5 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Wolfgang Werktools

Wolfgang Werktools
Fix het allemaal in 2018!

“In 2018 verwijder ik eindelijk die vieze vloerbedekking in de keuken” of “In 2018 hang ik eindelijk dat kadertje aan de muur”. Het zijn van die klusjes die je snel op de lange baan schuift en we snappen heus wel waarom. Tot nu toe had je natuurlijk de juiste tools niet in huis die deze klusjes best wel aangenaam maken. Daar komt gelukkig verandering in met deze must-have tools van Wolfgang!

5 februari 2018 om 05:38
llman Gebruiker

De boren : hout, metaal en steen ?

Beantwoorden

5 februari 2018 om 07:30
PeterVanSteen Gebruiker

In eerste instantie metaal, maar hout, kunststof en dergelijke zijn ook mogelijk.  Helemaal niet geschikt voor steen, beton en gipsplaten, tenzij je ze na gebruik meteen zou weggooien.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 07:29
commando1960 Gebruiker

Ik heb onlangs de boren gekocht. Kwaliteit is echt meer dan slecht. Ik zou het dan ook niemand aanraden. Weggegooid geld. Een vriend van mij heeft de gereedsschapkoffer. Ook hier bleek de kwaliteit meer dan slecht. Beter iets meer uitgeven voor degelijker materiaal.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 08:08
Timmy_dV Gebruiker

Maak niet de fout door deze set te kopen indien je van plan bent meer dan 3 schroeven per jaar in of uit te gaan draaien. Dit is natuurlijk cynisch, maar wat ik bedoel is dat deze set geen kwaliteit kan bieden voor zowel de geadverteerde prijs als ook de adviesprijs (die de kwaliteit eigenlijk al verraadt. Een fatsoenlijke tang koop je voor rond de 15/20 euro. Het feit dat je hier een hele set tangen+bitjes voor kan kopen voor datzelfde bedrag zegt dus genoeg. Mijn advies; laat dit echt voorbij gaan.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 09:51
hgm.schmitz Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.
Dit is een ander merk en de specificaties zijn niet te vergelijken, omdat deze niet vermeld zijn.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 10:13
hgm.schmitz Gebruiker

*snap*

…en trouwens de beschrijving van deze specificaties is verschrikkelijk, vertaald uit het chinees door een vertaalmachine?

Let mij maar eens uit wat een ‘koppel van 21+1 is, koppel (torque) druk je uit in Nm en wel voor een kleine en grote versnelling…

Een ‘torsie afstelling’ van 400 /1350 rotaties? Ik denk dat gewoon maximaal 400 toeren/rpm of 1350 toeren/rpm betekend…

En een 20v accu met een output van 18v…

Edited by: Bas iBOOD
Zoals aangegeven mogen prijsvergelijkingen enkel met een directe link naar een identiek product. Voor vragen/opmerkingen m.b.t. onze moderatie kun je ons bereiken via community@ibood.com
Je melding m.b.t. de beschrijving ga ik doorzetten.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 10:52
RoyD Gebruiker

iBood bewijst met deze producten de klant geen dienst en je zou het zelfs een beetje als misleiding kunnen zien: Wolfgang werktools Germany impliceert Duitse kwaliteit. Er staat zelfs Profi-Werkzeuge op. Het betreft hier echter geen Duits kwaliteitsproduct maar Chinese producten met een stickertje. Een deel van de aangeboden producten zijn zelfs voor Chinese maatstaven kwalitatief maar matig.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 11:01
brilstand Gebruiker

Geen idee of het kwaliteitsspul is. Maar ik vind het Ibood hier netjes nergens meldt dat het professioneel topspul is en ook niet dat het in Duitsland gemaakt is ofzo. De naam/logo van de fabrikant kunnen zij natuurlijk niet veranderen.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 12:03
coppoolsel Gebruiker

Euuh. Lees de eerste (dikgedrukte) alinea onder omschrijving van elk product maar eens:

Geen enkel huishouden dat zonder de werktools van Wolfgang kan. Bestel vandaag nog deze MultiTool en ontdek het gemak van Duitse kwaliteit in huis!

Beantwoorden

5 februari 2018 om 14:28
chrisborst Gebruiker

Helemaal mee-eens! Kijk maar eens op de bekende Chinese veilingsites en je kan dit soort sets voor heel erg weinig kopen. Er staat erbij dat je voor een x-bedrag je eigen logo erop kan krijgen. 
Dit zijn de zogenaamde white-label merken. Veel Chinese bedrijven maken enkel het product en laten heel de marketing van producten incl merknaam over aan de groothandel/importeur/etc.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 23:17
Moderator Paul Moderator

Met de Chinese verwijzing gaan jullie er aan voorbij dat voor Europese bedrijven zoals Wolfgang de Europese kwaliteitsregels gelden. Dat kan niet altijd gezegd worden over producten die rechtstreeks uit Azië worden besteld. Je kunt de kwaliteit daarom niet gelijkstellen.

