4 augustus 2020 om 00:00
iBOOD

Metaaldetectoren

Metaaldetectoren
Train die arm maar alvast!

Eeuwenoude munten of middeleeuwse sieraden. Met een metaaldetector haal je de meest bijzondere schatten omhoog. Oefen alvast maar op je zwaaitechniek, we zien je bij Tussen Kunst en Kitsch!

4 augustus 2020 om 00:18
bordeaux007 Gebruiker

*snap*

Edited by: Paul
zonder enige onderbouwing roepen dat iets troep is, is nutteloos
als je een (slechte) ervaring wilt delen, dan wel graag toelichten

Beantwoorden

5 augustus 2020 om 00:06
bordeaux007 Gebruiker

Paul, of wie dan ook de volgende edit doet..

Ga je gewoon echt schamen om troep als dit te verkopen.

Je gaat ook niet met een winkelwagentje een formule 1 race rijden.. Zo ver ligt het uit elkaar.

OEM zooi onder een lable verkopen is tot daar aan toe, maar van deze zooi is het algemeen bekend bij eenieder die weet wat een metaaldetector is dat het troep is.

Schaam je diep ibood

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 00:18
sigpro Gebruiker

Euhm je bent niet verplicht om het te kopen toch, you got some serious issues!

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 00:55
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor je reactie, bordeaux007. Ik lees echter nog steeds geen onderbouwing behalve dat jij vindt dat het troep en zooi is en ‘dat dat algemeen bekend zou zijn’ (hoe vaag kun je zijn). Nu weten we nog steeds niet waarom wij ons zouden moeten schamen. Gemiste kans…

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 00:33
AJCB Gebruiker

Zou er een willen kopen maar de beoordelingen op internet van deze dingen zijn vrij slecht of van 5 jaar terug. Is er rond de 75 euro wel iets te koop wat werkt? Liefst werkend op oplaadbare batterijen en een waterdichte spoel?

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 07:23
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen AJCB,

Je mag ervan uitgaan dat wat je bij ons komt gewoon doet waarvoor het is bedoeld. Als dat niet zo is heb je sowieso 2 jaar garantie.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 10:15
AJCB Gebruiker

Garantie krijg je als het product kapot was bij koop of is gegaan bij normaal gebruik. Hoe toon je “slecht werkend” aan? De garantie van Ibood is prima maar ik geef liever iets meer uit voor een product dat 10 jaar werkt dan dat ik na 1 jaar weer in de pen moet kruipen en pakjes moet terugsturen om garantie te claimen. Volle zeecontainers met “het haalt net 2 jaar” spullen zijn er voldoende.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 07:42
Lee_niels Gebruiker

Hoe kunnen jullie het nu aanmoedigen om munitie uit de oorlog op te sporen?! Dit is levensgevaarlijk…

Beantwoorden

5 augustus 2020 om 21:59
Annihi Gebruiker

Ja en autorijden ook. Zwemmen ook, want je kunt verdrinken.

Laten we t vooral ff ontopic houden.

Dit spul werkt, maar daar is het klaarblijkelijk meegezegd. De Dacia Sandero onder de racewagens in een poging de 200kmpu te halen zeg maar. ????

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 08:31
Greenpumpkin Gebruiker

Ik ga een poging doen om zonder te worden ge-edit uit te leggen dat je voor dit geld niet veel hoeft te verwachten.

Ik zoek nu meer dan 20 jaar met metaaldetectors en heb er in al die jaren vele versleten. Een metaaldetector is simpelweg een spoel die is aangestuurd door een fijngevoelige chip. Hoe fijngevoeliger je (multiband) chip des te beter zijn discriminatie tussen metaalsoorten en des te beter de reactie op kleinere artefacten. Dit maakt de chip ook meteen duurder.

