4 december 2017 om 00:00
iBOOD

DreamLED

DreamLED
Slim licht 

Iedere ruimte vraagt een ander soort verlichting. Bij DreamLED begrijpen ze dit als geen ander. Kies nu de juiste verlichting voor in je garage, thuiskantoor, werkkamer of buitenruimte!

4 december 2017 om 00:52
Haramo Gebruiker

LED-vermogen: Max. 36W met externe LED-driver

externe LED-driver? en wat is dan minimum Wattage zonder deze driver?

en is da inbegrepen externe LED-driver? of waar kan ik dat kopen?

en wat is dat eigenlijk, een klein apparaatje of een grote ?? hmm

4 december 2017 om 11:54
eldeejee Gebruiker

Externe LED driver zit er gewoon bij. Formaat zou kunnen wisselen per model. Misschien even handig om aan te geven over welke lamp je het hebt.

4 december 2017 om 15:06
Official Product Expert Dreamled-Expert Official Product Expert

Uw vraag gaat waarschijnllijk over de LED panelen ? Een driver is een kastje dat in het snoer zit. Tussen het LED paneel en de 230Volt. Omdat de LED panelen kunnen dimmen kan het minimum stroomverbruik heel laag worden ingesteld. Het is mogelijk om de driver op het paneel te leggen, dan is deze niet zichtbaar. De afmetingen zijn ca. 12 x 4 x 3 cm.

4 december 2017 om 06:50
Japzie! Gebruiker

Waarom de noemer TL lamp??  De  TL lamp is geen LED;)

Ik ging al niet kijken ondat ik gewoon TL buiten lamp zag staan..

4 december 2017 om 07:04
timmetimme Gebruiker

Je hebt een tl buis met led in…. voordeel is dat je ze kan vervangen moest ze toch ooit stuk gaan. Nadeel is dat de behuizing even lomp en dik blijft als een standaard tl lamp.

4 december 2017 om 07:06
timmetimme Gebruiker

Graag wat meer info over de externe driver. Waar zit die? Als ik de lamp aan het plafond hang mag die niet zichtbaar zijn!

4 december 2017 om 11:53
eldeejee Gebruiker

Is een los kastje met aan twee kanten een flink stuk draad. Je kunt hem in de muur frezen, maar ik heb ze op de lampen liggen. Dan zie je hem ook niet.

4 december 2017 om 15:03

Hallo Timmetimme, Uw vraag gaat waarschijnllijk over de LED panelen ? Een driver is een kastje dat in het snoer zit. Tussen het LED paneel en de 230Volt. Omdat de LED panelen kunnen dimmen kan het minimum stroomverbruik heel laag worden ingesteld. Het is mogelijk om de driver op het paneel te leggen, dan is deze niet zichtbaar. De afmetingen zijn ca. 12 x 4 x 3 cm.

5 december 2017 om 06:46
timmetimme Gebruiker

Beste en wat als het paneel tegen het plafond gebeden wordt…

5 december 2017 om 10:18

Er zitten grote L plaatsjes bij om de panelen tegen het plafond te maken, en dan kunt u de driver op het paneel zelf leggen zonder dat deze zichtbaar is.

4 december 2017 om 13:04
graafie Gebruiker

Zijn de RF modellen compatible met klik aan klik uit of homewizard?

4 december 2017 om 15:04

Nee, niet compatible. De RF toestellen worden incl. afstandbediening geleverd.

4 december 2017 om 14:46
biker3700 Gebruiker

Ik zou iets graag willen weten over paneel Led 30 x 120.

Ze schrijven kleur : wit. Is dat warm wit of koud.

Bedankt

4 december 2017 om 15:05

Dat is warm-wit. In de specificies op de website staat: Warm white: 2700K.

5 december 2017 om 20:09
jdc001 Gebruiker

Volgens jullie specs zijn het geen 2700k warm white voor de 30×120… Best even jullie eigen specs lezen

6 december 2017 om 13:53

Jawel hoor overal staat dit zo vermeld. Ook bij de 120×30cm die hier aangeboden wordt.

