24 april 2018 om 00:00
iBOOD

FERM Schaven en Frezen

Product expert aanwezig

FERM Schaven en Frezen
Aan de bak!

Als je nog projecten op de plank hebt liggen waarin er geschaafd of gefreesd moet worden, begin niet voordat je deze Flash Sale hebt bekeken. We bieden in deze sale tal van schaven en frezen aan die je meer dan van pas zullen komen. Scoor nu het juiste apparaat en accessoires, en hup! Aan de slag! Het is nooit te laat!

De FERM-Expert is dagelijks aanwezig van 8.30 tot 17.00.

24 april 2018 om 07:05
dickertjedap55 Gebruiker

Past een ander merk bovenfrees op/onder deze tafel?

Beantwoorden

24 april 2018 om 08:01
Moderator Lex Moderator

Beste dickertjedap55,

Ik lees op verschillende websites dat de tafel geschikt is voor de meeste bovenfrezen met een voetplaat tot 162 mm.

Dit zal de expert denk ik straks kunnen bevestigen als hij er is.

Gr, Lex

Beantwoorden

24 april 2018 om 08:44
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Goedemorgen dickertjedap55,

Het antwoord van Lex klopt helemaal, de FERM PRA1011 bovenfreestafel past op de meeste merken bovenfrezen.
Meet voor aankoop of de voetplaat van uw bovenfrees 162mm is. 
In dat geval is deze bovenfreestafel een ideale aanvulling tijdens freeswerkzaamheden.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

24 april 2018 om 09:39
C.v.Steenderen Gebruiker

Hoi De bovenfrees is die in de aan stand to locken?

Dus blijf hij draaien als je de knop los laat?

Beantwoorden

24 april 2018 om 11:26

Goedemorgen C.v.Steenderen,

De schakelaar is i.v.m. veiligheidsoverwegingen niet te locken.
Wanneer u de PRM1015 bovenfrees gebruikt moet de schakelaar ingedrukt blijven.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

24 april 2018 om 22:59
alexanderpas Gebruiker

Misschien een rare vraag, maar hoe doe je dat dan als die onder de bovenfreestafel hangt? Ik heb leniger dagen meegemaakt.. ;-)

Beantwoorden

25 april 2018 om 19:13
alexanderpas Gebruiker

Nou ja geen reactie. Beetje jammer.

Kortom: jullie raden een machine aan bij de tafel, maar die machine beschikt niet over een on lock. Dan is het dus gewoon niet werkbaar onder een freestafel.

Professionele merken bieden die optie wel, maar die zijn volgens Ferm dus allemaal onveilig bezig. Nee, dan heb je gewoon geen vertrouwen in je eigen shit blijkbaar. Heb je ooit zelf langere tijd met een bovenfrees gewerkt, waarbij je de knop ingedrukt moet houden en waarbij je je graag wil focussen op je werk? Het zal aan mij liggen: Maar niet te doen. En dus al helemaal niet onder een freestafel. Dus raad mensen dat dan ook niet aan!

Na 2 dagen 3 items in mijn mandje, pleur ik ze er nu uit.

#fail

Beantwoorden

25 april 2018 om 19:16
alexanderpas Gebruiker

En dan hierboven een afbeelding plaatsen van een freestafel met een freesmachine waar iemand met 2 handen op zijn werkstuk aan het frezen is… een situatie die je dus niet voor elkaar krijgt met de hier aangeboden producten…

Beantwoorden

25 april 2018 om 21:45
mishendr Gebruiker

Wat je natuurlijk zelf ook even had kunnen doen, is de handleiding opzoeken van de bovenfrees. Hier staat duidelijk in dat de knop vast te zetten is. Zoals je ook verwacht. Ik denk jouw vraag niet goed begrepen is, met als resultaat een verkeerd antwoord.

Beantwoorden

26 april 2018 om 01:53
alexanderpas Gebruiker

Het was de vraag van iemand anders, maar op basis van het antwoord heb ik mijn bestelling niet doorgezet. Ik vind het idd ongelooflijk logisch dat die functie op een frees zit. Zo logisch dat ik er niet eens aan gedacht heb te kijken óf het er op zit. Vandaar ook mijn luchtige eerste opmerking. Ik kon eigenlijk niet geloven dat het er niet op zit.

Maar ja, als de expert hier vermeld dat het er niet op zit, dan ga ik niet daarvoor de handleiding bekijken of hij of zij gelijk heeft. Hoe komt de  ‘expert’ anders aan de vermelding: ‘Wanneer u de PRM1015 bovenfrees gebruikt moet de schakelaar ingedrukt blijven’? Ik heb wel gedacht: met auto lock blijft die knop toch ook ingedrukt?

Nou ja, kan me zo voorstellen dat hierdoor meerdere mensen niet besteld hebben. Terecht. Als expert moet je hier je werk serieus nemen en bovendien op iedereen reageren.

Er staan hier maar 17 reacties, inclusief de mijne inmiddels, en slechts 1 van de expert van vandaag ná mijn reactie, dus niet reageren van een expert vind ik sowieso onbeschoft. En moderatoren verlaten een forum ook standaard na 1 dag. Hele forums van iBood staan vol met onbeantwoorde vragen omdat gewoon niemand er meer naar omkijkt vanaf de 2e dag. Tenzij je een prijs vermeld, dan zijn ze er als als de kippen bij. Nou vooruit € 1 euro. Gewoon omdat het kan.