Zie het zo: Vergelijk de metaaldetectors hier met een goede oude Nokia in vergelijking tot de nieuwste IPhone etc (Ik wilde Android lovers niet te kort doen) Je kan er mee bellen, maar That’s it. Met de metaaldetectors hier kan je zoeken en wat spijkers vinden. Maar dat fijnere kleine zilveren muntje die wat dieper ligt niet, en That’s it.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 10:19
AJCB Gebruiker

Bedankt. Wilde er een kopen voor mijn zoontje maar de kans op teleurstelling is dus vrij groot (beland dan na een paar weken in de kliko waarschijnlijk). In de advertentie staan geen chip type vermeld, dat zou dus een goede tip zijn voor Ibood en potentiële kopers.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 14:47
Marck_1 Gebruiker

Ik ben dus een leek op dit gebied en wil met de kids (die lijken het leuk te vinden :-) )  gewoon een beetje zoeken op het strand enzo. Is de duurste die op ibood staat wel een beetje te doen of zeg je kijk verder. Alvast bedankt voor een reactie.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 15:13
Greenpumpkin Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek en leverbaar product.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 18:45
Greenpumpkin Gebruiker

Apart,

Ik had hier géén prijsvergelijking geplaatst…

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 18:59
vsnah Gebruiker

Welk type merk is dan goed voor een beginner.

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 00:44
jhintzbe Gebruiker

Ik vind dat je een beetje te kort door de bocht bent. Er zijn genoeg mensen die een zoon of dochter van zeg een jaar of 10 met zo’n ding willen laten spelen. Dan ga je geen honderden euro’s uitgeven lijkt me. Als het serieus gaat worden kun je altijd nog verder kijken. En als ie ongebruikt in de schuur blijft liggen dan heeft het je geen klap geld gekost. Vergeet niet dat de prijs van metaal detectors niet alleen door de “chip” (wat wel wat simplistisch weergegeven is) zoals jij het zegt bepaald wordt, maar ook door de merknaam, bouw kwaliteit, instel mogelijkheden, soort scherm, gewicht etc. Als jij nou vergevorderd bent, en dit is niks in jouw ogen , met jouw ervaring wat zou je dan adviseren?

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 08:24
Moderator Tom Moderator

Hi Greenpumpkin!

Bedankt voor je onderbouwing. Indien het correct is (en niet gewoon ‘HET IS SLECHT SPUL’) zoals hier & er staat geen prijsvergelijking bij van een ander product – laten we het gewoon staan.

Dus bedankt voor je mening! Daarvoor dient dit forum.

Tom

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 14:39
banaandigitaal Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Hoewel goed bedoeld, reclame maken is niet toegestaan.

Beantwoorden

4 augustus 2020 om 16:06
Mark.casteels Gebruiker

Voor de Belgen of Nederlanders die in België willen komen met dergelijke toestellen. Je moet je registreren, erkenning krijgen. Indien je dit niet doet kan je een ferme boete krijgen.

De officiële brochure van Vlaanderen:

https://publicaties.vlaanderen.be/download-file/19195

En een publicatiebord een krant hierover

Leuke hobby: nog geen cent gevonden, maar al wel 1.200 euro boete voor “metaaldetectorist”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180715_03614650

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 08:27
Moderator Tom Moderator

Hi Mark

Bedankt voor de tip! De registratie gaat volgens mij wel best ok… Maar ik vind het vreemd dat je je moet registreren als je niet voor archeologische vondsten gaat (zoals in brochure staat) maar gewoon voor wat zilver etc.

Wel goed om te weten – bedankt!

Beantwoorden

5 augustus 2020 om 01:07
Martijn2734 Gebruiker

Ik heb dit merk ook een tijdje gehad, als je van niet al te diep graven houdt is dit een ideaal apparaat. Verwacht niet dat je veel vindt. Inmiddels ben ik level up naar een AT Pro die ook prima 2e hands zijn te vinden. Nu kan ik tot een meter diep graven en denk ik nog wel eens terug aan die tijd van een paar centimeter ;)

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 08:27
Moderator Tom Moderator

Hi Martijn

uit nieuwsgierigheid – wat heb je zoals gevonden :)?

Tom

Beantwoorden

6 augustus 2020 om 11:41
flexz Gebruiker

Je mag in in Nl ook nog maar op weinig plekken zoeken, je moet toestemming van de grondeigenaar hebben. Verder moet je oudere vondsten registreren.

https://www.detectoramateur.nl/verantwoord-zoeken/brochure

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.