Color temperature: Warm white: 2700K

6 december 2017 om 17:12
BartScheffer Gebruiker

LED-vermogen: Max. 36W met externe LED-driver
Lumen: Max. 2900 lm
Schakelcyclus: Max. 40.000
Starttijd: Direct
Stralingshoek: 125°
Kleurtemperatuur: Wit (3200K)
CRI Wit: Ra > 80

6 december 2017 om 17:13
BartScheffer Gebruiker

wat is nu waar ?????

4 december 2017 om 17:56
Jaimy_verhoeven Gebruiker

Ik heb een vraag over de LED panelen. Zijn de leds te vervangen wanneer deze kapot gaan of moet je een heel nieuw paneel aanschaffen?

5 december 2017 om 10:19

Beste, de led’s zijn niet zelf te vervangen.

4 december 2017 om 20:43
stropke1 Gebruiker

Welke zijn de 5 installatiemethoden?

5 december 2017 om 10:21
5 december 2017 om 04:51
Mario2012 Gebruiker

In plafond/muur, op de muur en tegen pafond, hangend aan draden vanaf plafond. Staat op de foto’s..

Wat is de inbouwdiepte vd led panelen? Produceert een paneel zelf warmte aan de boven/achterkant? En zijn er twee te koppelen met 1 driver?

5 december 2017 om 10:22

de led panelen zijn afhankelijk van model 8mm of 10mm max.

Het paneel zelf geeft aan de bovenkant alleen handwarmte af. Alle modellen zijn tot maximaal 8 stuks met 1 afstandsbediening met elkaar te koppelen.

5 december 2017 om 06:50
cdenauw Gebruiker

@Dreamled-Expert, op de website van de fabrikant zijn de specificaties van het led-paneel verschillend van de specificaties die hier worden meegeven. De website van de fabrikant spreekt van een vermogen van 40W en maximum 3400lm, terwijl dit volgens iBood 36W en max. 2900lm zou zijn. Welke zijn correct of wordt hier een ouder model aangeboden?

5 december 2017 om 10:25

de website van ons is correct, het is max 40W met 3400 lumen max.

Ibood verkoopt de juiste nieuwe versie, helaas zijn de specs niet correct geplaatst, excuses daarvoor.

5 december 2017 om 10:36
RickyHP Gebruiker

@dreamled-expert, zijn de tl buizen direct op te hangen zonder iets anders aan te schaffen? Heb zelf nog nooit een TL buis opstelling gehad vandaar mijn vraag, moet er een frame oid aangeschaft te worden?

5 december 2017 om 10:48

Beste, alles wordt meegeleverd, dus incl de TL led, frame en bevestigings- materiaal, pluggen etc.

We hebben zelfs de kabels reeds aangesloten dus direct te gebruiken.

5 december 2017 om 11:06
RickyHP Gebruiker

Bedankt, gelijk besteld!

5 december 2017 om 12:09
sebastiaanvd Gebruiker

Hoi Expert,

Heeft de OTLL-100 een aan/uit-schakelaar?

5 december 2017 om 12:15

Beste, ja deze heeft een aan/uit schakelaar aan de achterzijde.

Tevens heeft ie een automatische dag/nacht sensor zodat de lamp automatisch aan en uit gaat wanneer het donker/licht wordt. Indien je dit niet wilt gebruiken, kun je de sensor afplakken met een speciale sticker die is meegeleverd waarmee je de lamp dan zelf kan aan/uit zetten voor binnen of buiten gebruik.

5 december 2017 om 15:05
hara_mo Gebruiker

Ik heb ergens gelezen in dit forum dat deze led allen warm wit licht geven.

Niet aangeraden voor bureau werk ? Ik heb een thuiskantoor en wil zo snel mogelijk licht toevoegen … maar moet wel voldoende Lux geven … .

Kan u in een paar voorbeelden ( oppervlakte , hoogte installatie , witte muren , al dan niet bemeubeld ) aantonen hoeveel lux deze leds kunnen geven?

5 december 2017 om 15:14

Beste, de panelen geven tussen de 2700K en 3000K licht af. Indien u een thuiskantoor heeft is dit meer als voldoende met ons genoemde aantal LUMEN.

