19 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Pro-Tect

Product expert aanwezig

Pro-Tect
Omdat 'hij' het waard is..

En met 'hij' bedoelen we natuurlijk je stalen ros. We hebben het denk ik allemaal wel al eens meegemaakt... Je fiets is weer eens gejat. Erg frustrerend en vooral een duur geintje. In deze Flash Sale hebben we kwalitatief goede sloten voor je fiets of motorfiets.

19 januari 2018 om 07:33
leon-noel Gebruiker

Iemand ervaring met de schijfremsloten?

Ik ben nog op zoek naar een schijfremslot voor de motor en zie de 2 types staan. Wat zijn de voordelen en nadelen van de Agate en Topaz en wanneer kies je voor welke?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:35
Official Product Expert Pro-Tect-Expert Official Product Expert

Beste Leon-Noel,

Bedankt voor je interesse.

De Agate is een schijfrem slot die je door een gat in de remschijf kunt bevestigen, de Topaz kan ook op deze manier gebruikt worden maar zou eventueel ook om de hele remschijf heen kunnen. De Topaz heeft ook de mogelijkheid om er eventueel nog een ketting bij aan kunt maken, deze bestaat overigens ook in de goedgekeurde vorm waarbij het schijfremslot + ketting een ART4 goedkeuring hebben(dit betreft de Topaz+). Verder hangt het een beetje af hoeveel ruimte je vrij hebt rond je remschijf, de Agate is wat compacter en past er soms even wat makkelijker tussen. Ze zijn beide voorzien van een ART-4 keurmerk, daar zit geen verschil in. 

Succes met je keuze!

Beantwoorden

20 januari 2018 om 19:22
motormuis001 Gebruiker

Ik had 2 schijfremsloten gemonteerd. De dieven zagen er maar één, slepen de remschijf door, starten de motor, en gingen op hun bek. :-)

Beantwoorden

20 januari 2018 om 11:06
mdrongelen Gebruiker

Dat art 5 beter is lijkt me duidelijk. Maar waarom? Omdat het dikker staal is ??

Iets meer uitleg aub

Beantwoorden

20 januari 2018 om 17:32
wijnberger@gmail.com Gebruiker

Uitleg staat in de omschrijving :)

Beantwoorden

21 januari 2018 om 19:03

Klopt, de ketting is dikker en het hangslot is robuuster gemaakt. Ook de U-beugel van het hangslot is dikker dan bij een ART4 slot.

Prettige avond!

Beantwoorden

21 januari 2018 om 09:00
paede65 Gebruiker

Zou je een van de twee ook kunnen gebruiken voor de scooter van de schijf remmen

Beantwoorden

21 januari 2018 om 19:01

Ja, de Topaz kan in veel gevallen ook voor scooters gebruikt worden. Echter zou ik wel eerst checken of er voldoende ruimte is om het slot te bevestigen. De Agate is minder geschikt, omdat deze door de schijfrem heen moet en over het algemeen hebben remschijven van scooters kleine gaten waar deze pin niet doorheen kan. Meten is weten:)

Fijne avond.

Beantwoorden

21 januari 2018 om 18:24
motormuis001 Gebruiker

Waarvoor dienen de 4 kogeltjes bij het Muur/Vloerankerslot Art 4?

Beantwoorden

21 januari 2018 om 18:37
Moderator Niek Moderator

Goedenavond motormuis001,

In een instructiefilmpje werden die in de kop van de schroeven geslagen. Dit is vast ter bescherming dat je ze niet met een imbussleutel los kunt draaien.

Beantwoorden

21 januari 2018 om 18:54

Klopt helemaal Niek!

Deze moet je in de inbusbout slaan zodat ze niet meer open gedraaid kunnen worden. Deze zijn dus essentieel voor de beveiliging.

Beantwoorden

21 januari 2018 om 19:42
motormuis001 Gebruiker

O.k., slim!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.