29 december 2017 om 00:00
iBOOD

mrSafe

mrSafe
Bescherming voor jou en je familie

Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen. Gelukkig is daar mrSafe, die op een voordelige, begrijpelijke en gemakkelijke manier helpt jouw spullen en geliefden te beschermen. In deze Flash Sale vind je alles wat je nodig hebt voor een gerust hart.

29 december 2017 om 00:43
Yvonne1968 Gebruiker
29 december 2017 om 00:58
Susantigoon Gebruiker

Mooi handzaam apparaat, deze gaan mee de hei op voor het nachtvlinderonderzoek.

Beantwoorden

29 december 2017 om 02:59
straalvogel Gebruiker
29 december 2017 om 06:50
sanook.nl Gebruiker

het is bijna 2018, dan kun je 720p toch geen HD meer noemen ?

Beantwoorden

30 december 2017 om 07:03
eldeejee Gebruiker

1080p if Full HD, 720p zit daar onder. Dus ja dat is logisch.

Beantwoorden

30 december 2017 om 08:45
wbree Gebruiker

Voorheen gebruikte men de term “HD ready” voor 720P. Klinkt marketing technisch minder dan HD. Vindt het ook verwarrend.

Beantwoorden

29 december 2017 om 07:38
Bobantwerp Gebruiker

Als ik het goed begrepen heb stuurt de fietslamp iedere minuut een sms naar de server.

Als de fiets 1 uur in beweging is zijn dat 60 smsen. Bij Telenet kost één sms met een prepaid kaart van 5 euro/jaar.

Dus ieder uur kost dit 0,07 x 60 = 4,2 €.

Juist ?

Mvg

Bob

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:42
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Bobantwerp,

Dat zijn de standaardinstellingen van de fietslamp, deze kun je zelf wijzigen en/of uitschakelen. Naast SMS kun je de fiets ook online volgen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:41
Official Product Expert Mr.Safe Expert Official Product Expert

Hallo Bobantwerp,

De communicatie van de GPS fietslamp naar de server gaat via een dataverbinding, niet via SMS. De kosten zijn daardoor een stuk lager. Het verbruik is 0,036 Mb per uur als de fiets in beweging is.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

29 december 2017 om 07:57
motormischa Gebruiker

Werkt de PC Standby Killer alleen met desktops of ook met een laptop (MacBook)?

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:47
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen motormischa,

Hij werkt ook met laptops :-)

Beantwoorden

29 december 2017 om 23:38
f.g.vanoostveen Gebruiker

Ik heb zelf een mr safe standby killer op mijn Dolby surround versterker aangesloten. Super handig want als ik de versterker nu aanzet gaat tv , dvd speler , tv ontvanger , en spelcomputer ook automatisch mee , en als ik de versterker weer uitzet ook alles weer uit, diverse familie en kennissen hebben dit inmiddels ook zo uitgevoerd

Beantwoorden

30 december 2017 om 15:52
alexanderpas Gebruiker

Ik heb twee van deze standby killers. Eentje werkte niet geweldig, maar men dacht heel erg met me mee om te kijken waar het probleem lag totdat een stroomstoring in de straat ervoor zorgde dat de hele standby killer het niet meer deed. Binnen een week had ik een nieuwe en die werkt zoals het moet. Prima service!

Ik heb net als F.G. in de woonkamer eentje aangesloten op mijn versterker. Die gaat altijd aan als ik tv kijk en als ik de computer gebruik. Daarom die als hoofdapparaat gekozen. Als ik nu radio luister, voorziet hij alle andere apparaten van stroom, maar zet ik ze gewoon niet aan. In mijn geval zijn dat baskast, tv, computer, externe hd. Het is even wennen dat ik niet moet beginnen met het aanzetten van de tv als ik die wil gebruiken, maar dat ik eerst de versterker aanzet. Maar als ik de tv als master zou gebruiken, zou ik dus altijd de tv aan moeten hebben om radio te kunnen luisteren. ;-)

Ik heb wel de standy tijd van mijn versterker langer gemaakt. Die ging na 20 minuten zonder geluid uit en dat komt wel eens voor als ik de pc gebruik zonder muziek. Helaas is bij mijn versterker de volgende stap pas 2 uur. Dat kost dan wat stroom extra misschien, maar aan de andere kant gebeurt het vrijwel nooit dat ik zo lang geen muziek afspeel of een systeemgeluid krijg. Bovendien heeft het wegvallen van het signaal voorrang.