De Lumen bepalen de hoeveelheid licht in uw kantoor.

De oppervlakte bepaalt of u de 30×30 of de 120×30 versie nodig heeft en wat er in uw eigen ruimte ook mooi past.

De hoogte bij een thuiskantoor is geen probleem, witte muren zullen een beter licht verspreiding en weerkaatsing geven als donkere natuurlijk.

Kunt u aangeven hoe groot en hoog uw kamer is?

6 december 2017 om 00:38
Haramo Gebruiker

kantoor is de ruimte aan de trappen dus vele treden naar boven, dan de bureauruimte, dan enkele treden naar de slaapkamers en badkamer.

Ik heb zicht op de gelijkvloers dus open maar wel een witte ijzeren muur aan mijn achterzijde (van bureau). aan voorkant van mijn bureau vensters (mijn  pc schermen blokkeren lichtinval en andere dingen maar sowieso te weinig licht ook al is het onbewolkt en zon licht).

de afmetingen: 4 meter op 1,5m  en hoogte iets meer dan 3 meter

6 december 2017 om 13:56

Ik raad u dan aan de 120×30 paneel te kopen, deze heeft dan de beste lumen en lichtspreiding in uw situatie.

6 december 2017 om 15:33
hara_mo Gebruiker

Kan u zeggen hoeveel Lux dit artikel opbrengt ?

Als tegen plafond geïnstalleerd ?

Als met ophang systeem ( hoeveel meters weg van plafond bedraagt dit systeem )

Of raad u aan om tegen de linker en of rechter muur ( wel helemaal bovenaan bijna tegen de rand van plafond omdat kasten er staan ).

Installatie ( boren ) is makkelijker tegen de muur. Alleen vraag ik me af of zo ook voldoende Lux ( normaal min 500 Lux voor kantoor werk ) kan krijgen op mijn bureau ( is dat de hoek die beschreven wordt, 120? )

5 december 2017 om 18:36
marijke1980 Gebruiker

Ik heb 1 led tl besteld maar zou er bij nader inzien toch 2 willen. Is dit alsnog mogelijk?

5 december 2017 om 20:16
Moderator Paul Moderator

Hallo marijke,

Daarvoor zul je een nieuwe bestelling moeten plaatsen voor 2 stuks en daarna de vorige bestelling annuleren, zodat je maar eenmaal verzendkosten betaald.

Vriendelijke groet, Paul

5 december 2017 om 19:23
carpenterjohan Gebruiker

Zijn de led lampen 100% vrij van flikkeren? Dit fenomeen is erg vermoeiend op kantoor en alom bekend bij bijvoorbeeld go edkope panelen voor prive gebruik of gereviseerde tl armaturen door led buizen. Momentee dusl last van en vraag me af of deze panelen professioneel genoeg zijn voor kantoor en niet flikkeren.

6 december 2017 om 13:57

Beste,

de lampen zijn geheel flikkervrij idd. Dus dit fenomeen is voor de panelen die wij aanbieden niet aan de orde.

5 december 2017 om 20:31
Bood-I Gebruiker

Beste Expert,

Waar bevindt zich de elektriciteitsaansluiting? In het midden of aan de “kop” van de armatuur?

Alvast bedankt voor het antwoord!

6 december 2017 om 13:59

Kunt u aangeven voor welk product uw vraag bedoeld is? Dat kan ik hier niet lezen…

6 december 2017 om 13:06
De_joffer Gebruiker

Kan je een gewone TL buis vervangen door een led TL licht, Zodat de schakelaar blijft werken?

6 december 2017 om 13:59

Beste, ja dat is mogelijk met onze lampen!

6 december 2017 om 15:32
tgdrijck Gebruiker

Ik heb deze lampen in een vorige Ibood aanbieding gekocht. Prima product, niets mis mee. Ik heb mijn oude TL lampen en armaturen gewoon kunnen vervangen door deze. Gewoon oude lampen verwijderen, stroom aansluiten op nieuwe armaturen (meegeleverd) en klaar is kees.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.