15 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Allux Brievenbussen

Allux Brievenbussen
Pakketje altijd bezorgd!

De vedette van deze Flash Sale is toch wel de Allux 600 Pakketbrievenbus. Geen gedoe meer met de buren en afhaalpunten; met deze ‘unit’ kan de bezorger altijd jouw pakketje afleveren, zonder dat je thuis hoeft te zijn! Naast de Allux 600 vind je verschillende ‘beauties’ van brievenbussen in deze Flash Sale!

15 januari 2018 om 00:16
Purol88 Gebruiker

Afmeting is in mm neem ik aan?

Beantwoorden

15 januari 2018 om 09:18
Moderator Bas iBOOD Moderator

Enkele afmetingen klopten inderdaad niet helemaal, we hebben dit zojuist aangepast.

Beantwoorden

15 januari 2018 om 07:09
LoaLoa Gebruiker

Zet de Alux 6000 dan ook een handtekening?

Beantwoorden

15 januari 2018 om 10:26
Erikvereijken Gebruiker

Wat een onzin

Beantwoorden

15 januari 2018 om 17:11
User Gebruiker

Is de allux 600 aan de muur of aan de vloer te monteren?

Beantwoorden

15 januari 2018 om 17:19

Hij is te verankeren in de grond. Hiervoor dien je wel een losse grondverankering te bestellen (bijvoorbeeld hier).

Beantwoorden

16 januari 2018 om 06:23
avwissen Gebruiker
16 januari 2018 om 06:39
avwissen Gebruiker
16 januari 2018 om 06:42
Moderator Jim Moderator

Bedankt voor de tip AVWissen! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

16 januari 2018 om 08:46
mrshoekstra Gebruiker

Is deze brievenbus ook voorzien van het afgebeelde Ruko slot?

Beantwoorden

16 januari 2018 om 09:41

Deze brievenbussen bevatten een automatenslot met 2 sleutels.

Beantwoorden

16 januari 2018 om 11:01
User Gebruiker

Jammer dat er geen gleuf in zit voor normale post

Beantwoorden

16 januari 2018 om 11:09
hansjeT Gebruiker

Kunnen er ook gewoon in via het pakketjesvak.

Beantwoorden

16 januari 2018 om 11:07
Bussloo Gebruiker

Als er al pakjes inzitten, dan kan de pakketbrievenbus op enig moment niet meer dicht?

Beantwoorden

16 januari 2018 om 13:24

Dat is correct. Er kunnen pakketjes in “gestapeld” worden tot de totale hoogte 49 cm is.

Beantwoorden

17 januari 2018 om 10:23
theodouma Gebruiker

Die pakketbrievenbus heb ik thuis  ook hangen, ideaal ding :) Er zit op ongeveer 1/3e van de hoogte in de brievenbus een klep die aan de buitenklep gekoppeld is. Als de brievenbus dicht zit dan is deze klep vertikaal. Doe je de brievenbusklep open om er een pakketje in te doen dan komt deze klep horizontaal te staan waardoor de rest van de brievenbus afgesloten is van buitenaf. Je kan daardoor dus geen pakketjes of post uit de brievenbus graaien.

Gooi je een pakketje in de brievenbus dan doe je de brievenbusklep open en komt het pakketje op de tussenklep terecht. Doe je de brievenbus dicht (hij kan niet open blijven staan van zichzelf) dan klapt valt het pakket van de tussenklep in de brievenbus en kun je deze niet meer zien (en eruit vissen) via de brievenbusklep.

De postbode kan dus niet pakketjes stapelen in de bus omdat de door de tussenklep voor de postbode niet zichtbaar wat er in de bus zit en dus ook hoe/of hij moet stapelen. Mocht de bus vol zitten dan kan deze niet meer dicht. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

Verder kan de brievenbus ook aan de muur worden gemonteerd; al zul je dan wel een paar gaatjes moeten boren in de achterplaat voor de schroeven. Dit is echter goed te doen met een accuboor en een metaalboortje. IK heb de brievenbus staan op een poot, plus deze zit aan de muur vast voor extra stevigheid.

Er zit geen speciale sleuf voor post in de brievenbus, je opent de klep en stopt de post/pakket daarin. Tot nu toe snappen alle postbodes, krantenbezorgers en folderkinderen dit gewoon.

Er past voor weken aan post, reclame en lokale suffertjes in de bus zonder dat dit zichtbaar is.

Verder zit er een extra plankje bij die je in de brievenbus kan plaatsen iets boven de bodem, een paar cm onder de onderkant van het postdeurtje. Hierdoor verlies je inhoud van de brievenbus maar kun je gemakkelijker de bus legen. Ga je op vakantie dan haal je het tussenschot weg zodat er meer in de bus past, al zul je dan wel wel dieper moeten graaien in de bus.

Persoonlijk vind ik het een ideaal ding. Helaas heb ik de adviesprijs betaald, maar zelfs dan kan ik ‘m aanraden. Nooit meer uitpuilende brievenbussen als ik een paar dagen weg ben. De meeste postbezorgers gooien pakketjes nu ook gewoon in de bus waardoor ik alleen nog naar de deur moet rennen voor pakketjes waarvoor getekend moet worden, want dat kan de brievenbus niet :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.