6 februari 2018 om 00:01
iBOOD

FERM Haakse Slijpers

Product expert aanwezig

FERM Haakse Slijpers
Het echte werk!

Met een haakse slijpers van FERM doorklief je metaal, steen, beton en tegels. Ook andere slijpklussen of afbraam- en ontroestklussen zijn natuurlijk geen probleem voor deze rammers. Met een afbraamschijf schuur je bramen weg en in combinatie met andere accessoires zijn schuur-, polijst- en reinigingsklussen een fluitje van een cent.

Twijfel je over welke haakse slijper van FERM het beste bij jou past? Bekijk hier het Haakse slijper overzicht met de belangrijkste specificaties op rij.

6 februari 2018 om 09:08
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Haakse slijpers zijn voor vele toepassingen te gebruiken.
Voor welke slijpwerkzaamheden gebruik jij een haakse slijper?

Beantwoorden

6 februari 2018 om 09:47
Susantigoon Gebruiker

Overal waarvoor ze gemaakt zijn…noem ‘t maar (zelfs de cake van m’n vriendin).

M’n 40+ jaar oude 230mm “Wolf” flex en ik zijn practisch onafscheidelijk en oude schijfjes stook ik op met een Makita 125mm/18V.

Beantwoorden

6 februari 2018 om 10:17

Hallo Susantigoon!
Een cake zal ongetwijfeld doormidden gaan maar is een 230mm slijper niet wat aan de grote kant daarvoor? ;-)

Zo te lezen gebruik je deze gereedschappen intensief.
Is een professionele FERM AGM1067P van 115mm niet iets voor jou?

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:45
Susantigoon Gebruiker

Dank je FERM-Exp,

maar ik heb nog nooit een slijpklus (of cake) niet kunnen klaren en ik kan met de huidige configuratie, mits oordeelkundig gebruikt, nog jaren toe…

Beantwoorden

6 februari 2018 om 10:39
kummel Gebruiker

Zijn de diamant-schijfjes alleen te gebruiken voor tegels en marmer? Of ook voor metaal?

Beantwoorden

6 februari 2018 om 11:23

Goedemorgen kummel,

De FERM Diamantschijven uit de flashsale zijn niet geschikt voor metaal.
Voor metaal bestaan er speciale doorslijp- of afbraamschijven.
Deze verkoopt FERM niet, maar ze zijn bij vrijwel alle doe-het-zelf zaken verkrijgbaar.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

6 februari 2018 om 13:11
woetsie Gebruiker

Met een haakse slijper is overal voor toepasbaar zelfs bij de kapper

Edited by: Bas iBOOD
Fixed video

Beantwoorden

6 februari 2018 om 17:29

Hallo Woetsie,
Leuke suggestie maar toch adviseren we om dit idee niet thuis te gaan uitproberen ;-)

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:04
jackveld Gebruiker

Wordt de AGM1095P geleverd in een koffer ?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:32

Hallo jackveld,

De AGM1095P wordt geleverd inclusief zijhandgreep, spansleutel en een handleiding.
Een opbergkoffer is niet inbegrepen.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 februari 2018 om 13:05
jsschalker Gebruiker

- Kan ik met Haakse Slijper AGM1095P en Diamantschijf AGA1019 125 mm (open) een betonsteen/klinker van 15×15cm 6 cm dik doorslijpen? Vanwege 6cm dik aan beide kanten 3 cm inslijpen.
- En als dat lukt gaat dat dan makkelijk? Hoelang duurt het ongeveer voordat de steen “door” is?
- Kan ik hiervoor ook  FERM Diamantschijf AGA1021 125 mm (gesloten) gebruiken?
- Is één diamantschijf voldoende om bijvoorbeeld 40 tot 50 stenen (formaat 15×15x6) door te slijpen?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 17:15

Hallo jsschalker,
Bedankt voor je reactie! Hopelijk volstaan onderstaande antwoorden bij het maken van een juiste keuze.

Vraag 1:
Dat kan wanneer je de klinker/steen aan beide kanten inslijpt. Het is niet mogelijk om 6cm dikke klinker/steen in één keer door te slijpen met een 125mm haaks slijper. Het is wel mogelijk met een 230mm haakse slijper de klinker/ steen in één keer door te slijpen.

Vraag 2:
Wij kunnen niet zeggen hoelang het duurt voordat een steen doorgeslepen is. Het is van meerdere factoren afhankelijk waaronder de hardheid van het materiaal, het toerental van de haakse slijper, de dikte etc.

Vraag 3:
Ons advies is om de FERM AGA1019 (open model) te gebruiken voor een betonsteen/klinker.

Vraag 4:
Hoeveel stenen hiermee kunnen worden door geslepen is lastig in te schatten. Het is van meerdere factoren afhankelijk waaronder de hardheid van het materiaal, het toerental van de haakse slijper, hoeveel stenen je achter elkaar aan slijpt etc.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

7 februari 2018 om 17:56
jsschalker Gebruiker

Dank voor uw antwoorden.

Beantwoorden

8 februari 2018 om 00:42
Susantigoon Gebruiker

Tenzij de zijden strak als in een legpuzzel aaneen moeten liggen, volstaat het bij betontegels om de tegel op een los zandbed te leggen, éénzijdig een groef van ca 5 mm diep te slijpen en een ferme tik met een vuistje doet de rest.

Wil je nog precieser dan 2-zijdig een groef zetten en klaar. Past als Jantje in Marietje…

Beantwoorden

8 februari 2018 om 07:42
Batibiels Gebruiker

Goedemorgen,

Ook ik ben op zoek naar een haakse slijper voor o.a. steen tbv straten. Nou zie ik type agm1098p staan die het grootse blad aan kan maar welke slijp schijven heb ik nodig of worden deze niet aangeboden op iBood? Graag wil ik er 1 voor steen en 1 voor metaal

Alvast bedankt Niels

Beantwoorden

8 februari 2018 om 11:05

Goedemorgen Niels,

Helaas worden er geen 230mm slijpschijven op Ibood aangeboden, maar deze grote 230mm slijpschijven zijn bij veel webshops, bouwmarkten en ijzerhandels te verkrijgen. Let bij de aanschaf van de schijven op de grootte van de schijf, de toepassing waarvoor ze geschikt zijn en dat de schijven geschikt zijn voor het toerental van de haakse slijper.

Laat je goed informeren voor welk materiaal de slijpschijven geschikt zijn!

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

8 februari 2018 om 11:05
Susantigoon Gebruiker

Ik ben inmiddels (na 40 jaar…) door m’n voorraad (Spaanse) allesvreters heen, niet meer te vinden, maar ok.

Tegenwoordig heb ik erg goede ervaringen op beton etc. met de 230mm diamantschijf van Metabo, maar ook met Bosch kom je goed ut, ook voor metalen.

Mijd i.e.g. en ten allentijde goedkoop spul, dat blijkt (op termijn zeker) vrijwel altijd duurkoop.

Beantwoorden

8 februari 2018 om 17:01
Batibiels Gebruiker

Oké bedankt voor jullie info. Ik heb hem inmiddels besteld.

Gr Niels

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.