Van de week ben ik in slaap gevallen tijdens het kijken van een film vanaf de externe harde schijf. Dan gebeurt er het volgende: als de film is afgelopen is er geen actie meer op de pc. Na 15 minuten schakelt de pc op slaapmodus. Daardoor gaat de externe schijf ook op standby (maar meestal staat die dat al na 5 minuten niet gebruik). Dan krijgt de tv geen input meer van de computer en dus gaat de tv op standby. Met de versterker gebeurt dan iets grappigs, ondanks dat hij normaal pas na 2 uur op standby gaat, overruled het wegvallen van het signaal. Omdat door het op standy gaan van de tv, het signaal naar de versterker totaal wegvalt, gaat de versterker gelijk op standby zonder eerst die ingestelde twee uur af te wachten. De baskast is dan al een tijdje uit, want die gaat bij te laag signaal gelijk al in de standy.

Doordat de versterker in de standby gaat, komt die onder de drempelwaarde van de Mr Safe Standby killer, waardoor die de stroom uitschakelt van de tv, de baskast, de pc en de externe harde schijf. Die zouden anders allemaal op standby blijven staan. Het enige apparaat dat standby blijft is de versterker zelf. Dat is 0,5 Watt en dat vind ik prima. Hierdoor kan ik met een app op mijn telefoon gewoon de versterker weer aanzetten. Daardoor krijgen de andere apparaten weer stroom en als ik dan radio luister, gaat de baskast er weer vrolijk bij aan. De tv niet en de pc ook niet en daardoor de externe hd ook niet.

Ik heb hier er voor gekozen om de computer totaal uit te zetten. In de slaapkamer heb ik een kleine mini pc en daar heb ik er juist voor gekozen om die als master apparaat op de standby killer te zetten. Als ik dan in slaap val tijdens het kijken van een programma via de pc, dan schakelt daar de pc in over op slaapmodus na 15 minuten en daardoor gaan het beeldscherm en de externe computerspeakers uit.

Ik heb nog een ander merk master/slave contactdoos op het kantoor, waarbij ook daar de pc de master is en alle randapparatuur de slave. Alleen die werkt niet zo goed als de Mr. Safe. Het gebeurt regelmatig dat alle apparatuur aan blijft staan, maar soms ook dat ik de pc gewoon niet aan krijg. Die wil ik ooit nog eens vervangen door een Mr. Safe versie

In mijn technische dienst heb ik nu stopcontacten langs de wand langs mijn hele werkbank. Daarop staat meetapparatuur aangesloten, soldeerstation, radio enz enz. Dat zet ik nu via een schakelpaneel individueel aan en uit. Ik zit er over te denken daar ook een Standby Killer te gaan gebruiken, waarbij ik de verlichting dan als Master gebruik. Doe ik het licht uit, gaat het schakelpaneel uit en daardoor ieder apparaat dat eventueel nog aanstond op dat paneel ook. Veilige gedachte dat bijvoorbeeld een soldeerstation op die manier nog een extra zekerheid ingebouwd heeft dat die uitgaat. Ik ben het nog nooit vergeten uit te zetten, maar het idee dat het sowieso uitgaat mocht ik het ooit vergeten vind ik een heel fijn gevoel.

Ik was eigenlijk niet van plan zo’n uitgebreid verhaal te schrijven haha. Maar ik ben fan van dit apparaat! Ik merk aan veel van mijn vrienden dat ze er nooit bij stil hebben gestaan dat dit soort apparaten bestaan en als ze dat wel weten, dan ligt het altijd in de hoek van de pc. De naam PC Standby Killer werkt daar ook aan mee natuurlijk, maar het inzetgebied van zo’n apparaat kan veel breder zijn.

Overal waar je de zekerheid wil hebben dat er gewoon geen stroom meer is, kun je wel een oplossing bedenken volgens mij. Ik bedenk me nu pas dat ik op zolder ook wel zo’n ding wil. Daar hoeft nooit stroom aan te blijven op de stopcontacten als ik er niet ben. En ik moet altijd licht aan omdat ik maar een heel klein dakraam  heb. Dus daar is ook snel een oplossing voor te bedenken met een standby killer. Licht uit is stroom overal af. En het meest veilige is toch gewoon als er nergens meer spanning op staat. Bovendien is alle apparatuur die je aangesloten hebt op de standby killers ook gelijk beveiligd tegen blikseminslag.

Eh en nu stop ik mijn verhaal maar ;-)

Beantwoorden

30 december 2017 om 16:01
Moderator Niek Moderator

Hallo Alexanderpas,

Leuk om te lezen hoe enthousiast je over de stand-by killer bent en hoe je het in je huis toepast. Bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

31 december 2017 om 00:24
QMatt4eveR Gebruiker

Werkt dit ook bij een Laptop(voeding) aan te sluiten op de ‘master’?

