook kunnen controleren voordat je dat ding op ging hangen. Ik ben het overigens met je eens dat het vreemd is dat de maten niet voldoen aan de wensen of voorwaarden van de postdiensten.

Het is wel opmerkelijk dat je eerst vraagt of de brievenbus terug mag en nadat je een negatief antwoord hebt gekregen ga je ineens eisen dat het teruggenomen moet worden. Beetje tegenstrijdig. Of een dappere poging om toch terug te mogen sturen.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 00:11
burgkop Gebruiker

Totaal niet mee eens.

Als ik zo’n ding koop van IBOOD, ga ik ervanuit dat de afmetingen gelden volgens de Nederlandse post. Ik ga ervan uit dat die goed zijn. Wanneer ik geen behoefte heb om hem gelijk op te hangen, of net met vakantie ga, zou ik ook balen als een stekker als later blijkt dat de afmetingen NIET conform de hier geldende voorschriften zijn. Hij zou dan gratis retour moet en kunnen, ook zonder verzendkosten.

Behalve als duidelijk in de advertentie staat : Let op: voldoet niet aan de voorschriften van de Nederlandse of Belgische Posterijen.

Als IBOOD dit niet terug neemt zou ik het niet accepteren.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 17:46
ludoagten Gebruiker

Ik kom aan mijn (Belgische) informatie als Belgische postuitreiker door inzage van de Belgische Postwet. Die wet is eenvoudig terug te vinden op het internet, zelfs met alle aanpassingen door de jaren heen. En de BIPT richtlijnen vermelden ook één van de wetregels als; de OPENING van de brievenbus MOET VRIJ ZIJN voor de besteller. Geen enkele van de in deze aanbieding getoonde brievenbussen voldoet aan deze regel.

Let wel; niemand kan verbieden dat niet-wetconforme brievenbussen gemaakt en verkocht worden, en daardoor voldoet dus nog geen 5% van de in gebruik zijnde Belgische brievenbussen aan deze GEBRUIKSwet. En de leiding van BPost heeft geen interesse in het dagelijkse leed van hun werknemers, zoals zoveel (beursgenoteerde) bedrijven.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.