Beantwoorden

6 februari 2018 om 13:17
mboterma Gebruiker

De setjes zijn leuk voor in je (roei)boot of camping. Verwacht er niet te veel van. Het enige Duits aan dit product is de naam.

De merknaam was in handen van een nederlans bedrijf (17-12-2014), maar is ondertussen ook weer ingetrokken (02-03-2015). http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/wolfgang+fischer+germany+profi+-+werkzeuge/013582085. Het leuke hieraan is dat de site zelfs aangeeft dat het een figuratief merk is.  En ja gewoon goedkoop spul uit china, maar daar is de prijs dan ook.

Maar zeggen dat Wolfgang een europees bedrijf is, Mischien komen de stickers uit Duitland?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 15:44
AfroBob Gebruiker

De Europese “kwaliteitsregels” (zoals jij ze noemt) voegt voor veel van de setjes die hier aangeboden worden niets toe, aangezien deze algemene producteisen (waaronder de CE-richtlijnen) opgesteld zijn voor veiligheid en niet voor kwaliteit. Waaraan deze setjes simpelweg aan voldoen ongeacht of je ze rechtstreeks uit China besteld of via een Europees distributiekanaal. (Op het feit na dat het officiële CE logo meestal nog niet aangebracht is. Er staat vaak wel een erg er op lijkend “Chinese export” CE-markering op.)

De kwaliteit is gewoon vergelijkbaar met die rechtstreeks uit China geleverd word. Je zal het waarschijnlijk allen iets eerder in huis hebben via Ibood, echter vallen levertijden vanuit China er mee tegenwoordig.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 15:47
AfroBob Gebruiker

De CE-markering is trouwens wel verplicht als de tools op een werkplaats in Europa gebruikt worden. Echter verwacht ik dat je in zulke gevallen toch wel gereedschap van een hoger kwaliteit wilt.

Beantwoorden

5 februari 2018 om 15:44
jordyquerner Gebruiker

en ontdek het gemak van Duitse kwaliteit in huis!

Dit kan echt voor geen meter en is hoogst misleidend. Zoals mensen hiervoor al zeggen, dit gereedschap is gemaakt in china en de kwaliteit is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Het valt mij tegen dat iBood dit soort misleidende advertenties plaatst en een rectificatie is op zijn plaats!

Beantwoorden

5 februari 2018 om 18:26
chrisborst Gebruiker

Helemaal mee eens.

Hopelijk gaat Ibood hiermee iets doen. In de loop van de jaren heb ik menig product hier gekocht en dat waren allemaal A-merk producten voor een erg leuke prijs. Dit soort troep verkopen is alleen maar schadelijk voor het imago van Ibood. 
Ik kom elke dag met plezier op Ibood om te kijken of ze nog mooie producten in de aanbieding hebben. En dit soort producten horen daar echt niet tussen thuis.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 10:39
eldeejee Gebruiker

Vergeet niet dat iBood ooit 1 aanbieding per dag had. Die aanbieding was goed, net als de informatie. Nu is er een enorme druk om vele aanbiedingen live te hebben. Daarvoor moeten genoeg deals gesloten worden. In hoeverre zijn de iBood aanbieders in staat om genoeg aan te bieden? In hoeverre is de omzet van een deal onderhand groot genoeg om even een merk op te richten voor een productlijn?

Beantwoorden

5 februari 2018 om 22:50
hgm.schmitz Gebruiker

Dat valt ook wel mee; ik heb als bij wijze van protest vandaag deze machine gekocht bij de Action (ja het is exact dezelfde, zelfs de kromme omschrijving van van koppel 21+1 staat er op…)

Maar goed, ik heb hem dus, en hij doet het best aardig, qua vorm afmeting en gewicht komt hij aardig overeen met Bosch GSR en GSB 18 Li-2 (ja ik kan ze naast elkaar vergelijken). Tuurlijk, voor 15% van de prijs verwacht ik niet hetzelfde na jaren lange dienst, maar het spul is krachtig genoeg om een 4×40 torx een verse eik in te draaien tot ongeveer 1 cm onder de schors zonder te kreunen, en de behuizing voelt degelijk aan. Het motortje glimt, en dat is geen goed teken…verchroomd in beste geval of gewoon van blik en zeker geen rvs/nikkel zoals de bosch motors. Maar ja kijk bij dus vooral eens bij de vrienden van de A-c-t-i-o-n, scheelt een hoop en dan is het een stuk aantrekkelijker.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:08
manke_nl Gebruiker

Dat setje van 5,95 is geen aanrader

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:51
wvanbree Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een rechtstreekse link naar een identiek product

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.