Beantwoorden

31 december 2017 om 01:14
Moderator Niek Moderator

Hallo QMatt4eveR,

Je kunt ze ook gebruiken voor een laptop :-)

Beantwoorden

29 december 2017 om 08:29
julius12345 Gebruiker

Camera is te duur, voor 49, 95 ook te koop. https://www.dealdonkey.com/mr-safe-smart-wireless-hd-outdoor-ip-camera-pro

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:26
LiesVdB28 Gebruiker

Enkele vraagjes ivm de indoor camera:

-Kun je via app live kijken? Kun je dan ook de camera bewegen?

- Moet je hem telkens inschakelen om te beginnen filmen of kun je hem instellen dat hij elke nacht filmt?

-Is een NAS noodzakelijk voor werking van de camera? En als je het niet hebt, kun je hem dan evengoed laten werken?

Bedankt al!

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:04
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen LiesVdB28,

Je kunt de beelden live bekijken via je pc, smartphone en tablet. Een NAS is niet noodzakelijk. Je kunt een SD-kaart in de camera plaatsen om beelden op te nemen en terug te kijken. Dit kan ook weer via eerder genoemde apparaten. Er zit ook een bewegingssensor op en die kun je instellen dat hij begint te filmen als hij beweging waarneemt. De camera kun je via de app ook bewegen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:31
jhintzbe Gebruiker

Wat ik me nou iedere keer afvraag, wat is de beeld hoek van de camera, dat wil je toch gewoon weten van een beveiligings camera en wanneer komen jullie nou eens met full HD versie

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:45
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen jhintzbe,

Over welke camera gaat je vraag? Dan ga ik dit even voor je uitzoeken.

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:45

Hallo jhintzbe,

De beeldhoek is 90-100 graden.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:23
Koksie Gebruiker

Wat is nou precies het verschil tussen de mrSafe HD Outdoor IP Camera Pro van 59.95 en de bullit versie van 59.95? Is het allee n de behuizing of zijn er ook onder de motorkap verschillen?

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:48

Hallo Koksie,

De Outdoor PRO heeft een verschuifbare regenkap en een bracket voor muurmontage, waardoor de camera parallel aan de muur kan ‘kijken’.

De Bullet heeft een draaibare voet en een robuustere bevestiging. Het nachtzicht van de camera’s is een verschillende techniek, maar werkt voor beiden goed. De beeldsensor / chipset / wifi is bij beiden gelijk.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

29 december 2017 om 17:07
Lord_Sony Gebruiker

@Expert:

Voor de alcoholtester, ik kan precies niets terugvinden van vervang mondstukken?

Beantwoorden

30 december 2017 om 09:50

Hallo Lord_Sony,

De alcoholtester wordt geleverd inclusief 3 mondstukken.

Deze mondstukken zijn uitspoelbaar / uitwasbaar.

Groeten, Johan

Beantwoorden

30 december 2017 om 10:21
Lord_Sony Gebruiker

Dag Johan,

En wat na deze 3?

Nergens op het internet kan ik iets terugvinden van nog extra mondstukken zoals bij andere testers.

En ik kan ook niets terug vinden in verband met de gebruikte sensor?

Groeten,

Michiel

Beantwoorden

29 december 2017 om 18:25
filip.vandeborne Gebruiker

Ivm de mrsafe Home socket set.

Klopt het dat maar 1 vam de stekkers werkt op WiFi ?

Beantwoorden

30 december 2017 om 00:05
Moderator Niek Moderator

Hallo filip.vandeborne,

Dat klopt inderdaad, één stekker werkt als basis via de WiFi en de andere twee zijn verbonden met die basis middels RF.

Beantwoorden

30 december 2017 om 09:51

Hallo Filip.vandeborne,

1 stekker is via wifi verbonden met uw internet modem. Deze stekker is het basisstation voor andere (RF) stekkers.

Alle stekkers zijn via de app te bedienen.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

30 december 2017 om 13:49
louis1963 Gebruiker

Vorige keer stekkerset besteld en nu al eentje van stuk ,werkt totaal niet meer

Beantwoorden

30 december 2017 om 15:32
Moderator Niek Moderator

Hallo louis1963,

Wat vervelend dat er eentje stuk is. Heb je hierover al contact gehad met iBOOD? Je kunt hiervoor een serviceverzoek indienen via je account.

Beantwoorden

30 december 2017 om 18:22
louis1963 Gebruiker

Volgend jaar stuur ik ze terug en zal ik een survice verzoek indienen

Beantwoorden

30 december 2017 om 13:53
Edwin-N Gebruiker

mrSafe Indoor HD Camera Pro
Kan gekoppeld worden aan een NAS. Er staat beschreven dat beelden opgeslagen kunnen worden op een SD kaart, maar ik zou verwachten dat beelden bij bewegingsdetectie ook automatisch op de NAS opgeslagen zouden kunnen worden, is dit ook zo?
Is er nog een abonnement nodig om beelden van op afstand te bekijken (bij een aantal andere bedrijven wel)?

