22 december 2017 om 00:00
iBOOD

FERM Lassen

Product expert aanwezig

FERM Lassen
FERM voor vaklieden

Lassen is een vak apart en daar zijn goede materialen bij nodig. Het is nu eenmaal niet mogelijk om twee delen metaal te nemen en ze op magische wijze met de hand aan elkaar te koppelen. Was het maar zo simpel. Gelukkig is er FERM. Het Nederlandse bedrijf dat grossiert in allerlei zwaar en licht gereedschap voor zowel professional als thuisklusser. De lassers onder ons gaan deze sale met lasartikelen zeker interessant vinden.

22 december 2017 om 20:49
PandiBood Gebruiker

Hier https://www.ferm.com/en_/arc-welder-40-100a.html

staat:

The electrodes that are suitable for this welding device are between 1,6 and 2,5mm.

Hoe kan het dan dat jullie de 2,6 en 3,2 als geschikt betitelen?

Beantwoorden

22 december 2017 om 22:06
Moderator Niek Moderator

Goedenavond PandiBood,

Scherp opgemerkt en bedankt voor het melden. De 2,6 en 3,2mm passen inderdaad niet op de WEM1042. Helaas is er niemand aanwezig in het weekend bij iBOOD, dus kan het niet aangepast worden. Ik ga het wel doorgeven, zodat het aangepast kan worden voor een eventuele volgende keer als ze weer als deal voorbij komen :-)

Beantwoorden

23 december 2017 om 13:47
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Hallo PandiBood,

De elektrodes met een dikte van 3,2mm zijn alleen geschikt voor de FERM WEM1035.
Dit is een ander lasapparaat van FERM met lasstroom van 55 tot 160 Ampère.
Dit staat inderdaad niet goed aangegeven bij de specificaties.

De elektrodes van 2,0 en 2,6 zijn wel te gebruiken voor de WEM1042 omdat deze machine een lasstroom heeft van 40 tot 100 Ampère.
Omdat de lasstroom van 100A wel valt binnen het bereik van de 2,6mm worden deze elektrodes wel verkocht als accessoire bij de WEM1042.

Met vriendelijke groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

23 december 2017 om 14:18
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Ik zou nog wel willen benadrukken dat deze elektrodes universeel zijn.
Ook bij lasapparaten van andere merken zijn deze elektrodes bruikbaar.

Let voor een eventuele aankoop dus op hoeveel Ampère uw lasapparaat is en of de lasstroom van de FERM elektroden hiermee overeen komt.

Met vriendelijke groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

23 december 2017 om 00:54
pruuskie_02 Gebruiker

Ik wil in de zomer wat olie vaten verbouwen tot stookvaten, heb al wat rvs pijp etc..  , ik ben een beetje handig dus het lassen moet wel gaan schat ik zo in, als ik de filmpjes op YouTube zie hehe, een tegen het ander aan en branden maar, hoeft geen nette las te zijn

kan iemand adviseren of dat hier goed mee kan?

Beantwoorden

23 december 2017 om 01:08
deonprins Gebruiker

Redelijk moeilijk omdat vaten dunwandig zijn. Daar brand je zo doorheen, kun je beter Mig apparaat voor gebruiken.

Beantwoorden

23 december 2017 om 01:53
Moderator Niek Moderator

Hallo pruuskie_02,

Dat is wel mogelijk hiermee, maar dan zou ik wel eerst wat oefenen als ik jou was. Zoals deonprins al aangeeft zijn het vrij dunne wanden waar je zo doorheen bent :-)

Beantwoorden

23 december 2017 om 06:25
wkwakernaak Gebruiker

Ha, leuk project! Ik neem aan dat je stookvaten voor houtverbranding bedoelt en niet om te destilleren oid want een vloeistofdichte verbinding is weer een andere uitdaging.

Als tip heb ik dat je eerst wat informatie opzoekt over basis laskennis, want dan leer je al gelijk wat dingen als welke apparatuur  je nodig hebt voor welke klus, maar ook dat je bijvoorbeeld niet zomaar RVS kunt lassen.

Een mig lasapparaat met gasgevulde draad is trouwens een leuke en betaalbare manier om te oefenen en zou kunnen werken bij zo’n Vuitton.

Beantwoorden

23 december 2017 om 06:25
wkwakernaak Gebruiker

*Vuurton

Beantwoorden

24 december 2017 om 17:36
gregorytje Gebruiker

Vroeger op school gebruikte ik 150 A om een goede doorbranding te krijgen met een 2.5

ik denk dat het mogelijk is met dit toestel maar dan ben je meer aan het plakken en niet aan het lassen.

is mijn bescheiden mening

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.