26 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Alecto

Product expert aanwezig

Alecto
Een musthave voor in huis

Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat geldt zeker voor brand. Kortsluiting, een pannetje op het vuur, een tosti-apparaat of een paar brandende kaarsen op tafel, het zijn allemaal risico’s en voor je het weet verspreidt het vuur of gas zich razendsnel. Alecto heeft slimme producten die een ramp voorkomt.

De Product Expert is aanwezig op vrijdag gedurende de dag. Vragen die na het weekend nog open staan, zullen op maandag door de Expert worden beantwoord. 

26 januari 2018 om 00:16
steelcam Gebruiker

De G-10 gasmeter is niet echt een mega deal.

Scheelt maar 1 euro en 9 cent met de praxis.

https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/veiligheid/brandbeveiliging/alecto-gasmelder-ga-10-12v/5609023

Beantwoorden

26 januari 2018 om 06:56
berkvensfrank Gebruiker

Wat is de voedingsbron van deze melders? Batterij of 230V of nog mooier een 230V met 9v backup?

mvg

Frank Berkvens

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:04
Official Product Expert Alecto-Expert Official Product Expert

Hallo Frank,

de GA-10 kan enkele dagen op de 9 Volt batterij werken, bijvoorbeeld op de camping, in huis adviseren wij wel de adapter aan te sluiten en de batterij als backup te gebruiken, aangezien de GA-10 constant stroom nodig heeft om de gasmeter goed te laten werken.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:56
berkvensfrank Gebruiker

is dit een net adapter die in het stopcontact verdwijnt of hoe dien je deze aan te sluiten?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 15:49

Hallo,

het is een adapter die in een stopcontact ingestoken dient te worden, aan de andere kant van de kabel zit een ronde plug die in de gasmelder gestoken wordt.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 08:34
mxmike Gebruiker

Zijn 2 sets SA-43 ook met elkaar te koppelen zodat je 6 melders aan elkaar gekoppeld hebt of kan je alleen uitbreiden met een SA-41?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:12

Hallo Mike,

je kan de SA-43 set uitbreiden met 1 extra rook/hitte melder (SA-41) of met een extra set van 3 (SA-43) zorg wel dat de master, die de andere rookmelders aanstuurt, centraal geplaatst staat.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:45
mxmike Gebruiker

ok dank dan bestel ik 2 sets

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:02
Djoox Gebruiker

Zou dit kunnen werken in een woning met 4 verdiepingen?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 15:34

Hallo,

dit is een kwestie van uitproberen, het is heel erg afhankelijk van wat er tussen de units in zit. Dikke betonnen vloeren en muren houdt meer signaal tegen dan houten vloeren en gipsen wandjes.

Beantwoorden

28 januari 2018 om 09:23
michielvosveld Gebruiker

Dit antwoord komt niet overeen met de informatie op de Alecto website en met de gebruiksaanwijzing. Daar staat dat er een in principe onbeperkt aantal van deze melders gekoppeld kan worden. De sa-43 is dezelfde melder als de sa-41, alleen dan in een 3-stuks-verpakking.

Ook het antwoord over de zogenaamde Master-melder is niet terug te vinden op de website of in de gebruiksaanwijzing. Daar staat dat elke melder fungeert als versterker voor de volgende melder. Een huis met 4 etages en flink wat beton is dus geen probleem, zolang je maar genoeg melders plaatst die dicht genoeg bij elkaar hangen. 60 meter ga je echt niet halen, de info op de website en in de gebruiksaanwijzing zegt 20 meter en dat lijkt me al sportief.

En tenslotte: de melders werken volgens de gebruiksaanwijzing met aa-batterijen en niet met de genoemde 9-volts batterijen. De alecto website heeft het zowel over 9-volt als over aa.

Beantwoorden

27 januari 2018 om 12:06
meutte Gebruiker

ik heb de koppelbare gekocht, het koppelen is een ramp. Lijkt allemaal vlot te verlopen zoals in het boekje, maar als ik het dan test is er helemaal geen lijn in te krijgen.
Alle mogelijke combinaties geprobeerd en netjes opgeschreven op zoek naar de logica, maar het is me niet gelukt om ze alle 3 in lijn te krijgen.

Na een dik uur kullen maar besloten eens te wachten tot de buren op reis zijn want de herrie is immens.

Beantwoorden

28 januari 2018 om 19:40
Moderator Paul Moderator

Blokker rekent €3,99 verzendkosten voor bestellingen onder €25. Pas daarboven zijn er geen verzendkosten verschuldigd. Zowel met als zonder verzendkosten is iBOOD goedkoper. :)

Beantwoorden

10 februari 2018 om 15:55
Rippi Gebruiker

Heb net een half uur geprobeerd om de rookmelders te koppelen. Ik heb ze bij elkaar moeten houden om de led signalen te krijgen zoals de handleiding staat. Echter, zelfs dan kan ik met de testfunctie de andere rookmelders niet zover krijgen dat ze ook in alarm gaan.

Is er iemand die het voor mekaar gekregen heeft en die tips heeft? Misschien dat meutte ( zie bericht hierboven ) en ik er ons voordeel mee kunnen doen!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.