Beantwoorden

30 december 2017 om 15:28
xamxon Gebruiker
30 december 2017 om 18:46
johnberg51 Gebruiker

Heb zelf de Outdoor HD IP camera in april ook bij Ibood gekocht.

Ben nog nooit zulke buggy software tegengekomen.

Heb de camera geretourneerd en een nieuwe gekregen, maar beiden hebben hetzelfde.

-SD kaart formateren werkt gewoon niet.

-Bestanden wissen van SD kaart werkt alleen maar na een reboot (soms meerdere malen nodig)

HIERDOOR WORDEN BIJ EEN VOLLE KAART OUDE BESTANDEN NIET AUTOMATISCH GEWIST OM PLAATS TE MAKEN VOOR NIEUWE!

Genereert dan alleen nog maar 0 MB bestanden, dus als je terug bent van vakantie bent zie je geen inbreker meer.

-Als wifi een keer uitgeschakeld wordt verdwijnt de hele opnamelijst, deze krijg je dan alleen maar terug door de netstekker er even uit te trekken.

-SD kaart downloaden op PC werkt gewoon niet, lijst is blanco, dus als inbreker is geweest moet je het dak op om de SD kaart er uit te halen.

-Snel vooruit scrollen tijdens terugkijken video werkt niet.

-Camera past zomertijd niet aan.

-IR haalt de 10 m nog niet.

Heb wel 20 keer gemaild naar IT Group maar de knowhow is er totaal niet.

Firmware update zou volgens mij een eventuele oplossing zijn maar ja, DIT WERKT OOK AL NIET, echt om gek van te worden.

Een maand geleden gaf men bij IT Group toe dat er iets fout zat en er een oplossing gezocht moest worden, maar ik hoor niets meer.

Zelfs het gele Mr Safe icoon verdwijnt na enige tijd bij IOS (wordt wit) zelfs dit krijgen ze niet voor elkaar.

OK, ik weet dat dit alles super negatief klinkt, maar het is wel de realiteit bij de twee camera’s die ik heb geprobeerd, misschien een bepaalde serie getroffen???

Nee het ligt niet aan de SD kaart, heb er drie geprobeerd.

Tot slot: onderschat het installeren van deze camera niet, er hangt een hele tros kabels aan die je niet nodig hebt en eigenlijk alleen maar dienen om het wifi wachtwoord even in te stellen (RJ45 blokje). Deze tros moet wel ergens waterdicht in opgeborgen worden, Mr Safe geeft een voorbeeld van een waterdichte lasdoos waarvan de doorvoernippels ingeknipt moeten worden, maar ja het RJ45 blokje moet ook nog door het plastic van de doos kunnen. ik ben nog geen een lasdoos tegengekomen waarbij dit kan. Wat denk je trouwens van een camera en een lasdoos tegen de gevel? Ziet er echt niet uit.

Heb even gedacht om de camera open te maken en heel die tros eraf te gooien en alleen een 12V deurbelkabeltje uit, maar ja…….dan vervalt de garantie.

Hierbij een link om e.e.a. toch mooi te installeren:

https://1drv.ms/i/s!AuFyK7s-fZA7yGUrIh2KtC44fkOG

Vereist een aluminium IP66 doosje en heel veel zaag-vijl en kitwerk.

Overigens hebben alle (Chinese) camera’s dit.

Succes!

Beantwoorden

30 december 2017 om 19:05
johnberg51 Gebruiker

Hoop dat deze link wel werkt:

https://1drv.ms/i/s!AuFyK7s-fZA7yGUrIh2KtC44fkOG

Edited by: Paul of klik hierrr

Beantwoorden

30 december 2017 om 19:26
johnberg51 Gebruiker

Tja, neemt de underscore niet mee, IOS en Ibood gaan niet goed samen.

Gewoon alles selecteren en plakken.

Beantwoorden

30 december 2017 om 23:15
johnberg51 Gebruiker

Bedankt Paul

Beantwoorden

31 december 2017 om 06:53
GuidoGry Gebruiker

Hallo, kan deze camera gemonteerd worden aan het plafond?

mrSafe Indoor HD Camera Pro

Beantwoorden

31 december 2017 om 20:31
Moderator Paul Moderator

Montage aan het plafond zal mogelijk zijn, maar daar is de camera niet voor ontworpen en er zit geen bevestigingsmateriaal bij. Hou er rekening mee dat je het beeld moet omdraaien, als je de camera ondersteboven monteert.

Beantwoorden

31 december 2017 om 10:39
VDBOSCHK Gebruiker

Kunnen de stekkers ook buiten gebruikt worden ? Info over vochtbestendigheid ?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.