Beantwoorden

26 april 2018 om 09:39
Twentegirl Gebruiker

Hi Alexander. Ik heb deze set zelf ook maar helaas veel duurder gekocht. Ik kwam er ook achter toen ik hem kreeg dat de lock on functie er niet meer op zit. Maar heb de simpel opgelost door de knop vast te zetten met een tiewrapje. ???? Verder is het een goeie machine.

Beantwoorden

26 april 2018 om 10:53

Goedemorgen alexanderpas,

Bedankt voor uw bericht en excuus dat we niet eerder hebben gereageerd. We begrijpen uw vraag maar vanwege regelgeving waar we ons aan moeten houden hebben wij de keuze gemaakt (voor de veiligheid van de klant) om er geen lock-on switch meer op te zetten.

Wat betreft de opmerking van Twentegirl, dit is een oplossing dat we volgens de regelgeving niet mogen adviseren. Het is wel een manier die we vaker in de praktijk terugzien.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

26 april 2018 om 11:23

Hallo mishendr,

Bedankt voor uw reactie! In de handleiding kunt u inderdaad bij punt 4 lezen hoe de PRM1015 exact werkt. Schakel de freesmachine in door de ontgrendelingsknop in te drukken en vervolgens de aan/uit-schakelaar. Om de machine uit te schakelen, laat u de aan/uit schakelaar los.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

24 april 2018 om 13:08
CaptainYossarian Gebruiker

Hoe zit het met de precisie van de FERM BJM1009 lamellendeuvelfrees?
Ik lees op verscheidene reviewsites dat de verticale precisie van de gefreesde sleuf kan tegenvallen, waardoor de biscuit los zit.

Beantwoorden

24 april 2018 om 14:12

Beste CaptainYossarian,

Het is wat lastiger om deze vraag goed te beantwoorden omdat reviews alles te maken hebben met het verwachtingspatroon van de schrijver. Van een lamellendeuvelfrees die rond de 70 tot 80 euro kost (tijdens deze actie €45), kunt u geen machine verwachten die geschikt is voor professionele toepassingen (met bijbehorende precisie). Wel een machine die prima geschikt is voor de hobbyist en klusser.

Wij zien zelf een positiever beeld in de markt omdat er gemiddeld genomen juist veel goede reviews over de FERM BJM1009 terug te vinden zijn. Dit geeft aan dat de prijs/kwaliteitsverhouding goed is. Daarom hebben wij er alle vertrouwen in dat klanten tevreden zullen zijn met zijn of haar aankoop. Mocht dit niet het geval zijn heeft u altijd een bedenktijd van 14 dagen om de koop ongedaan te maken.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

24 april 2018 om 14:16
elinomes Gebruiker

Wat is het verschil precies tussen de PPM1015P en de PPM1010?

Beantwoorden

24 april 2018 om 15:43

Beste elinomes,

Het grootste verschil is dat de PPM1015P valt onder het ”professional” assortiment van FERM en de PPM1010 onder ”DIY”.
Dit houdt in dat de PPM1015P betere componenten heeft dan de PPM1010. Denk bijvoorbeeld aan een andere motor, aandrijfriem, messen, koolborstels en lagers. De PPM1015P is daarmee duurzamer en degelijker, over het algemeen heeft deze machine ook een langere levensduur. Samengevat is de PPM1010 geschikt voor de doe-het-zelver thuis en de PPM1015P voor dagelijks, intensief, professioneel gebruik.

Daarnaast is er nog een verschil in bijgeleverde accessoires. Bij de PPM1010 krijgt u een stofzak meegeleverd en bij de PPM1015P niet.
Bij de PPM1015P wordt daarentegen wel een slijpblok, afstelblok en extra aandrijfriem meegeleverd en dat heeft de PPM1010 niet.

Hopelijk helpt dit antwoord bij het maken van een goede keuze!
Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

24 april 2018 om 19:07
thommypan Gebruiker

Die schaafbeitels, passen die op de Ferm PPM1015P?

Ik heb dit toestel besteld, maar moet ik dan ook nog verzending betalen indien ik de optionele schaafbeitels mee bestel?

Beantwoorden

24 april 2018 om 21:39
Moderator Paul Moderator

De schaafbeitels lijken ook te passen op de PPM1015P maar dat zal de Product Expert beter kunnen beantwoorden.

Als je een nieuwe bestelling plaatst voor alle artikelen tezamen en je daarna de vorige bestelling annuleert, betaal je maar eenmaal verzendkosten over de gehele aankoop.

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:31
Delphine9 Gebruiker

In de omschrijving:
“De FERM PPA1003 is een beitelset welke geschikt is voor alle FERM schaafmachines en andere merken schaafmachines”

In de specificaties:
“Alleen geschikt voor de PPM1010″

Ik zit met de zelfde vraag…

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:41

Goedemorgen thommypan,

Bedankt voor uw aankoop! Het is goed dat u deze vraag hier plaatst want de FERM PPA1003 Schaafbeitels passen NIET op de PPM1015P.
Deze beitels zijn alleen geschikt voor de PPM1010 Schaafmachine (zie specificaties).
We zullen de tekst laten aanpassen bij deze flash sale.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.